علت استفاده از هدیه کاربردی چیست؟

sara_kvz

Member
درباره‌ی هدایای کاربردی سخن گفتیم. اما اکنون علت استفاده از این نوع هدایا را بررسی می‌کنیم. ما دوست داریم فرد مخاطب از دریافت هدیه ما خرسند و خشنود شود. از طرفی یکی از راه‌هایی که بفهمیم این هدیه مورده پسند او بوده، میزان استفاده از آن است. اگر کالایی که شما تهیه کرده‌اید دائماً مورد مصرف مخاطبتان قرار گیرد یعنی آن هدیه مورد نیاز او بوده. به بیان دیگر به هدیه شما علاقه دارد. و استفاده از این هدیه احساس خوبی به شما منتقل می‌کند.

البته ضرورتی ندارد که هدیه شما همانند یک کالای مصرفی دائما مورد استفاده مخاطبتان باشد. اما در صورتی که فرد از آن استفاده کند، بیشتر یادآور شما خواهد بود و نام شما بیشتر در ذهن او خواهد ماند.

ارتقای روحیه‌ی سازمانی​

هدایای سازمانی راهی عالی برای افزایش روحیه‌ی کارکنان است. راهی برای نشان دادن قدرشناسی از کارمندان، شکستن یخ روابط و ایجاد پیوندهای مستحکم. آنچه در این میان اهمیت دارد این است که هدیه‌های سفارشی و شخصی‌سازی شده با لوگوی سازمان می‌تواند تاثیر بیشتری روی روحیه‌ی کارمندان بگذارد.

اگر کارمندان راضی باشند، بهتر کار می‌کنند که این امر به موفقیت سازمان یاری می‌رساند. ممکن است برخی بگویند همین کارمندان از ما پول می‌خواهند و گاهی پس از دریافت هدیه می‌گویند پولش را می‌دادید بهتر بود، ولی نکته این است که اگر هدیه را به طور خاص برای کارمندان طراحی می‌کردیم دیگر با چنین چالشی مواجه نمی‌شدیم.

هدیه‌های کاربردی؛ نشانه‌ی احترام​

ارائه‌ی هدیه، نشانه‌ی احترام ما به فروشندگان و کارکنان سازمان است. اما در حالت ایده‌آل این هدیه‌ها می‌بایست برای زندگی شخصی افراد کاربرد داشته باشد.

تمایز از رقبا​

طراحی هدیه‌ تبلیغاتی سازمانی شخصی‌سازی‌شده یکی از راه‌های تمایز ما از دیگر رقباست. کارمندان باید هدیه‌هایی دریافت کنند که خاطره‌اش در ذهن آنان باقی بماند به ویژه در حوزه‌های B2B دقت در انتخاب هدیه می‌تواند راه دیگری برای تمایز باشد.


قدردانی از مشتریان وفادار​

به این سادگی نباید از خیر مشتریان وفادار گذشت. با این هدیه‌های ویژه می‌توانیم به مشتریان همیشگی خود این پیام را بدهیم که چه‌قدر برای ما ارزشمندند. هنگام هدیه دادن باید این نکته را در نظر داشته باشیم که این هدیه می‌بایست فرد را از دیگران متمایز کند. به بهانه‌ی هدیه این پیام را هم برای مشتریان وفادار خود می‌فرستیم که چه‌قدر به یادشان هستیم و برای ما مهم‌اند. این در حالی است که پول نقد نمی‌تواند چنین اثری روی ذهن مشتری بگذارد. این‌جوری به افراد نشان می‌دهیم که فقط مشتری ما نیستند، بلکه شخص آنان نیز برای ما اهمیت دارد.


افزایش فروش​

ارائه‌ی هدیه‌های سفارشی‌شده به کارمندان و مشتریان به طور مستقیم بر فروش و درآمد سازمان تاثیر دارد. اما آنچه که این تاثیر را بیشتر می‌کند، باب میل بودن و شخصی‌سازی این هدیه‌هاست.

به این ترتیب افراد حس می‌کنند دیده می‌شوند و کسی زحمت‌شان را نادیده نمی‌گیرد و این یعنی افزایش انگیزه که در نهایت باعث افزایش فروش ماست.

افزایش آگاهی نسبت به برند​

یکی از بهترین راه‌های ارتقای آگاهی و شناخت بیشتر افراد از برند، ارسال هدیه‌های سازمانی است. آنچه در این میان اهمیت دارد، فهم علائق گیرنده است.

اگر برای افراد پول بفرستیم به طبع خرجش می‌کنند، ولی اگر به جای پول، هدیه‌ای شخصی‌سازی شده طراحی کنیم که روی آن لوگو شرکت و نام گیرنده آمده، در عمل داریم بذر آگاهی از برند خویش را در ذهن مشتری می‌کاریم.

تاثیر چنین هدیه‌هایی زمانی بیشتر می‌شود که افراد بتوانند از آن در فضای اداری یا حتی شخصی خود استفاده کنند و دیگران هم بتوانند کاربردهای این هدیه را ببینند.

کاهش هزینه​

هدیه‌های سازمانی خرج زیادی روی دست شرکت نمی‌گذارند و یکی از روش‌های تبلیغ ارزان محسوب می‌شوند که اتفاقاً طی مدت کوتاهی شاهد بازگشت سرمایه خواهیم بود.

هدیه‌های شرکتی معمولاً به شکل عمده خریداری می‌شوند. خیلی از مواقع نیز می‌توان پس از خرید عمده، آن را طی مدت یک سال اهدا کرد. این در حالی است که تورم حال حاضر باعث می‌شود تا پرداخت هرگونه وجه نقد در عمل بی‌ارزش محسوب شود؛ چون هر میزانی که هدیه دهید، دفعه‌ی بعدی می‌بایست باز هم بر میزان پول اهدایی بیفزایید.

ایجاد اعتماد در مشتری​

دادن هدیه‌های شخصی‌سازی شده به کارمندان و مشتریان مسیر ارتباطی شفاف را باز می‌کند و می‌توانیم از مشتریان خویش بازخوردهایی صادقانه دریافت کنیم.

فرهنگ هدیه دادن شرکتی باعث ایجاد اعتماد بین مدیران و کارکنان می‌شود. این امر در رابطه با مشتریان نیز صادق است. بنابراین برعکس ظاهر فریبنده‌ی هدیه‌های نقدی، هدیه‌های شخصی‌سازی شده‌ای که برند ما را در ذهن مشتریان ماندگار می‌کند، می‌تواند در فروش و جا افتادن تصویر برند نقش بسزایی داشته باشد.

هدیه‌های غیرنقدی پیوند تیمی قدرتمندی پدید می‌آورد، روابط تجاری ما را شفاف می‌کند، سبب اعتماد به سازمان می‌شود و به مشتریان این حس را می‌دهد که فقط مشتری ما نیستند، بلکه دوست و همراه ما هستند و برای‌مان مهم‌اند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا