phayton

New Member
جلوبندی پراید ممکن است به دلیل کم اهمیت ترین عاملی که به ذهنتان می رسد، خراب شود. جالب است بدانید گاهی بروز مشکل در لوازم جلوبندی پراید با نرم و روان شدن فرمان این خودرو همراه می شود
جلوبندی پراید ضعیف است؛ این موضوعی آشکار است، اما رعایت برخی نکات به دیرتر خراب شدن آن کمک می کند. لاستیک ها تأثیری مستقیم و زیاد روی سیستم تعلیق و جلوبندی پراید دارند؛ پس اولین توصیه ما این است که از تایرهای پراید غافل نشوید.
در این صورت با مشاهده یک یا چند مورد از مشکلات زیر در هر قسمت، بدانید که سیستم تعلیق و جلوبندی پراید شما به تعمیر نیاز دارد:
سفت شدن غربیلک فرمان: ممکن است حتی زمانی که چرخ های خودرو روی زمین نیستند، فرمان به سختی بچرخد.
خلاصی غیر طبیعی فرمان: از دیگر علائمی است که نشان دهنده خرابی جلوبندی پراید است. بروز هر گونه مشکل در سیستم فرمان، مربوط به قسمت تعلیق و جلوبندی خودرو می شود.
لرزش غربیلک فرمان و کشیدن آن به یک سمت: کوچک ترین بی توجهی به خودرو ممکن است مشکلاتی نگران کننده برای خودروی شما ایجاد کند؛ بنابراین به بازدیدهای دوره ای و بررسی قسمت های مختلف خودروی تان اهمیت بدهید؛ مثلاً یکی از دلایل لرزش غربیلک فرمان و کشیده شدن آن به یک سمت، اختلاف ساییدگی چرخ های چپ و راست است. کشیده شدن فرمان به یک سمت ممکن است در همان لحظه شروع حرکت هم رخ دهد و لزوماً در سرعت بالا یا شرایط نامساعد جوی اتفاق نمی افتد.
شنیدن صداهای اضافی از خودرو: در چنین وضعیتی، خودروی شما ممکن است با حرکت روی جاده ای صاف و بدون دست انداز هم صداهای غیر طبیعی بدهد، اما بیشتر هنگام پیچیدن خودرو، صداهای اضافی به گوش می رسد. این صداها می تواند مربوط به قسمت های مختلف مثل پلوس ها، کمک ها، چرخ ها و … باشد.
عدم تعادل خودرو: در چنین شرایطی، معمولاً خودرو به یک سمت کشیده می شود. کنترل خودرویی که تعادل ندارد، در سرعت بالا، بسیار دشوار و خطر ساز خواهد بود.
نرم شدن غیر طبیعی فرمان: اگر فرمان خودروی شما در یک بازه زمانی، بیش از حد روان شد، ممکن است به دلیل ساییدگی سیبک ها و عدم تنظیم لاستیک ها و نامناسب بودنشان باشد. متأسفانه این مشکل، جزو مواردی نیست که راننده با بروز آن، به جلوبندی پراید خود شک کرده و برای تعمیر آن اقدام کند.

منبع: همه چیز درباره جلوبندی پراید | فایتون قطعه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا