عدم نمایش master layer در بعضی از صفحات

KAIREZA

Member
سلام
من یه پروژه دارم که صفحات زیادی داره
بعضی از دکمه هارو توی master layer گذاشتم که تو تمام صفحه ها نمایش بده
مشکل اینه که حالا میخوام تو یکی از این صفحه ها این دکمه ها نمایش داده نشه
لطف کنید کمکم کنید
 

nevercom

کاربر متخصص انجمن مولتی مدیا بیلدر
تو PageStart همونطور که محمود اشاره کردن اشیاء رو مخفی کنید و در Page Exit همون صفحه دوباره Show کنید
 
من هرکاری می کنم از این مستر پیج و مستر لیر تو mmb سر در نمی آرم. بک صفحه با بک گراند رنگی و چند تا دگمه و یک هدر ایجاد کردم تو یک صفحه . حالا می خوام عین همین رو برای 35 تا صفحه ی دیگه داشته باشم. لطفا یک نفر که حوصله داره مراحل ایجاد مسترپیج رو به ترتیب بنویسه. سرچ هم زدم تو انجمن چیزی پیدا نکردم. کلا مسترپیج رو چجوری ایجاد کنم. وقتی یک صفحه ی جدید ایجاد می کنم که از مسترپیج استفاده میکنه می خوام یک باکس که متن داخلش هست یا عکس رو سمت چپ صفحه پایین هدر قرار بدم. اگه یه راهنمای انگلیسی هم باشه مشکلی ندارم. با تشکر
 

nevercom

کاربر متخصص انجمن مولتی مدیا بیلدر
masterpage.png

این تصویر رو ببینید. از روبرو چیزی هست که شما می بینید.
همیشه شما اشیاء موجود در لایه ی بالایی یا Master Top Layer رو، بدون توجه به اینکه در چه صفحه ای (Page) هستید می بینید.
بعد از اون اشیاء موجود در هر صفحه رو می بینید. یعنی اگر در صفحه ی دوم باشید اول از همه و بالاتر از همه اشیاء موجود در MasterTop Layer رو میبینید و بعد اشیاء موجود در صفحه ی دوم.
لایه ی پایین تر لایه ی Master Page هست که اشیاء موجود در اون پایینتر از Master Top Layer و اشیاء موجود در هر صفحه دیده میشند.

برای هدف شما و با توجه به این توضیحات، باید بکگراند رو در لایه ی زیرین یا Master Page ایجاد کنید تا همیشه همه ی اشیاء موجود در صفحات روی اون دیده بشن.
هدر باید در Master Top Layer‌ایجاد بشه، و توجه کنید که مثلاً اگر هدر تا 100 پیکسل از ارتفاع رو بپوشونه، چون در Master Top Layer‌ هست، اگر در صفحات مثلاً در ارتفاع 50 پیکسلی یک شئ رو قرار بدید عملاً دیده نمیشه.
دکمه ها رو هم در همین master Top Layer ایجاد کنید.

Master Page نیاز نیست که برای هر صفحه ایجاد بشه، این لایه وجود داره و عملاً همیشه نمایش داده میشه، اما اگر شئ ئی در اون قرار ندید متوجه وجود این لایه نخواهید شد، برای دسترسی به این لایه از منوی Page گزینه ی Master Top Layer رو انتخاب کنید و بعد اشیاء موردنیاز رو در اون لایه ایجاد کنید (از لفظ لایه استفاده می کنم تا با صفحات اشتباه گرفته نشه)

پس ما فقط یک صفحه یا یک لایه بعنوان Master Top Layer داریم.
می تونیم بی نهایت ۰عملاً بی نهایت نیست) صفحه داشته باشیم.
فقط یک لایه با عنوان Master Page وجود داره.

اشیاء موجود در هر صفحه (و در همه ی صفحات) بالاتر از Master Page و پایین تر از master Top Layer نمایش داده میشن.

امیدوارم توضیحاتم واضح بوده باشه.
 

پیوست ها

  • masterpage.png
    masterpage.png
    28.9 کیلوبایت · بازدیدها: 1

p30graphic

Active Member
احسنت. من اجازه هست انتقادی بکنم؟

دوستان اینقدر تکرار و تکرار شده که توی انجمن سرچ کنید که دیگه همه میدونن به نظرم قبل از ایجاد پست ‍‍سرچ کنند مگه اینکه کاربر کاملا عضو جدید باشه. اگر ما چیزی بلدیم اکثرا اینه که یه شخصی با حوصله برامون توضیح داده. یا یک وب سایت خوب و یا دوست و استاد. ویا اینکه با آزمون و خطا چیزی رو غیر اصولی فرا گرفتیم کاری هم به زکات علم انتشار اون هست ندارم فقط میگم کمی بیشتر حوصله به خرج بدین
به نظرم کار مدیر انجمن بیشتر از گیر دادن و اخطار فرستادنه. اینجا مثل دانشگاهه و باید مدیر تجربه و علم بالایی داشته باشه که میدونم همینطور هست ( کلا میگم) و هدف باید آموزش باشه. خواهش میکنم اگر حوصله توضیح ندارید لطفا جواب ندید (منظورم هیچ مخاطب خاصی نیست)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا