عوارض سوتین تنگ و نامناسب

عوارض سوتین تنگ و نامناسب​

خرید سوتین مناسب مانند شورت زنانه جزو یکی از لباس زیرهای واجب برای خانم هاست. چرا که لباس های زیر از اندام خصوصی ما محافظت می نمایند. اما برخی بر این باورند که اگر سوتین تنگ و سفتی بپوشند، می توانند سینه های خود را خوش فرم تر و سالم تر نگه دارند. این یک تصور و باور بسیار اشتباهیست در افراد نا آگاه جامعه دارند. هر لباسی یا هر پوشیدنی باید سایز و اندازه بدن شخص باشد. به ویژه لباس زیر که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا ارتباط مستقیمی با اندام های مهم بدن ما دارد. اگر شما هم جزو این افراد هستید بهتر است عوارض سوتین سفت و تنگ را بدانید و سپس در خصوص سایز آن تصمیم بگیرید. عوارضی از جمله:

پوشیدن سوتین تنگ چه عوارضی دارد؟

◘سلب آرامش و راحتی
اولین عوارض سوتین سفت برای هر بانویی، سلب آرامش و راحتی اوست. لباس تنگ به طور کلی شخص را کمی معذب کرده و مانع از انجام فعالیت های روزمره ی او می شود. حال اگر سوتین سفت و تنگ به تن داشته باشید در تمام طول مدت بخش اعظم ذهنتان درگیر آن است و دائماً در حال مرتب کردن سوتین خود و سینه هایتان هستید. همین موضوع می تواند سبب عدم تمرکز شما در انجام امورات روزانه شود.

◘درد در قفسه سینه
مورد بعدی که یکی از عوارض سوتین سفت محسوب می شود و خیلی سریع با آن مواجه می گردید، درد در قسمت قفسه سینه و خود سینه هاست. زمانی که سوتین شما تنگ و سفت باشد، طبعتاً برای آن که سینه ها به درستی داخل سوتین جای بگیرند به آن ها فشار وارد می شود. این فشار سبب ایجاد بار اضافی بر روی قفسه سینه می شود که در نهایت منجر به درد در هر دو قسمت یعنی قفسه سینه و سینه ها می گردد. بانوانی که سینه های بزرگی دارند بیشتر با این مشکل مواجه می شوند. چرا که می خواهند با استفاده از سوتین های کوچکتر، سایز سینه های خود را کمتر کنند و به نوعی آن ها را جمع و جور تر نشان دهند. در حالی که نمی دانند چه ظلمی در حق خود می کنند و از عوارض سوتین سفت ناآگاه هستند. این بانوان می توانند به جای استفاده از سوتین سایز کوچکتر، به پزشک مراجعه کرده و راهکار درست و اصولی (رژیم غذایی یا جراحی یا...) را انجام دهند.

◘ساییدگی در پوست سینه ها
از جمله عوارض سوتین سفت، ایجاد ساییدگی در ناحیه پوست سینه ها به دلیل ساییده شدن آن ها به یکدیگر و قفسه سینه است. زمانی که شما از یک سوتین تنگ و سفت استفاده می کنید، سینه ها برای این که در جای خود قرار بگیرند به یکدیگر فشرده می شوند. به همین علت دچار سایش می گردند و موجب التهاب و حتی تورم در قسمت سینه ها می شود. اگر استفاده از سوتین تنگ طولانی مدت باشد ممکن است منجر به زخم و عفونت نیز گردد.

◘بهم خوردن نظم گوارش
یکی از دلایلی که برای خرید سوتین مناسب و سایز درست توصیه می شود اینست که، سوتین تنگ و سفت سبب اختلال و بهم خوردگی سیستم گوارش شخص می گردد. شاید این به نظر شما عجیب باشد ولی کاملاً درست است چرا که تمامی اعضای بدن با یکدیگر در ارتباط می باشند. زمانی که بدن شما در قسمت قفسه سینه متحمل فشار و ناراحتی و درد است، این موضوع به سیستم گوارش نیز منتقل شده و بر روی عملکرد آن تأثیر منفی می گذارد. حال هرچه مدت زمان استفاده از سوتین تنگ و سفت بیشتر شود، این اختلال بیشتر و عمیق تر شده و در نهایت ممکن است منجر به بیماری های دستگاه گوارش نیز گردد.

◘افت گردش خون
یکی دیگر از عوارض سوتین سفت، اختلال در نظم گردش خون است. سوتین سفت و تنگ سبب فشار آوردن به عضلات و رگ های ناحیه قفسه سینه و سینه ها می گردد. این امر می تواند منجر به مسدود کردن مسیر گردش خون در قسمت قفسه سینه شود. زمانی که گردش خون در یک قسمت از بدن به درستی صورت نگیرد احتمال بیماری های مختلف از جمله از کار افتادگی و یا بی حس شدن عضو یا اعضایی که خون به خوبی به آن ها نمی رسد، بالا می رود. برای درک بهتر این مطلب می توانید یکی از انگشتان دست خود را با یک بند محکم ببندید. خواهید دید که آن قسمت از انگشت قرمز شده و اگر این روند ادامه داشته باشد رو به کبودی می رود. همچنین کم کم با بی حس شدن و لمس شدن انگشت خود مواجه می شوید. فقط توصیه می کنیم که این کار را تنها برای چند ثانیه انجام دهید و فوراً پس از دیدن نتیجه بند را از انگشت خود باز کنید.

◘تنگی و گرفتگی رگ های عصبی
از جمله موارد دیگر از عوارض سوتین سفت، گرفتگی رگ های عصبی و عضلانی در قسمت شانه ها، پشت و بازوها می باشد. سوتین نخی زنانه و دیگر سوتین های تنگ زنانه با فشار آوردن به عضلات این قسمت ها باعث ایجاد سوزش و درد می گردد و در برخی مواقع موجب اختلال حرکتی در دست ها نیز می شود. از آن جایی که عصب های بدن همگی باهم در ارتباط هستند به راحتی می تواند این اختلال در قسمت های دیگر نیز مشکل به وجود آورد.

پوشیدن سوتین تنگ چه عوارضی دارد؟

◘افتاده شدن سینه ها
بسیاری گمان می کنند سوتین هرچه سفت تر و تنگ تر باشد، سینه ها را بهتر نگه می دارد و باعث می شود کمتر تکان بخورند. در نهایت نیز سبب می شوند سینه ها دیرتر دچار افتادگی گردند. این یک تصور رایج ولی غلط است. زمانی که شما به جای خرید سوتین مناسب از یک سوتین تنگ و سفت استفاده می کنید باعث می شوید سینه های شما در شرایط نامطلوبی قرار بگیرند و فضای کافی برای پشتیبانی و حمایت را نداشته باشند. در نتیجه بخش زیادی از سینه های شما بدون حمایت سوتین می ماند و خیلی زود منجر به افتادگی سینه های شما شوند.

◘کاهش رشد سینه ها
یکی از معضلاتی که با عدم خرید سوتین مناسب برای بانوان خصوصاً دختران جوانی که در سن رشد هستند، پیش می آید اینست که سوتین تنگ مانع رشد عادی و طبیعی سینه ها می شود. چرا که بافت و عضلات سینه فضای کافی را برای بزرگ شدن ندارند و حتی ممکن است برعکس عمل کرده و موجب کوچک شدن سینه ها یا رشد غیرطبیعی آن ها شود. سوتین تنگ علاوه بر ایجاد سدی برای رشد طبیعی سینه ها، باعث کاهش رشد عادی دور سینه و قسمت پشت شانه ها می شود. تا جایی که امکان دارد در ده های سه یا چهار زندگی خود بیشتر با آن مواجه شوید.

◘مشکلات تنفسی
اندام های داخلی مانند اعضای بیرونی بدن با نوع پوشش شما مرتبط هستند. یکی از عوارض سوتین سفت ایجاد اختلال در مسیر تنفس است. فشاری که سوتین تنگ به قفسه سینه ها وارد می کند به راحتی می تواند این فشار را به ریه و شش ها منتقل کند و مانع از تنفس راحت و آزادانه گردد. برخی از این افراد ممکن است در دراز مدت با تنگی نفس مواجه شوند. به خاطر داشته باشید که اگر از بیماری های تنفسی مانند آسم رنج می برید به هیچ عنوان از یک سوتین تنگ استفاده نکنید.

◘درد در شانه و گردن
یکی از رایج ترین عوارض سوتین سفت درد در ناحیه شانه و گردن است. همان گونه که می دانید عضلات شانه در نگه داشتن سینه ها نقش بسیار مهم و اساسی ایفا می کنند. حال اگر سوتین مناسب به تن نداشته باشید این وظیفه دو چندان شده و با جبر جاذبه ی زمین ترکیب می شود و معضلی را برای شانه های شما به وجود می آورد. چرا که اکنون باید شانه های شما جور سوتین نامناسب را هم بکشند. اما این فشاری که به شانه ها وارد می شود در نهایت به گردن نیز منتقل شده و در طولانی مدت سبب آرتروز گردن و موارد این چنینی خواهد شد.

◘مشکلات پوستی
اگر بخواهیم یکی از ابتدایی ترین عوارض سوتین سفت را نام ببریم می توان به مشکلات پوستی که در نتیجه استفاده از سوتین تنگ پیش می آید، اشاره نماییم. سوتین تنگ سینه ها را بهم فشرده کرده و اجازه ی تنفس به پوست را نمی دهد. تعریق و آلودگی های محیط می تواند پوست سینه ی شما را تحریک کرده و سبب بیماری های پوستی نظیر قارچ، اگزما و التهاب و عفونت گردد. همچنین بسیار پیش می آید که فنر داخل سوتین از جای خود بیرون زده شده و به درون پوست فرو می رود. همین موضوع به تنهایی می تواند شروع بیماری های زیادی باشد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا