طریقه استفاده از مل های tf3dm.com

aminzamani68

New Member
با سلام خدمت دوستان همیشه آنلاین :wink:

فکر کنم همگی با سایت tf3dm.com که مدلهای آماده داره آشنایید
من از تری دی مکس چیزی زیادی یا بهتره بگم خیلی کم میدونم.
بعضی مدلهایی که از این سایت دانلود میکنم با تری دی مکس باز میشن و مشکل اینه که وقتی بازش میکنم اون مدل تاره یا انگار نور تو صفحه نیست و اصلا متریال نداره در حالی که موقع Open کردنم یو 3Ds MAX عکس رندر کردشو میزنه و خیلی شیک و زیباست اما تو تری دی مکس چیزی معلوم نیست. کسی میدونه باید چیکار کنم؟ من تمرکزم روی انجیم یونیتی هست و مدل رو که خروجی میگیرم مثلا Obj و وقتی داخل یونیتی میارمش متریال اصلا نداره
الان من یه مدل گرفتم که پسوندش Obj بود و بردمش تو یونیتی متریال که نداشت و یه پوشه کنار فایل دانلودی بود 4 تا متریال برای توپه بود که وقتی میدمش به پوت قاطی پاتی میشن
در ضمن من خودم یه توپ فوتبال خوشگل طبق آموزشهای ویدویی تو مکس ساختم و خروجی Obj گرفتم و بردمش تو یونیتی و خیلی خوب با متریال و شیک اومد
مشکل کجاست؟ تا جایی که میتونید راهنمایی کنید :neutral:
 

mohammad@er

Well-Known Member
سلام.
اولن که وقتی شما یک فایل با فرمت .obj دارید یک فایل با فرمت .mat که حاوی متریاله باهاش هست که گاهی در مکس خودکار لود میشه و یا گاهی باید به صورت دستی از پانل متریال اونو وارد کنید و به ابجکتتون بدید.
در کل حتی در پک های مدل های سه بعدی مثل ارچ مدل هم تا ول 40 یا 49 تو کاتالوگ بعضی ابجکتها با متریال رندر شدن ولی هنگام مرج کردن یا ایمپورت کردن بدون متریالن.
بهترین کار اینه که یا خودتون کارو پاینت کنید تو مکس یا خودتون تو متریال سازی ماهر باشید و بتونید مدلتون رو متریال بدید.
من با یونیتی کار نکردم شاید متریال سازی اون قوی تر باشه.بازم از دوستان که تجربه دارن بپرس.
در مورد ابجکت های اینترنتی هم بگم که گاهی اوقات یا اصلا متریال ندارن یا متریالشون با اون چیزی که رندر شده تفاوت داره(تجربه شخصی)
 

aminzamani68

New Member
مشکل با تکسچر و متریال

ممنون از راهنمایت دوست عزیز * درسته کنار هر فایل obj یک فایل mtl هست، شما درست میگید ولی وقتی تو یونیتی میارمشون اون مدل که از چند آبجکت مجزا طراحی شده هر کدوم متریال خودشون رو دارند اما متریال ها تکسچر ندارند بخاطر این حساب کن هیچ اتفاقی نیوفتاده و مدل بی نقش نگاره من مثلا یه مدل توپ دانلود کردم که مدله از 40 تا آبجکت سرهم بندی شده بود و 4 تا دونه تکسچر هم کنارش بود، این 4تا تکسچر در مقابل 40تا متریال معلومه که هر چند متریالی یک تکسچر میگیره اما ایراد این مدل ها اینه که مثلا آدم اگه دقت نکنه نمیفهمه کدوم تکسچر رو به کدوم متریال بده و نامشون هم مثل هم نیست و باید هی تست کنه، از اونجایی که عکس مدل توپ رو قبلا دیده بودم و میدونستم چه تکسچر تو کدوم متریال قرار میگیره به همین دلیل تونستم درستش کنم اما تو مدل های خیلی پیچیده مثل ماشین آدم توش میمونه الان یه مدل ماشین دارم که تمام قسمتش مجزاست و اصلا مناسب برای بازی سازی نیست و باید خیلی از قسمتاش حذف بشه ولی از این نکته بگذریم این مدل نزدیک به 200 تا 300 متریال داره با مثلا 20 تا دونه تکسچر، خوب من چطوری این تکسچرها رو به متریالشون وصل کنم اسماشونم که مثل هم یا تقریبا هم نام هم نیستند ؟ و سوال بعدیم اینه که من به یه مدل توپ واسه بازی نیاز دارم اگه بخوام از این مدل هایی که تشکیل شدن از چندین آبجکت و متریال و تکسچر استفاده کنم فکر میکنم تاثیر منفیی روی اجرای بازی داشته باشه و چه بسا بازی برای اندرویدم باشه، میخوام روی ساخت توپ فوتبال هم به زیباییش دقت کنم و هم به بهینه سازیش دقت کنم چون که توپ به عنوان پلیر بازی عمل میکنه و میخوام نهایت بهیه سازی توش بکار رفته باشه الان من مدل های توپ خیلی شیک و زیبایی دارم اما نمیخوام از اونا استفاده کنم چون میترسم تو اجرای بازی تو بعضی از گوشیها تاثییر منفی بذاره و هموجورم که میدونید مثلا اگه یه مدل که تشکیلی از چند آبجکت هست رو توی بازی بیاریم نقطه اتصال آبجکت ها به هم، خیلی تو چشم هست و انگار نقطه نقطه میزنه و دید بصری خوبی نداره و دلیلشم فکر کنم این باشه چون اشکال ترسیم شده وکتور هستند، حالا من میخوام از ابزار رسم Sphere خود یونیتی استفاده کنم و یک متریال که یک تکسچر داشته باشه رو بهش بدم و نکته مهم تکسچر هست که آیا میشه تکسچری طراحی کرد که وقتی به یک آبجکت گوی مانند وصل میشه شکل کامل توپ رو نمایش بده؟ متوجه شدید چی میخوام؟ من میخوام یک مدل توپ تو خود یونیتی طراحی کنم که تشکیلی از یک آبجکت و یک متریال و یک تکسچر باشه آیا جایی برای دانلود تکسچر یک پارچه توپ سراغ دارید؟ و آیا با چه نرم افزارهایی میشه تکسچری یک پارچه خوب و سریع و آسون طراحی کرد؟ من تا حالا با نرم افزارهای ساخت تکسچر کار نکردم، اگه تکسچرهای زیبای یک پارچه توپ فوتبال سراغ دارید، عالی میشه بسیار سپاسگذارم از راهنمایی شما دوستان و خوبان برای تعجیل در ظهور امام زمان، مهدی موعود (عج) { صلوات}
 

mohammad@er

Well-Known Member
دوست عزیز.
شما اینجا یه تومار نوشتید ولی تا اونجایی که فهمیدم جواب شما رو میدم. برای رضای خدا
اول حرفه ای ترین برنامه ساخت تکسچر فوتوشاپ هست.
دومن این نرم افزار ها که ما با هاشون کار می کنیم فکر نکنم اصلا از وکتور پشتیبانی کنن و احتمالا فقط از تصاویر پیکسلی استفاده کنن.
سومن وکتور تصاویری هستند که از توابع ریاضی ساخته و نمایش داده می شوند و هر چه روشون زوم کنی بازم پلگی نداره.
چهارمن گویی که میسازی باید سکمنتاش رو زیاد کنی که البته تو گیم هجم باز ی رو یه هوا زیاد می کنه.اما مدلت نرم تر میشه.تو مکس حداکثر سگمنت گوی 200 تاس شما هم تا حداکثر ببرید.
پنجمن منم مشکل شما رو داشتم.
پاچ(مسیر) متریال هاتون بهم می خوره و برنامه نمی تونه متریال هارو لود کنه.البته متریال که با اون فایل سورسته ولی نمی تونه تکسچر هارو لود کنه.
من خودم با یه کلک تو مکس این کارو می کردم که اصلا روش مناسبی نیست.
به نظر من ویندوزت رو عوض کن چون چندین بار برای من این مشکل پیش اومده و تنها روش که بی دردسر باشه تعویض ویندوزه.البته اونم با ویندوز قبلی نه.یه ویندوز جدید بخر بعد نصبش کن.
خودم این مشکل مسیریابی قایل ها رو داشتم و واقا دردسره.
این تجربه شخصی منه اگر کسی راه بهتری بلده بگه تا این دوستمون کارش راه بیوفته.
یا علی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا