ظاهر نشدن دکمه ها و مووی کلیپ ها در پنل اکشن!!!

Alidf

Member
سلام
من در cs4 این مشکل رو دارم که وقتی میخوام به دکمه و یا مووی کلیپی اکشن بدم وقتی پنل اکشن رو باز میکنم اثری دکمه ها و مموی کلیپها نیست که براشون اکشن بنویسم !
روی دکمه ها و مموی کلیپ ها کلیک هم میکنم انتخاب هم میکنم اما باز هم هیچ چیزی در پنجره اکشنم نمیاد و مثل عکس زیر هست دقت کنید :

y4x2gn2ufey5cw541z8k.jpg

چرا اینطوریه ؟ :shock:
 

DaDaDooDoo

کاربر VIP
سلام ، در اکشن 3 شما نمی تونید به دکمه ها و مووی کلیپ ها و ... اکشن بدبد ، فقط به فریم ها می تونید اکشن بدید . flash cs4 به صورت پیش فرض روی اکشن 3 تنظیم شده است و اگر می خواهید با اکشن 2 کار کنید باید در قسمت publish setting پروژتون رو روی اکشن 2 تنظیم کنید .
موفق باشید .
 

Alidf

Member
ممنوم درست شد
اما چرا در اکشن 3 نمیشه به دکمه و مووی کلیپ اکشن داد ؟ پس برای اینکه در اکشن3 یه اسکریپت ساده stop بخواهیم به یه دکمه بدیم باید از addlistener استفاده کنیم و چند خط کد طولانی نوشته بشه ؟
منظورم اینه که جایگزین کد :
کد:
on (release) {
	stop();
}
{
در اکشن 3 چی هست ؟
 

DaDaDooDoo

کاربر VIP
سلام ، ببینید از وقتی که Adobe شرکت Micromedia رو خرید تحول بزرگی در زمینه اکشن اسکریپت فلش به منظور تبدیل کردن اون به یک زبان برنامه نویسی شی گرا (OOP) ایجاد کرد . اکشن 2 از قوائد برنامه نویسی OOP بهره نمی برد و در واقع مثل آش هست:green:(به قول یکی از بزرگان این انجمن) یعنی هر چی بخوای می ریزی توش و منسجم و سازمان یافته نیست . ولی در اکشن 3 شما روی کدهاتون تسلط و مدیریت خوبی دارید و دسترسی به قسمت های مختلف شبکه کدتون خیلی راحته ، البته این یکی از ویژگی های اولیه اکشن 3 هست و جزء ویژگی های حیاتی اون نیست . در مورد زیاد شدن تعداد خطوط برنامه باید بگم در بعضی موارد ابتدایی و بیسیک حق با شماست مثل مثالی که خودتون زدید ، اما در بسیاری از موارد کار رو بسیار خلاصه و راحت می کنه (کدهای حرفه ای تر ) به مثال زیر توجه کنید :
PHP:
Object1.addEventListener(MouseEvent.CLICK,Reposition)
Object2.addEventListener(MouseEvent.CLICK,Reposition)
Object3.addEventListener(MouseEvent.CLICK ,Reposition)

function Reposition(evt:MouseEvent):void
{
evt.target.x +=10
}
در این مثال شما روی هر آبجکتی که به اون EventListener بدید و روش کلیک کنید 10 پیکسل به x اون اضافه می شه . البته این هم یک مثال ساده بود ، کاربردهای حرفه ای ترش توی کار با کلاس های مختلف و توسعه و گسترش اوناست (از مهم ترین اصول OOP ) .
اینم از کد جایگزین برای مثال شما در اکشن 3 :
PHP:
MyButton.addEventListener(MouseEvent.CLICK ,Stoper)
function Stoper(evt:MouseEvent)
{
stop()
}
موفق باشید .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا