فرآیند تولید چمن مصنوعی

chaman2

Member
سبزهای همیشه سرافراز چگونه متولد می‌شوند؟
یک تولید کننده چمن مصنوعی در دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت خود، شرایط آب و هوایی را می‌شناسد و برای تولید چمن مصنوعی همه دانش خود را در جمع آوری و انتخاب نخ‌ها به کار می‌برد. این فرآیند پیچیده و وقت گیر ضروری است چرا که محصولات چمن مصنوعی به دلیل کاربرد در فضای باز و زیر آفتاب بودن باید بیشترین میزان محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را برای دستیابی به مقاومت طولانی مدت داشته باشند. آنچه در ادامه می‌خوانید، مروری است کوتاه بر فرآیند تولید چمن مصنوعی.



تولید نخ‌های چمن مصنوعی در یک نگاه
نخ چمن مصنوعی بسته به کاربردی که چمن دارد از پلیمرها، پلی پروپیلن یا پلی اتیلن ساخته شده است. برای این که چمن مصنوعی همه جا قابل استفاده باشد، باید آن را از موادی بسازیم که مقاومت طولانی مدت داشته باشند. برای این منظور باید مواد خاصی را به این کفپوش سبز رنگ اضافه کنیم. موادی مثل پلی پروپیلن و پلی اتیلن که هم بی اثر هستند و به راحتی در ترکیب با سایر مواد واکنش نمی‌دهند و هم خواسته‌های تولیدکننده را برآورده می‌کنند.


به همین دلیل هم اولین قدم در تولید نخ چمن مصنوعی، گرم کردن گرانول‌ها (پلی پروپیلن یا پلی اتیلن) است. این مواد باید آنقدر گرم شوند تا به مایع تبدیل شوند و طی همین فرآیند هم هست که رنگدانه‌هایی برای رنگ کردن چمن، مواد افزودنی مقاوم کننده در برابر اشعه ماورای بنفش و سایر افزودنی‌های لازم به مواد اولیه چمن مصنوعی اضافه می‌شود تا محصولی مقاوم و مفید برای خانه‌ها و پارک‌ها به بازار عرضه شود. سپس این جرم سیال که از گرم کردن دانه‌های گرانول به دست آمده از طریق قالب تحت فشار زیاد، فشرده می‌شود. قالب ساختار، یک تیغه طبیعی چمن را به دو روش مختلف قالب گیری می‌کند. یعنی یا به صورت نوار مونوفیلامنت یا به صورت نوار فیبریزه صاف.

قالب گیری به صورت نوار مونوفیلامنت

در روش مونوفیلامنت کار به این صورت است؛ جرم سیال از طریق صفحه‌ای با سوراخ‌های کوچک فشرده می‌شود تا استحکام و کشش خاصی به آن داده شود. در این مرحله شکل سوراخ، تعیین کننده شکل یا مقطع نخ است. نخ‌های تک رنگ همیشه بیش از یک رشته هستند. به عنوان مثال هر نخ چمن مصنوعی از رشته‌های شش یا هشت یا دوازده تایی تشکیل شده است.



قالب گیری به روش نوار فیبریزه

روش الیاف نوار فیبریزه نیز ویژگی خاص خود را دارد؛ توده مایع در یک فیلم بسیار نازک به صورت نوارهای کوچک برش داده شده و رشته سازی می‌شود. طوری که در پایان چیزی شبیه به ساختار لانه زنبور ایجاد می‌شود. برای طراحی نخ کاملاً خوب، استفاده بهینه از طراحی مقطع، خصوصیات مواد، تجربه و دانش فنی پردازش نخ، بسیار ضروری است. این تحقیقات بر اساس دانش پلیمر و محاسبات مکانیکی بخش تحقیق و توسعه انجام می‌شود و همه اینها چندین شکل جدید را برای اینکه چمن، بیشترین دوام و قدرت را داشته باشد، ایجاد می‌کند. مرحله بعد در خط تولید چمن مصنوعی، فشرده سازی مواد در تولید و پیچیدن نخ است. درواقع نخ‌ها در این مرحله پیچ خورده یا پیچیده می‌شوند تا عملکرد بهتری در فرآیند استحکام ایجاد کنند.

به این صورت که هر نخ به دور محور یک نخ دیگر یا دسته‌ای از نخ‌ها دور هم پیچانده می‌شوند تا بهترین مقاومت و استقامت را در برابر کشش از خود نشان دهند. پس از اتمام همه این کارها، مرحله تولید نخ به پایان می‌رسد.



پس از تولید نخ چمن مصنوعی چه اتفاقی رخ می دهد؟
پس از تولید نخ چمن مصنوعی مرحله بعد آغاز می‌شود. به این صورت که نخ‌های چمن مصنوعی با پایه‌ای حلقه‌ای شکل به کفه شطرنجی چمن مصنوعی متصل می‌شوند. در این فرآیند یک سوزن (مانند سوزن دوخت بزرگ) از پشت به همراه نخ‌های چمن فشار داده می‌شود تا یک حلقه تشکیل شود. حلقه‌ها برای ایجاد پایه‌های چمن بریده می‌شوند. در یک دستگاه تولید چمن مصنوعی، بسته به عرض کف چمن و تراکم دسته‌ها می‌توان بیش از هزار سوزن روی یک ردیف داشت.


برای مطالعه ادامه متن به متن تولید چمن مصنوعی در سایت چمنزار مراجعه کنید.
 

chaman2

Member
محصولات چمن مصنوعی جدید در سبد گروه چمنزار
چمن مصنوعی تزئینی

با گسترش روز افزون تقاضا برای چمن مصنوعی و نیاز مبرم چمن های تخصصی برای پروژه های خاص، گروه چمنزار اعلام می دارد محصولات جدیدی در سبد کالای قرار خواهد گرفت. بر همین اساس چند محصول دو بافت در ارتفاع الیاف ۲۵، ۳۰، ۳۵ و ۴۰ و همچنین یک مدل تخصصی پوتینگ در مراحل نهایی ترخیص می باشد که به زودی تصاویر و اطلاعات تخصصی آنها بر روی سایت چمنزار منتشر خواهد شد. گفتنی است چمن مصنوعی مدل اسپریت که در تابستان ۹۶ به صورت آزمایشی وارد کشور شد مورد استقبال بسیاری از همکاران و مصرف کنندگان قرار گرفت.

از همین رو واردات انبوه این محصول در دستور کار قرار گرفت.


پروژه عظیم ۱۰۴۴۰ متری رباط کریم وارد مرحله اجرای چمن مصنوعی شد
طبق اعلام گروه اجرای چمنزار عملیات پهن کردن رول‌های چمن مصنوعی پروژه عظیم رباط کریم از چهارشنبه مورخ ۱/۹/۹۶ کلید خورد و وارد مرحله اجرای چمن مصنوعی شد.


این عملیات در پنج مرحله انجام خواهد شد که شامل مراحل ذیل می‌باشد:

۱- پهن کردن لایه ژئوتکستال

۲-پهن کردن رول‌های چمن مصنوعی

۳- خط کش با چمن سفید

۴- پخش کردن ماسه ی سیلیس

۵- پخش کردن گرانول لاستیکی

با توجه به اجرای پروژه در فصل سرما، پیش بینی می‌شود عملیات نهایی اجرا حدود یک ماه به طول بینجامد.

طی روزهای آتی، اخبار و تصاویر مربوط به این عملیات در وب سایت گروه چمنزار منتشر خواهد شد.
 

chaman2

Member
امروزه توجه به طبیعت و زیبایی‌های آن سبب شده است که نوآوری‌های زیادی را در القای حس طبیعت در اطراف خود مشاهده کنیم. در سال‌های اخیر، استفاده از چمن مصنوعی در محیط اطراف از جمله بالکن و تراس خانه‌ها باب شده است.

بالکن و تراس دو نقطه بسیار مهمی در خانه به حساب می روند که می توان با تزیین آن به زیبایی های بصری خانه افزود. چمن مصنوعی بالکن و تراس با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، علاوه بر زیبایی بصری، حس طبیعت را به درون منزل به ارمغان می آورد. به همین دلیل نگهداری از چمن مصنوعی تراس و بالکن نیز مطلب بسیار مهمی است.

هزینه نگهداری از چمن مصنوعی بسیار پایین تر از چمن طبیعی است و همین امر این محصول را به گزینه‌ای مناسب برای تمامی افرادی تبدیل کرده است که به دنبال زیبایی و القای حس طبیعت هستند.

مطالعات نشان می دهند که قرارگیری در محیط طبیعت سبب می شود بسیاری از بیماری‌ها بهبود یابند و فرد حس آرامش داشته باشد. حتی فضا نوردان در خاطرات خود به این موضوع اشاره کرده اند که وجود گیاهان و رنگ سبز آنها در این سفرها حس زندگی را در آنها بیدار نگه می داشت.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی بهتر می توانید از حس قدرتمند طبیعت بهره ببرید و این حس را به تمامی زوایای زندگی خود وارد کنید. چمن مصنوعی یکی از گزینه‌های منحصر به فرد برای ورود حس طبیعت به خانه است.

چمن مصنوعی در چه جاهایی مورد استفاده قرار می گیرد؟
ممکن است بسیار از ما فکر کنیم که چمن مصنوعی تنها در وزشگاه‌ها و یا اماکن عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. اما بهتر است بدانید استفاده از چمن مصنوعی در این روزها بسیار معمول شده است. زمین فوتبال اولین جایی بود که استفاده از چمن مصنوعی در آن آغاز گردید. اما پس از آن، استفاده از این این محصول در جاهای مختلفی از جمله پارکها، مهد کودکها، بالکن و تراس خانه ها و روف گاردنها نیز مورد توجه قرار گرفت. مسئله مهمی که بسیاری از افراد در مورد آن سوال می پرسند نحوه نگهداری از این محصول است. با توجه به اینکه چمن مصنوعی در جاهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد، روش نگهداری از آن نیز متفاوت است.

در اینجا قصد داریم در مورد نحوه نگهداری از چمن مصنوعی تراس و بالکن صحبت کنیم. بهتر است بدانید این کار بسیار راحت است و نیاز به تدابیر ویژه ای ندارد!

نگهداری از چمن مصنوعی تراس و بالکن
ممکن است وقتی هوا خیلی گرم و یا سرد شود دیگر نتوانید به تراس و بالکن خانه بروید و از فضای دل انگیزی که چمن مصنوعی در آن محیط ایجاد کرده است، لذت ببرید؛ اما حتی در این دوران نباید نگهداری از چمن مصنوعی تراس و بالکن ر را فراموش کنید. در تمامی فصول باید مراقب این محصول باشید!

نگهداری از چمن مصنوعی تراس و بالکن در فصل بهار
فصل بهار فصلی است که تمامی گیاهان شروع به رشد می کنند و این رشد به اوج می رسد. اگر گیاه خودرویی در بالکن و تراس خانه داشته باشید ممکن است رشد کند و به درون چمن مصنوعی برود و یا دانه گیاهی در آن بیافتد و رشد خود را از آنجا آغاز کند. اگر این موضوع کنترل نشود به چمن آسیب می رساند.

نگران نباشید! این موضوع به راحتی قابل کنترل است. برای نگهداری از چمن مصنوعی تراس و بالکن در فصل بهار باید از محصولات غیر سمی برای توقف رشد گیاهان استفاده کنید. این کار سبب می شود دیگر آسیبی به چمن مصنوعی وارد نشود و گیاه خودرویی در آن رشد نکند.


نگهداری از چمن مصنوعی تراس و بالکن در فصل تابستان

وقتی هوا گرم می شود بسیاری از افراد می خواهند که به بالکن و تراس بروند و از زیبایی چمن مصنوعی لذت ببرند. کودکان و حیوانات خانگی در محیط بیرون بازی می کنند و بسیاری از افراد باربیکو را در بالکن و تراس خانه راه می اندازند. با این حجم پا خوردن به این محصول، نگهداری از چمن مصنوعی تراس و بالکن اهمیت زیادی پیدا می کند. بهتر است چمن را با برس تمیز کنید و از ترکیب آب و سرکه برای تمیز کردن آن استفاده کنید. این روش، بهترین کار برای از بین بردن آلودگی های این چمن است.

نگهداری از چمن مصنوعی تراس و بالکن در فصل پاییز
اگرچه تمامی کسانی که در تراس و بالکن خود چمن مصنوعی دارند دیگر نگران کوتاه کردن چمن و کودپاشی نیستند اما باید خود را برای انجام کارهای دیگر آماده کنند. در فصل پاییز برگهای خشک زیادی بر روی چمن می ریزند و اگر آنها از روی چمن جمع نشوند به این محصول آسیب وارد میکنند. به همین دلیل بهتر است از وسیله دمنده برگ استفاده کنید تا این برگها را از آن خارج کند. کسانی که در حیاط خود درخت زیادی ندارند می توانند با جارو نیز برگها را از روی این چمن بردارند.


برای مطالعه ادامه متن به نگهداری از چمن مصنوعی تراس و بالکن مراجعه کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا