علت کار نکردن یخ ساز یخچال فریزر چیست؟

ipfix

New Member
علت کار نکردن یخ ساز یخچال فریزر چیست؟

چرا یخ ساز یخ نمی سازد؟

چرا یخ ساز یخ نمی سازد؟

تعمیر یخچال فریزر در محل

درخواست: تعمیر یخچال ساید دوو

از کار افتادن و یا کار نکردن یخ ساز یخچال فریزر دلایل متعددی دارد. اگر در رابطه با یخ ساز یخچال فریزر یا ساید بای ساید دچار مشکل شدید، در متن زیر علت را بررسی کرده و به راحتی آن را تعمیر کنید.

علت کار نکردن یخ ساز یخچال فریزر چیست؟​

یخ ساز یخچال فریزر در دو حالت دچار مشکل می شود. در حالت اول یخ ساز کلا از کار می افتد.در حالت دوم یخ ساخته می شود اما خارج نمی شود.

اگر یخ ساز کار نمی کند ابتدا بررسی کنید که دکمه ی مربوط به آن روشن است یا خیر. این دکمه معمولا یا بر روی یخ ساز تعبیه شده و یا بر روی بدنه ی فریزر قرار دارد. اگر به جای دکمه اهرم داشته باشد، هنگامی که اهرم رو به پائین است به معنای روشن بودن دستگاه است. پس از آن نوبت به بررسی مراحل زیر می رسد:

  • آب داخل یخ ساز را بررسی کنید ومطمئن شوید که در مسیر خروج یخ ساز مانع وجود ندارد.
  • اگر لوله ی انتقال دهنده ی آب یخ زده باشد یخ ساز کار نخواهد کرد.
  • آب داخل یخ ساز را تعویض نمایید.
  • برای خروج و یا ساختن یخ دمای فریزر را روی -12 درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

چرا یخ ساز یخ نمی سازد؟​

در حالت دوم یخ ساز یخ نمی سازد.این مشکل به چند دلیل رخ می دهد.یا آب به یخ ساز نمی رسد و یا سیستم یخ ساز خراب است. در این دو حالت موارد زیر باید بررسی شده و مشکل اصلی تشخیص داده شود:

اگر آب به یخ ساز نرسد:​

  • جریان انتقال آب مسدود است: برای بررسی ابتدا یخچال را از برق کشیده و از دیوار فاصله دهید. به دنبال شیر پایینی یخچال بگردید. لوله ی انتقال آب را از شیر جدا نموده و آن را کامل بررسی کنید. ممکن است مسیر آب از طریق پیچ خوردگی و یا انسداد لوله مسدود شده باشد. لوله را بر روی سطل قرار دهید و شیر را باز کنید.در صورت کم بودن فشار آب می توان دریافت که مسیر مسدود شده و یخ ساخته نمی شود.
  • شیر ورودی خراب است: اگر در حین بررسی متوجه این مشکل شدید باید شیر ورودی را تعویض نمایید. در غیر این صورت آب به یخ ساز نرسیده و یخ تولید نمی شود.
  • لوله ی انتقال دهنده ی آب یخ زده است: لوله ای که از داخل فریز عبور کرده و عملیات یخ سازی را انجام می دهد لوله ی انتقال آب نام دارد. بررسی کنید، اگر یخ زده باشد باید یخ آن را توسط حرارت ملایم آب کنید.
  • فیلتر یخچال گرفته است: در این صورت باید فیلتر یخچال تعویض شود. برای این کار تعمیرکار را خبر کنید. چرا که تعویض فیلتر کاری تخصصی است. فیلتر باید مناسب با یخچال شما باشد.

اگر سیستم یخ ساز خراب شده باشد:​

  • مدول یخ ساز خراب شده است: کار این بخش رساندن یخ های ساخته شده به سطل یخ ساز از طریق به حرکت در آوردن بازوی یخ ساز است. نحوه ی عملکرد آن اینگونه است که با رسیدن دمای یخچال به -9 موتور شروع به چرخیدن کرده و فرمان ساختن یخ توسط مدول یخ ساز به شیر ورودی می رسد. پس از آن آب برای ساختن یخ خروج پیدا می کند. در صورت خراب شدن مدول یخ ساز آب وارد محفظه نشده و یخی تولید نمی شود.
  • ترموستات یخ ساز خراب شده است: این قطعه فرمان رسیدن دما به عددی معین برای ساخت یخ را صادر می کند. توسط این قطعه، هنگامی که دما به -9 درجه می رسد یخ ساخته می شود. با صدور فرمان آب وارد محفظه ی تخلیه شده از یخ می شود و یخ جدید ساخته خواهد شد. اگر ترموستات خراب شود یخ ساخته نمی شود. تشخیص خراب شدن ترموستات توسط مولتیمتر امکان پذیر است.

چرا یخ از یخ ساز خارج نمی شود؟​

اگر یخ ساز یخ می سازد اما نمی توانید آن را تخیله کنید علت یکی از موارد زیر است:

  • خراب شدن مدول یخ ساز: موتور مدول، بازو های یخ ساز را به حرکت در می آورد. با این کار قطعات ساخته شده از یخ به داخل سطل وارد می شوند. اگر این قسمت دچار ایراد شود بازو ها به حرکت در نمی آیند. در نتیجه یخ از یخ ساز خارج نمی شود.
  • خراب شدن قفل درب: قفل درب که با باز شدن درب یخچال یخ ساز را از کار می اندازد، خراب می شود. بنابراین ممکن است در حین بسته بودن درب نیز یخ ساز را از کار بیاندازد.از این رو باید بررسی شود. می توانید به وسیله ی مولتی متر یا ولت متر جریان را کنترل و ایراد را بفهمید.
  • خراب شدن سیستم دیسپنسر یخ ساز: دو قطعه ی مهم به نام برد کنترلی و سلنوید عملیات یخسازی را در سیستم کنترل می کنند. برد کنترل وظیفه ی نظارت بر دکمه و عملیات یخسازی را بر عهده دارد. سلنوید نیز موجب باز و بسته شدن درب یخ ساز برای ورود و خروج یخ می شود. در صورت خراب شدن هر یک از این ها یخ ساز یخ خارج نمی کند.
درخواست: تعمیر ساید بای ساید سامسونگ

تعمیر یخچال فریزر در محل​

اگر در رابطه با یخچال فریزر یا ساید بای ساید دچار مشکل شدید می توانید از خدمات تعمیر در محل یخچال بهره ببرید.آراسرویس قادر است در کوتاه ترین زمان و به صورت تضمینی مشکلات یخساز یخچال را برطرف نماییم. تنها کافیست از طریق شماره های درج شده و یا قسمت ثبت سفارش در سایت درخواست را ثبت نمایید و منتظر تماس ما باشید.

نتیجه گیری

با روش های فوق به آسانی می توانید عیب یابی یخ ساز را انجام دهید. اگر از طریق مراحل بالا مشکل برطرف نشد، از تعمیرکار کمک بخواهید. برای تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید و تعمیر یخ ساز یخچال از خدمات تضمینی آرا سرویس بهره مند گردید.
 

پیوست ها

  • علت کار نکردن یخ ساز یخچال فریزر چیست؟.jpg
    علت کار نکردن یخ ساز یخچال فریزر چیست؟.jpg
    31.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

جدیدترین ارسال ها

بالا