فراخوانی آبجکت در ورژن پایینتر

navanama

Active Member
سلام
آبجکتی رو در مایا 2015 مدلسازی کردم حالا میخوام در ورژن 2014 اجراش کنم چه باید کرد ؟؟ export هم کردم نشد obj هم به کارم نمیاد.تشکر از راهنماییتون
 

yaiiaj

کاربر VIP
سلام دوست عزیز
scene رو که توی ۲۰۱۵ ساختی توی ۲۰۱۴ نمیتونی باز کنی . فقط میمونه خروجی obj و به قول دوستمون fbx. حالا میشه بگی چرا obj به کارت نمیاد؟
 

amir-cg

Active Member
در جواب دوستمون yaiiaj باید بگم : فایل obj کل صحنه رو نمیاره...یعنی بیشتر تکسچر ها توش نابودن...کاراکتر هایی که با این فرمت منتقل میشن ، مناسب واسه ریگ و انیمیشن نیست...در ضمن فایل obj به طور خودکار آبجکت رو به سابدیویژن های مثلثی تبدیل می کنه...
 

yaiiaj

کاربر VIP
امیر جان مخلصم
آقا obj کل صحنه رو نمیاره رو من متوجه نشدم یعنی چی. بیشتر توضیح بده
در مورد تکسچر هم که این اصلا به فرمت ربطی نداره به یو وی ربط داره که obj یو وی رو هم درونش ذخیره میکنه.
میشه بگی چرا کاراکترهایی که با obj ایمپورت میشن برای ریگ مناسب نیستن؟
مورد آخر که گفتی سابدیویژن مثلثی منظورت اینه که آبجکتتو وقتی ایمپورت میکنی همش مثلثه؟ اگه جوابت مثبته که مطمئنم تنظیماتتو دستکاری کردی چون در حالت پیشفرض اینطور نیست. اگر هم منظورت چیز دیگست که پس من درست متوجه نشدم.
 

amir-cg

Active Member
سلام داداش...
جواباتو بفرما
آقا obj کل صحنه رو نمیاره رو من متوجه نشدم یعنی چی. بیشتر توضیح بده
یعنی چند تا آبجکت رو حذف می کنه یا یه سری آبجکت ها رو محو می کنه با این که اسم اون آبجکت تو outliner هست و تنظیمات متریالشم کاملا درسته...
در مورد تکسچر هم که این اصلا به فرمت ربطی نداره به یو وی ربط داره که obj یو وی رو هم درونش ذخیره میکنه.
منم همینو می خواستم بگم...این فرمت یو وی رو به هم می زنه یعنی وقتی تکسچر رو خودم لود می کنم ، همش به هم ریخته...
میشه بگی چرا کاراکترهایی که با obj ایمپورت میشن برای ریگ مناسب نیستن؟
چون وقتی بعد از قرار دادن جوینت ها ، می خوای پینت اسکین کنی ، آبجکت از پینت اسکین هایی که ما دادیم اطاعت نمی کنه...
مورد آخر که گفتی سابدیویژن مثلثی منظورت اینه که آبجکتتو وقتی ایمپورت میکنی همش مثلثه؟ اگه جوابت مثبته که مطمئنم تنظیماتتو دستکاری کردی چون در حالت پیشفرض اینطور نیست. اگر هم منظورت چیز دیگست که پس من درست متوجه نشدم.
دوست من مایا تنظیماتی واسه شکل سابدیویژن ها نداره...فقط یه ابزار داره که در همین رابطه هست که مربع رو به مثلث تبدیل و بلعکس...اما با اینکه کاراکتر وجه های مربعی داره ، وقتی با این فرمت ، اکسپورت کنی ، همشون به طور اتوماتیک مثلثی می شن..

موفق باشی....
 

yaiiaj

کاربر VIP
یعنی چند تا آبجکت رو حذف می کنه یا یه سری آبجکت ها رو محو می کنه با این که اسم اون آبجکت تو outliner هست و تنظیمات متریالشم کاملا درسته...
اصلا به این مشکل بر نخوردم و اتفاقا این موضوعیه که همیشه باهاش سر و کار دارم.
منم همینو می خواستم بگم...این فرمت یو وی رو به هم می زنه یعنی وقتی تکسچر رو خودم لود می کنم ، همش به هم ریخته...
آقا نگو خدایی من دارم به مایات شک میکنم :)
چون وقتی بعد از قرار دادن جوینت ها ، می خوای پینت اسکین کنی ، آبجکت از پینت اسکین هایی که ما دادیم اطاعت نمی کنه...
در مورد مایات تجدید نظر کن چون اینجوری عملا هیچ کاری نمیتونی با obj انجام بدی.
دوست من مایا تنظیماتی واسه شکل سابدیویژن ها نداره...فقط یه ابزار داره که در همین رابطه هست که مربع رو به مثلث تبدیل و بلعکس...اما با اینکه کاراکتر وجه های مربعی داره ، وقتی با این فرمت ، اکسپورت کنی ، همشون به طور اتوماتیک مثلثی می شن..
ما داریم روی یه پروژه انیمیشن کار میکنیم که اعضای تیم از هم دورن. همین چند روز پیش من حدود هشت تا مدل رو یو وی و با فرمت obj برای ریگر ایمیل کردم و امروز چنتاشونو اسکین کرده تحویل انیماتور دادیم.
امیر جان داداش باور کن اینایی که میگی رو من اصلا بهشون بر نخوردم. اون تنظیماتم که شما میگی مایا نداره در مورد دیویژنها درسته ولی اصلا obj مدل رو مثلثی اکسپورت نمیکنه.
شمام موفق باشی.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا