غفاریان: در خصوص تعرفه اینترکانکشن مشغول مذاکره هستیم

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
غفاریان درباره تعرفه اینترکانکشن و تصمیم تازه دو طرف گفت: در این رابطه تیم کارشناسی از سوی شرکت مخابرات ایران و اپراتور دوم در حال بررسی هستند.
رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران از تصویب هشت محور اساسی برای فعالیت شرکت مخابرات در آینده و پس از خصوصی‌سازی در هیأت مدیره این شرکت خبر داد وگفت:‌کاهش هزینه‌ها و افزایش سطح درآمد از جمله محورهای تصویبی است.

وفا غفاریان در گفت‌وگوی اختصاصی با «جوان» درباره هیأت مدیره جدید شرکت مخابرات اظهار داشت:‌هم اکنون هیأت مدیره پس از خصوصی‌سازی شدن و تعیین اعضای جدید به فعالیت و روال عادی خود ادامه می‌دهد.
وی در ادامه از تصویب 8 محور برای فعالیت شرکت مخابرات ایران پس از خصوصی‌سازی خبر داد و افزود: در این هشت محور، استراتژی آینده شرکت تعیین شده است.
غفاریان گفت: در هشت محور تصویبی در هیأت مدیره، قصد داریم هزینه‌های شرکت را کاهش و درآمدها را افزایش دهیم.
وی درباره چگونگی افزایش نرخ سود هر سهم شرکت مخابرات برای سهامداران گفت: با اجرای سیاست و استراتژی‌های جدید از کنار اجرای طرح‌های درآمدزایی و کاهش هزینه، EPS سهام مخابرات رشد خواهد داشت.
رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران کاهش لینک‌های ارتباطی و کنترل هزینه اینترکانکشن را از راهکارهای شرکت مخابرات ایران برای کاهش هزینه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از راهکارهای دیگر برای بالا بردن سطح درآمد شرکت، افزایش درآمدهای سیار است که در این رابطه طرح‌هایی در دست بررسی داریم.
وی ادامه داد: در برنامه‌های آینده شرکت بر روی استان‌هایی چون تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی و تبریز در بخش سیار تمرکز بیشتری خواهیم کرد تا این امر به افزایش درآمدها منجر شود.
غفاریان در ادامه گفت‌وگوی خود فعالیت در خارج از مرزها را از دیگر برنامه‌های آینده شرکت مخابرات ایران بیان کرد و گفت: با توجه به نیروی انسانی کارآمد و آماده بودن زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی قصد داریم در سطح برون مرزی فعالت خود را گسترش داده و روی این موضوع تمرکز کنیم.
بازنگری در تعرفه‌های تلفن ثابت و سیار
غفاریان از بازنگری در تعرفه‌های تلفن ثابت و همراه خبر داد و اظهار داشت: در لایحه بودجه سال آینده این موضوع از سوی وزارت ارتباطات پیشنهاد شده است و باید مسیر آن طی شود.
وی ادامه داد: هیأتی مسؤول تنظیم بودجه در این رابطه هستند و بحث بازنگری تعرفه‌ها دید شده است. اما با توجه به خصوصی‌سازی شرکت مخابرات ایران، افزایش و تغییر در تعرفه‌های شرکت مخابرات ایران در حیطه فعالیت رگولاتوری (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) است.
پیش از این نیز مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از ارسال بسته پیشنهادی تعرفه‌های جدید شرکت مخابرات ایران به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان سال جاری خبر داده بود.
مهندس صابر فیضی درباره تغییرات احتمالی افزایش یا کاهش نرخ تعرفه‌های شرکت مخابرات ایران گفته بود: وضع و تعیین تعرفه‌های شرکت مخابرات ایران باید براساس قیمت تمام شده باشد. قرار است تا پایان سال جاری پیشنهادات تغییر تعرفه‌ای از سوی شرکت مخابرات ایران برای بررسی و تصویب به‌سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه شود.
فیضی با اشاره به عدم افزایش نرخ تعرفه‌ها در سال‌های اخیر گفته بود: هم اکنون در حال بررسی نرخ تعرفه‌ها براساس قیمت تمام شده هستیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات افزود: تعرفه‌های جدید شرکت مخابرات ایران پس از بررسی و تصویب در هیأت مدیره شرکت به رگولاتوری ارسال خواهد شد که پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده تکلیف تعرفه‌های مخابرات ایران مشخص شود.
مذاکرات جدید با اپراتور دوم بر سر اینترکانکش
رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران درباره اتمام زمان توافق قبلی با اپراتور دوم درباره تعرفه اینترکانکشن و تصمیم تازه دو طرف گفت: در این رابطه تیم کارشناسی از سوی شرکت مخابرات ایران و اپراتور دوم در حال بررسی هستند.
وی به مذاکرات مخابرات ایران با اپراتور دوم در بحث اینترکانکشن اشاره و عنوان کرد:‌درباره این موضوع دیدگاه ما همکاری با طرف مقابل و رقابت سالم و سازنده است تا به مشترکان نفع برسد.
تغییر در تعرفه‌های اینترنت، شبکه انتقال و راه دور
غفاریان از کارشناسی تعرفه‌های اینترنت، شبکه انتقال و ارتباطات راه دور خبر داد و گفت: ‌شرکت مخابرات ایران در این رابطه در حال کارشناسی است و با بازنگری در نرخ تعرفه اینترنت، شبکه انتقال و راه دور پیشنهادات جدید به سازمان رگولاتوری ارائه می‌شود که مردم سود ببرند.
قیمت اینترنت سبد خانوار بالاست
رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران درباره بهای اینترنت نیز گفت: ‌باید بهای اینترنت به گونه‌ای باشد که در سبد خانوار جای بگیرد. اکنون بهای اینترنت برای خانواده‌هایی با درآمد متوسط و معمولی بالاست.
وی افزود: در این رابطه بحث کارشناسی صورت خواهد گرفت تا استفاده از اینترنت برای با اقشار درآمد متوسط معقول و به صرفه‌تر باشد.
جهت به سمت ارائه سرویس‌های ارزش افزوده
وی در پاسخ به این پرسش که آیا در زمان حاضر افزایش ضریب نفوذ راهکار مناسبی برای شرکت‌های فعال درخصوص کسب درآمد است یا خیر؟ گفت:‌استراتژی افزایش ضریب نفوذ در حوزه مخابرات مربوط به سال‌های گذشته است و آن زمان توسط شبکه و بالا بردن ضریب نفوذ مورد توجه بود، اما اکنون امکان تداوم این موضوع وجود ندارد.
وی افزود: بازار شبکه سیار و ثابت اکنون در کشورهای بسیاری اشباع شده و توسعه از طریق ضریب نفوذ دیگر مطرح نیست. بنابراین شرکت‌ها به دنبال ارائه روش‌های نوین برای جذب مشتری و کسب درآمد بیشتر هستند.
رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه حرکت به سمت ارائه سرویس‌های جدید (ارزش افزوده یکی از سیاست‌های مهم شرکت مخابرات ایران است) گفت: یکی از محورهای اساسی شرکت مخابرات ایران عرضه سرویس‌های ارزش افزوده و جدید، مشترکان است.
وی ادامه داد: هم‌اکنون مشترکان MMS و اینترنت همراه اول چشمگیر نیست و باید با ایجاد بستر مناسب و با توجه به وجود تکنولوژی، به سمت خدمات جدید ارزش افزوده حرکت کنیم.




منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا