فارسی.. و ماجراهایش!

yafatemeh

Member
سلام:
این اولین پستمه که توی این بخش می زنم! یه چند وقتیه کار با php رو شروع کردم! syntax و تعارف و کار با توابع و اعمال 4 گانه mysql و ... :D
حالا تازه رسیدم سر خط ... یعنی جایی که تازه باید سر و کله بزنم با فارسی نویسی! می دونم برنامه نویس ها شگردهای خاصی دارن برای فارسی سازی و کار با کارکترهای فارسی (ک و ی) ! :sad:
فعلا تنها مشکلی که دارم اینه که چندتا داده به فارسی توی جداول mysql وارد کردم ولی وقتی می خوام اونا رو توی صفحه نشون بدم اینجوری -> ?????? نشون میده!! با اینکه توی include top صفحه charset رو روی utf-8 تنظیم کردم!
راستی جداول mysql هم روی utf-general-ci تنظیمه...
میشه راهنماییم کنین!
 

alireza82

Well-Known Member
چرست رو قبل از شروع کار با دیتابیس درست تعریف کردی!
یعنی کوئری:
PHP:
	mysql_query("SET NAMES 'utf8'");
رو اجرا کردی؟!
 

yafatemeh

Member
این یکی رو نمی دونستم.. ممنونم علیرضا جان! مشکلم حل شد!
خب.. می دونم که این آخرین مشکلم در مواجهه با فارسی در دنیای php نیست! چجوری می تونم یه باره با اکثر مشکلات فارسی نویسی و یا تاریخ شمسی و .... و راه حل هاشون آشنا بشم!
می خوام بدونم دقیقا مشکلات php کارهای فارسی زبون کجاهاست..
 

alireza82

Well-Known Member
مشکل برنامه نویس های فارسی زبون یکیش همونیه که گفتی ، یکی دیگش هم تاریخ شمسی هست که خوشبختانه پروژه jdf function حلش کرده! که هیچکدوم حاد نیستن!
یه مشکل سه تا کاراکتر مسخره داریم که همه تازه کارا باهاش درگیرن و بزودی بهش بر میخوری یه همچین اروری میده Cannot modify header information - headers already sent by بار ها تو انجمن بحث شده ، هر وقت بهش برخوردی یه سرچ بزن پیداش میکنی این یکیم گفتم که وقتی بهش برخوردی بدونی اینجا سرچ کنی
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا