عدم شناسایی کامل حافظه رم در سیستم

helpmeee

New Member
با عرض سلام

به مشکلی برخوردم که الان داره خیلی اذیتم می کنه ، حافظه رم سیستمم 16 هستش اما فقط 4 گیگ آن شناسایی و موقع کار استفاده می شود بعضی وقتها هنگام کار از نرم افزار خارج می شم ویندوزم 8 و 64 بیتی هستش و همچنین با نرم افزار های 64 بیتی کار می کنم از نرم افزارهای که مدعی آزاد کردن حافظه رم بیشتر از 4 در ویندوز بودند هم استفاده کردم اما هنگام کار با نرم افزار ها باز درtask manager چهار گیگ را مورد استفاده نشان می دهد و 12 گیگ دیگر را آزاد عنوان می کند. به همین خاطر ، انجام دادن هر کاری توی نرم افزار به کندی انجام می شود دوستان اگر لطف کنند راهنمایی بفرمایند . خیلی متشکرم
 

parsian2host

New Member
وقتی Mainboard آدرس دهی 32 بیتی داشته باشه و 64 بیتی نداشته باشه فقط 4 گیگابایت می تونه آدرس دهی کنه و این شامل حافظه رم و کارت گرافیک و سایر میشه مثلا در سیستم من 1024 مگابایت حافظه کارت گرافیک بود و 480 مگابایتم برای Cache استفاده میشد و برای همین 2496 مگابایت از حافظه رم قابل استفاده و باقی آن بی استفاده می موند.
البته من جستجو که می کردم جایی نوشته بود نرم افزار gavotte ramdisk می تونه این فضا رو به حالت دیسک درایو دربیاره ولی این نرم افزار برای من عمل نکرد و نرم افزار های Ramdisk دیگه هم که از اون بخش بی استفاده نمی تونستن استفاده کنن.
به هر حال من لینک نرم افزار gavotte ramdisk را میزارم شاید برای شما عمل کرد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا