ظاهري مناسب براي سایت یا وبلاگ شما

sarah77

New Member
ظاهري مناسب براي وبلاگ شما
چگونه يک قالب مناسب براي وبلاگ خود پيدا کنيم؟


نماي گرافيکي، يکي از اصولي ترين مشخصه هاي يک وبلاگ است که بعنوان قالب شناخته مي شود. با توجه به اينکه طراحي قالب نياز به داشتن تجربه در کار با ابزارهاي طراحي وب دارد، لذا آموزش آن را به عهده وبلاگ هاي تخصصي ميگذاريم و در اين مقاله سعي ميکنيم تا معيار هاي يک قالب مناسب را براي شما ذکر کنيم .


1- ارتباط قالب با موضوعات وبلاگ

اولين معياري که تعيين کننده شکل ظاهري قالب شما خواهد بود زمينه موضوعي مطالبي است که مينويسيد . سعي کنيد رنگ بندي و گرافيک قالب شما تا جاي ممکن با موضوعات پست هايي که تا کنون نوشته ايد همخواني داشته باشد . زيرا حسي که بيننده در نگاه کردن به وبلاگ شما دريافت ميکند با مطالب شما يکجا در ذهنش ميماند . پس سعي کنيد بين اين دو يک هماهنگي مناسب ايجاد کنيد.


2- محدوديت از کاربا عکس

معمولا در طراحي قالب هاي وبلاگ از عکس استفاده ميشود . اما گاهي تعداد عکس ها آنقدر زياد است که لود شدن آنها سرعت بارگزاري وبلاگ را کم ميکنيد . تا جاي ممکن سعي کنيد قالب سبک تري را انتخاب کنيد تا بيننده شما معطل نشود . براي وقت خوانندگان خود ارزش قائل باشيد.


3- رنگ مناسب قالب

رنگ هاي تند باعث ايجاد تنش در مغز انسان و احساس نياز به ترک محل مورد نظر ( که همان وبلاگ شماست) مي گيرد. پس سعي کنيد از رنگ هايي استفاده کنيد که به کاربر آرامش مي دهد . استفاده از رنگ سياه در پس زمينه متن باعث ناخوانايي متن و خسته شدن چشم خواننده ميشود . پس سعي کنيد اين رنگ را بعنوان پس زمينه بکار نبريد.


4- قالب وبلاگ شما نشانه شخصيت شماست !

قالب وبلاگ شما نشانه شخصيت شماست ! هرچند که بينندگان براي خواندن مطالب شما به وبلاگتان مي آيند و نه براي ديدن قالبتان ، اما سعي کنيد قالبي را برگزينيد که تا جاي ممکن بيان کننده مفهوم مطالبتان نيز باشد . بطور مثال استفاده از قالب کارتوني براي يک وبلاگ که در مورد الکترونيک مطلب مي نويسد فکر نمي کنم انتخاب مناسبي باشد .


5- با تکنيک CSS و جداول

قالب هايي که با تکنيک CSS طراحي ميشوند از قالب هايي که با استفاده از TABLE ها طراحي ميشند سريع تر لود ميشوند .


6- تاريخ نوشته شدن پست ها

وجود تاريخ نوشته شدن پست ها چيزي کاملا ضروري است . اما اگر شما يک وبلاگ نويس تخصصي هستيد و در وبلاگتان به موضوعات تخصصي مي پردازيد سعي کنيد قالبي را برگزينيد که عنوان هر پست در بالا با رنگ مشخص باشد و تاريخ هر پست در پايين آن . اگر وبلاگ نويس عادي هستيد از قالبي استفاده کنيد که تاريخ در بالاي هر پست ظاهر شود . زيرا اعتبار مطالب شما به تاريخ ايجاد آنهاست .


7- لينک دوستان اما با موضوعاتي شبيه شما

سعي کنيد در قالب خود لينک دوستان و کساني که موضوعاتي شبيه شما دارند را اضافه کنيد تا بيننده بعد از ديدن وبلاگ شما بتواند به لينک هاي مرتبط نيز برود . در غير اينصورت وبلاگ شما همچون کوچه بن بستي است که راهي جز برگشت وجود ندارد و کاربر بايد صفحه IE خود را ببندد .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا