عکاسی محصول چیست

oxiyanstudio

New Member
عکاسی محصول چیست

عکاسی تبلیغاتی

بهترین روش های عکاسی محصول


Commercial & Industrial Photographery  Oxiyan Studio .jpg

در دنیای بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیک، عکاسی محصول نقش حیاتی در ایجاد تصاویر جذاب و متقاعد کننده از محصولات برند دارد.

سال جدید نیز از این قاعده مستثنی نیست و در واقع رقابت بسیار شدیدتر شده است. در نتیجه، پیروی از بهترین شیوه های عکاسی محصول برای ایجاد تصاویری با کیفیت بالا که توجه مشتریان را جلب می کند و فروش را افزایش می دهد، بیشتر از همیشه است.



از نورپردازی مناسب تا ویرایش عکس، هر مرحله برای ایجاد عکس محصول عالی بسیار مهم است. امیدواریم این مقاله از اوکسیان استودیو به شما کمک کند عکس های خیره کننده ای تولید کنید که به شما کمک می کند از رقبا متمایز بمانید.



عکاسی محصول چیست؟

عکاسی محصول شامل عکاسی و استفاده از تصاویر در وب سایت ها و رسانه های اجتماعی برای افزایش فروش محصولات یا خدمات است.



با افزایش خرید آنلاین، مصرف‌کنندگان به طیف وسیعی از محصولات و برندها در هر دسته‌بندی دسترسی دارند، که استفاده از عکاسی محصول را برای کسب‌وکارها برای نشان دادن آنچه می‌فروشند و چرا ارزش خرید دارد، ضروری می‌سازد.



عکس محصول نقشی حیاتی در کمک به کسب‌وکارها برای دیده شدن و جذب مشتری دارند.



کسب برتری با عکاسی محصول با کیفیت

موفقیت در صنعت تجارت الکترونیک چند میلیارد دلاری به شدت به عکاسی محصول بستگی دارد. چه یک شرکت عروسک بفروشد یا ساعتهای مچی گران قیمت، برای بازاریابی محصولات خود در پلتفرم‌های تجارت الکترونیک به تصاویر حرفه ای از محصولات خود نیاز دارد.



عکاسی محصول با کیفیت بالا برای موفقیت سایت های تجارت الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی ضروری است.

مصرف کنندگان از این تصاویر برای درک بهتر آنچه می خرند استفاده می کنند و اغلب عکس های تبلیغاتی نقش مهمی در تصمیم گیری خریدار دارند. بدون عکس محصول، کسب و کارهای تجارت الکترونیک برای رونق با مشکل مواجه خواهند شد.

advertising photography OXIYAN STUDIO.jpg

انواع عکاسی محصول

که هر برند و کسب و کار باید داشته باشد



عکاسی محصول بخش مهمی از استراتژی بازاریابی هر برند است. اینجا انواع عکاسی از محصول که هر برندی باید داشته باشد، ذکر میکنیم



اوکسیان استودیو

استودیوعکاسی تبلیغاتی و صنعتی حرفه ای






  • عکاسی تجارت الکترونیک
عکاسی در تجارت الکترونیک بخش بسیار مهمی از فروش آنلاین است، زیرا محصول را به بهترین شکل ممکن به نمایش می گذارد.

عکس محصول با پس زمینه سفید.

یک تصویر با پس‌زمینه سفید کلاسیک یکی از عناصر اصلی وب ‌سایت‌های تجارت الکترونیک است، چون حواس‌پرتی‌ها را از بین می‌برد و تمام توجه مخاطب را روی محصول متمرکز می‌کند.



این سبک عکاسی زیبایی‌شناسی و جزئیات کوچکتر محصول را برجسته تر می‌کند و آن را به عنصری ضروری در فروشگاه‌های آنلاین تبدیل می‌کند.



  • عکس گروهی محصولات
این عکاسی محصولات فروشگاه شما را به نمایش می گذارد و گزینه های زیادی را برای خرید به مشتریان ارائه می دهد.

میتوانید از عکس های گروهی محصولات در بنرهای وب‌سایت، در فروشگاه یا در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.



  • عکاسی محصول سبک زندگی
این نوع عکاسی به مشتریان این امکان را می دهد که محصول مورد استفاده را در محیط مورد نظر خود ببینند نه فقط در پس زمینه سفید. عکاسی از محصولات سبک زندگی همه کاره است و می توان از آن در صفحه اصلی سایت، رسانه های اجتماعی یا در سراسر فروشگاه آنلاین برای نمایش محصولات خود در موقعیت های مختلف استفاده کرد.



۴.عکاسی از بالا flat lays

Flat-lays شکل محبوب عکاسی از محصولات است که بیشتر در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و آنلاین شاپ ها دیده می شود.

Flat-lays تصویری است که از بالا گرفته شده و محصول و پایه‌ها بر روی یک سطح صاف در زیر چیده شده‌اند.



برای گرفتن عکس محصول بهتر در این سبک، ایجاد یک تم رنگی از طریق پس زمینه، وسایل و محصولات و اضافه کردن بافت برای عمق بیشتر عکس ضروری است.



  • عکس مانکن
اگر لباس می فروشید، عکس های مانکن حرفه ای ضروری است. عکسهای مانکنی ظاهری سه بعدی به عکس لباس ‌های شما میدهند و به مشتریان کمک می‌کنند ببینند لباس‌ در هنگام پوشیدن چگونه به نظر میرسد.

این تصاویر برای افزایش فروش به ویژه برای کسب و کارهای آنلاین ارزشمند هستند.



7. عکاسی ماکرو

عکاسی ماکرو جزئیاتی را ثبت می‌کند که انواع دیگر عکاسی محصول قادر به انجام آن نیستند. این نوع عکاسی برای محصولات کوچکتر مانند جواهرات یا ساعت های مچی مفید است، چون به شما اجازه می دهد ویژگی های ظریف محصول را ثبت کنید که بدون عکاسی ماکرو مورد توجه قرار نمی گیرند.



اوکسیان استودیو

عکاسی تبلیغاتی و صنعتی حرفه ای



بهترین روش های عکاسی محصول:


نکاتی که باید رعایت کنید

برای عکاسی محصول حرفه ای و با کیفیت بالا، پیروی از بهترین تکنیک ها بسیار مهم است.

دراینجا چند نکته و ایده برای عکاسی محصول وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.



  • از پس زمینه سفید ساده استفاده کنید
برای عکاسی محصول حرفه ای تمرکز مخاطب باید روی محصول باشد نه پس زمینه.

برای دستیابی به یک عکس محصول حرفه ای، باید از پس زمینه و بکگراند سفید استفاده کنید.



پس زمینه با رنگ ها یا طرح های دیگر ممکن است بر خود محصول غلبه کند و توجه را از آن دور کند. علاوه بر این، بسیاری از سایت های تجارت الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی عکس محصول با پس زمینه های رنگی را نمی پذیرند. بنابراین، بهتر است بکگراند سفید را انتخاب کنید و اجازه دهید محصول شما جلب توجه کند.



با استفاده از ابزار ویرایش پس زمینه در فتوشاپ، می توانید به راحتی هرعامل حواس پرتی یا پس زمینه رنگی را حذف کنید و آنها را با یک پس زمینه تمیز و سفید جایگزین کنید تا مطمئن شوید که محصول در دید مخاطب است.



  • از نور طبیعی استفاده کنید


نورپردازی با نور عادی

عکاس های حرفه ای می دانند نورپردازی و نه دوربین، موفقیت یک تصویر را تعیین می کند.

اگر تجهیزات گران قیمت ندارید، می توانید با پیدا کردن مکانی نزدیک یک پنجره بزرگ و عکاسی در روشن ترین زمان روز از نور طبیعی استفاده کنید.



هدف این است که نوری ملایم و یکنواخت داشته باشید و نقاط خیلی روشن یا سایه های سنگین را از بین ببرید. می توانید از یک تخته فوم سفید موجود در فروشگاه های لوازم هنری برای انعکاس نور به محصول خود استفاده کنید.



کنترل انعکاس ها یک مهارت مهم عکاسی است. اگرچه براق و نو نشان دادن همه چیز وسوسه انگیز است.

ایجاد تعادل بین درخشش زیاد و کم در یک تصویر ضروری است. اگر درخشش زیاد باشد، ممکن است جزئیات و وضوح از بین برود.

درخشندگی کم باعث می شود محصول کدر و تاریک به نظر برسد.



  • زوایا و دیدگاه های مختلف را در نظر بگیرید


بسیاری از مردم تاثیر زوایا در عکاسی محصول را نادیده می گیرند، اما در نظر گرفتن زاویه ها می تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند. برای اینکه محصول خود را متمایز کنید، سعی کنید از زاویه های منحصر به فرد و خاص عکاسی کنید.



عکس هایی از محصول بگیرید که اندازه، شکل و کیفیت محصولات را به دقت نشان می‌دهند. با زوایای مختلف آزمایش کنید و بهترین عکس ها را انتخاب کنید.



  • در صورت لزوم از لوازم جانبی استفاده کنید


گنجاندن وسایل جانبی درعکاسی محصول جذابیت بصری عکس را افزایش می دهد. برای ایجاد تصویری جذاب و نشان دادن نحوه استفاده از محصول، از یک پس زمینه سفید استفاده کنید و لوازم را اضافه کنید. این کار به جلب توجه مخاطب کمک می کند.



از اشیایی مانند مبلمان، چراغ ها، بادکنک ها، ماشین ، کتاب، اسباب بازی ها و اوریگامی را می توان به عنوان لوازم جانبی استفاده کرد.



  • گرفتن عکس از جزئیات


همان طور که از نام آن پیداست، عکس های محصول با جزئیات، عکس هایی از نمای نزدیک هستند که ویژگی خاصی از یک محصول را به نمایش می گذارند.

به عنوان مثال، یک عکس از مکانیسم قفل و کلید جعبه جواهرات. این عکس‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد یک محصول را که ممکن است رقبای آن نداشته باشند، برجسته می‌کنند و آن‌ها را به یکی از جنبه‌های ضروری عکاسی محصول تبدیل می‌کنند.





  • از استفاده از فیلترها خودداری کنید


استفاده از فیلترها در عکاسی محصول رایج است، اما بهتر است از آنها اجتناب کنید. فیلترها می توانند ظاهر محصول را تغییر دهند و باعث بی اعتمادی خریداران شوند.

عکسی واضح و روشن را از محصول تهیه کنید تا ظاهر واقعی محصول را نشان دهد و اعتماد مشتریان را جلب کند.



  • ویرایش و روتوش عکس محصول


مرحله پس از ثبت تصاویر محصول ، اصلاح عکس ها از طریق روتوش و ویرایش است.

بهبود تصاویر و اطمینان از یکسان بودن عکس ها در تمام سایت و فروشگاه اینترنتی.

این کار شامل تصحیح رنگ، حذف اشیاء اضافی و تنظیم نور است. اگرچه ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما باید این کار را انجام دهید



نکات کلیدی

با پیشرفت تکنولوژی، عکاسی از محصول بخش مهمی از تجارت الکترونیک و دیجیتال مارکتینگ باقی خواهد ماند. با پیروی از بهترین شیوه های ذکر شده در این مقاله اوکسیان استودیو، کسب و کارها می توانند عکس های محصول خیره کننده ای ایجاد کنند که به جذب مشتریان بیشتر کمک می کند.



با استفاده از تجهیزات مناسب، اطمینان از نور مناسب و استفاده از فتوشاپ برای ویرایش، عکسهای محصول شما جذاب تر و جذاب تر خواهند شد. در نهایت، عکاسی از محصول می تواند به افزایش فروش و افزایش رضایت مشتری کمک کند.



عکاسی تبلیغاتی و صنعتی اوکسیان استودیو

استودیو تخصصی عکاسی تبلیغاتی و صنعتی حرفه ای

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی صنعتی

عکاسی محصول

عکاسی تجاری

تولید محتوا

تیزر تبلیغاتی

اوکسیان استودیو عکاسی تخصصی و حرفه ای

برای فروشگاه های اینترنتی

OXIYAN STUDIO PROFESSIONAL PRODUCT ADVERTISING PHOTOGRAPHY STUDIO
 

جدیدترین ارسال ها

بالا