sitesazz

Member
فاکتورهای مهم رتبه بندی گوگل-کلمات کلیدی(بخش2)
keywordfactors2.jpg


در بخش اول درباره‌ی اهمیت عوامل مهم درون صفحه‌ همچون: تگ عنوان صفحه، تگ H1 و متا تگ توضیحات، بر رتبه بندی گوگل و نحوه به کارگیری صحیح آنها توضیح دادیم. همچنین درباره‌ی اهمیت استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه ،تگ H1 و تگ متای توضیحات اشاره کردیم و دیدیم که باید از کلمه کلیدی در این بخش‌ها استفاده شود تا شاهد تاثیر مثبت آن بر سئو و بهینه‌سازی سایت باشیم. در این بخش از مقاله آموزشی توضیحات کامل و دقیقی درباره ی نحوه به کارگیری Keywords در محتوای صفحه و مکان‌های دیگر به کارگیری کلمات کلیدی و نقش و اهمیت آنها بر رتبه بندی سایت توضیحات مفیدی خواهیم داد که امیدواریم راهنمای مناسبی برای شما باشد. پیشنهاد می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله‌ی نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب در وب سایت را مطالعه نمایید.

نحوه‌ی به کارگیری کلمات کلیدی در محتوای صفحه(Page content):
contentforusekekwords.jpg


کمیت و کیفیت انتخاب Keywords بسیار مهم هستند باید به مکان‌هایی که کلمه کلیدی را استفاده می‌کنید توجه کنید زیرا میزان اهمیت و فرکانس مکان‌های به کارگیری Keywords با یکدیگر متفاوت هستند و علاوه بر این با به کارگیری شگردهای بخصوص می‌توانید این کلمات را در مکان‌هایی استفاده نمایید که بیشتر در معرض دید بازدیدکنندگان باشند. می‌توانید از ترفندهای زیر برای مکان Keywords استفاده کنید:

1- یکی از اقدامات مناسب این است که در 100 کلمه‌ی اول محتوای صفحه از کلمات کلیدی استفاده نمایید بعبارت بهتر در پاراگراف اول نوشته‌ یا محتوای صفحه استفاده شوند.

2- اولویت اهمیت Keywords(به ترتیب از زیاد به کم):

. متاتگ‌ها و سرتیترها
.محتوای صفحه(content)
.سایدبارها و فوترها

3– در به کارگیری Keywords زیاده روی نکنید و سعی کنید چگالی مطلوب را رعایت نمایید. بهتر است تراکم کلمه کلیدی بین 1% الی 3% از کل محتوا باشد. در صورت تکرار بیش از حد کلمه کلیدی کیفیت و جذابیت محتوا از بین خواهد رفت. سعی کنید در درجه‌ی اول کاربران و بازدیدکنندگان را بر موتورهای جستجو ترجیح دهید و محتوایی تولید کنید که تعداد تکرارهای کلمه کلیدی در آن مطلوب باشد. زمانی که محتوای صفحه پر از کلمه کلیدی باشد این نوشته غیر عادی بنظر می‌رسد و موجب دریافت جریمه از سمت گوگل خواهد شد بنابراین در محتوای خود تراکم مناسبی از Keywords داشته باشید.

4- Keywords استفاده شده در صفحه باید با محتوای صفحه ارتباط موضوعی داشته باشد.

5- تعداد کلمات کلیدی نباید زیاد باشد و سعی کنید بر روی تعداد کمی از کلمات متمرکز شوید و کلمه‌ای که روی آن تمرکز کرده اید علاوه بر به کارگیری آن در محتوای صفحه و تگ عنوان و تگ H1 و تگ متای توضیحات باید در تگ‌های دیگر مانند H2 و H3 به درستی استفاده شود.

6- برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب می‌توانید از Google Trends استفاده کنید.

LSI کلمه کلیدی یا پنهان سازی معنایی کلمه کلیدی:
lsikeywords.jpg


Latent Semantic Indexing یا پنهان سازی معنایی کلمه کلیدی همان مترادف‌های یک کلمه کلیدی هستند. برای مثال کلمه کلیدی بهینه سازی سایت و سئوی سایت هر دو با یکدیگر مترادف یا هم معنی هستند ولی به دو نوع مختلف نوشته می‌شوند به عبارتی ظاهرهای متفاوتی دارند ولی این دو کلمه به راحتی توسط موتورهای جستجو شناسایی می‌شوند. LSI ها فرصت مناسبی را فراهم می‌کنند که با کار کردن بر روی آنها و نزدیک شدن به کلمه کلیدی اصلی رتبه کلمه کلیدی اصلی را در موتورهای جستجو بالا ببریم.

بهترین محل‌هایی که می‌توانید در آنها از LSI ها استفاده کنید عبارتند از:
1- متا تگ‌های صفحه از جمله: متای توضیحات، تگ عنوان صفحه، تگ alt تصاویر، آدرس صفحه، تگ های H1 و H2

2- پاراگراف‌های ابتدا و انتهای متن صفحه، بدنه‌ی محتوا و لینک‌های مختلف داخلی و خارجی

در مقالات بعدی از عوامل دیگری که تاثیری به سزایی بر رتبه بندی گوگل دارند صحبت خواهیم کرد.
منبع: سایت ساز زرین
# طراحی سایت ارزان
# سایت ساز
 

جدیدترین ارسال ها

بالا