طرح پاكت نامه آژانسي مسافرتي شهاب

Tsobh.com

Well-Known Member
attachment.php


طراحي اين پاكت به خواسته مشتري بايد 2 رنگ كار مي شد

ما هم از رنگ تركيبي قرمز و مشكي استفاده كرديم (magenta+yellow يك رنگ ) (black هم يك رنگ)
مي خواستيم با لوگوش ( پائين سمت چپ ) ست باشه

خلاصه مي دونم كار ضعيفيه ولي ممنون مي شم نظراتتون رو بشنوم

كاغذش هم 70 تحريره

كادر تيغ دورش هم فرضيه
 

پیوست ها

  • shahab-seyr_1_3c641.jpg
    shahab-seyr_1_3c641.jpg
    99 کیلوبایت · بازدیدها: 88

AliReza Bahrami

مدیر انجمن
كار خوبي شده ساده و شيك
فقط يه نكته
اكثر آژانس هاي هوايي از رنگ آبي و يا سبز و كلا رنگهاي سرد استفاده ميكنند كه احساس امنيت و آرامش رو به يوزرهاشون القا كنن
دليل خاصي داشته كه شما اين 2رنگ رو انتخاب كرديد !؟
 

Tsobh.com

Well-Known Member
اكثر آژانس هاي هوايي از رنگ آبي و يا سبز و كلا رنگهاي سرد استفاده ميكنند كه احساس امنيت و آرامش رو به يوزرهاشون القا كنن
دليل خاصي داشته كه شما اين 2رنگ رو انتخاب كرديد !؟

1- صاحب اين آژانس يك آژانس ديگه اي هم به اين اسم داشت كه پسوندشون فرق مي كرد رنگ سازماني اون آژانس همين رنگ ها بود مي خواست با هم يكي باشه

2- دكوراسيون داخليش از اين دو رنگ تشكيل شده بود

3- دو رنگ انتخاب شده بود چون مي خواست هزينه هاش بياد پائين ( البته به قرمز و مشكي ربطي نداره )

4- خود مشتري فكر مي كرد اون رنگهايي كه شما فرمودين كليشه ايي و يه چيز متفاوت مي خواست
 

GRAPIX

New Member
سلام
کار خوبی هست و فرم های جالبی اجرا کردین و رنگ بندی هم تناسب خوبی داره اما چون خواستین درباره کار نظر و اشکال دیدیم بیان کنیم مواردی رو میگم.
یکی شماره و آدرس دفتر آژانس چرا در کار نیامده؟
دوم سایز آرم بزرگتر از روال عادی هست اگر بخوام در این مورد اندازه تقریبی بگم از ش تا ا شهاب برای اندازه آرم خوب هست .
سوم باکسی برای اسم گیرنده تعبیه نشده.
چهارم روال پشت پاکت نامه ملخی ( به عنوان استاندارد اندازه گذاری )، آرم صاحب نامه 1/4 سمت چپ بالا و گیرنده 1/4 سمت راست پایین هست . البته برای صحت گفته ام میتونین پاکت نامه شرکت پست رو نگاه کنین.
ممنون میشم اگر اشتباهی در موارد ذکر شده دیدین ، اعلام کنید.
 

Arsham

اینو میخوریم گول نخوریم ♠
کار زیبایی شده ولی یم لوگو بزرگه
سلام
کار خوبی هست و فرم های جالبی اجرا کردین و رنگ بندی هم تناسب خوبی داره اما چون خواستین درباره کار نظر و اشکال دیدیم بیان کنیم مواردی رو میگم.
یکی شماره و آدرس دفتر آژانس چرا در کار نیامده؟
دوم سایز آرم بزرگتر از روال عادی هست اگر بخوام در این مورد اندازه تقریبی بگم از ش تا ا شهاب برای اندازه آرم خوب هست .
سوم باکسی برای اسم گیرنده تعبیه نشده.
چهارم روال پشت پاکت نامه ملخی ( به عنوان استاندارد اندازه گذاری )، آرم صاحب نامه 1/4 سمت چپ بالا و گیرنده 1/4 سمت راست پایین هست . البته برای صحت گفته ام میتونین پاکت نامه شرکت پست رو نگاه کنین.
ممنون میشم اگر اشتباهی در موارد ذکر شده دیدین ، اعلام کنید.
دوست عزیز شما کاملادرست میفرمیو
ولی از این پاکت ها برای ارسال تامه استفاده نمیشه

نهایت استفادشون نامه نگاری بین شرکت ها یا انتقال وجه نقد و از این قبیل فعالیت ها
فرستنده گیرنده هم توش معنی نداره
فقط گیرنده داره که اونم اصولا نمینویسن
 

GRAPIX

New Member
دوست عزیز شما کاملادرست میفرمیو
ولی از این پاکت ها برای ارسال تامه استفاده نمیشه

نهایت استفادشون نامه نگاری بین شرکت ها یا انتقال وجه نقد و از این قبیل فعالیت ها
فرستنده گیرنده هم توش معنی نداره
فقط گیرنده داره که اونم اصولا نمینویسن


فرمایش شما متین
من هم میدونم پاکت آژانس چه استفاده ای داره ، معمولا بلیط یا چک میذارن
ولی طبق همون حرف شما اگر برای نامه نگاری بین شرکت باشه آدرس نمیخواد؟ اسم گیرنده رو نمینویسن؟
آدرس ، تلفن یا کدپستی در بیشتر پاکت های نامه بکار میره ،
به فرض چک یا بلیط باشه ،گیرنده پاکت چطور میخواد با فرستنده اش ارتباط داشته باشه؟ رو بلیط همیشه اسم آژانس نمیاد.
 

Tsobh.com

Well-Known Member
دوست عزیز شما کاملادرست میفرمیو
ولی از این پاکت ها برای ارسال تامه استفاده نمیشه

نهایت استفادشون نامه نگاری بین شرکت ها یا انتقال وجه نقد و از این قبیل فعالیت ها
فرستنده گیرنده هم توش معنی نداره
فقط گیرنده داره که اونم اصولا نمینویسن


فرمایش شما متین
من هم میدونم پاکت آژانس چه استفاده ای داره ، معمولا بلیط یا چک میذارن
ولی طبق همون حرف شما اگر برای نامه نگاری بین شرکت باشه آدرس نمیخواد؟ اسم گیرنده رو نمینویسن؟
آدرس ، تلفن یا کدپستی در بیشتر پاکت های نامه بکار میره ،
به فرض چک یا بلیط باشه ،گیرنده پاکت چطور میخواد با فرستنده اش ارتباط داشته باشه؟ رو بلیط همیشه اسم آژانس نمیاد.

بله روی همه پاکتها باید چیزایی که شما می فرمائید وجود داشته باشه

ولی این خواست مشتری بوده ، چون فقط می خواسته بلیط بزاره توش بده مشتری روی جلد بلیطش هم همه مشخصاتش وجود داشت
 

Tsobh.com

Well-Known Member
همونطور که گفت ایشوم یه آژانس دیگه به همین اسم ( تفاوت در پسوند ) دارند این هم پاکتی که مشتری قصد داشته باهاش ارتباط برقرار کنه

attachment.php
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    215 کیلوبایت · بازدیدها: 21

GRAPIX

New Member
پس در این صورت چاره ای نمیمونه جز تعریف کردن از کار خوب شما D:
هر چند اصلا شخصا راضی به تعریف کردن از کار خوبتون نبودم ولی خب
چون همه دارن تعریف میکنن ، منم مجبورم .....
به به ، چقدر کار خوب و توپی شده :green:
 

Tsobh.com

Well-Known Member
من شخصا وقتی کاری رو اینجا میذارم دوست دارم ایرادتش رو بدونم نه اینکه دوستان اجباری ازش تعریف کنن:wink:
 

GRAPIX

New Member
خب حالا رسیدی به حرف من
1- آدرس که گفتی مشتری نمیخواد
2- اندازه آرم که نگفتی چرا بزرگه ( تو کار قبلی هم بزرگه و به لب کار خیلی نزدیکه - معمولا 4 یا 5 میل فاصله نوشته یا آرم با لب کار بایست رعایت بشه)
 

Tsobh.com

Well-Known Member
من كه از اولشم رسيده بودم كه

دوست خوبم اگه شما ساكن تبريز هستي حتما ( يا شايد ) تبليغات محيطي آژانس شهاب ( طرح پاكت دوم كه گذاشتم ) رو ديدي برا خودش مشهوره و به نظر خودش فكر مي كرد نيازي به شماره و ... نداره

در مورد آرمش بزرگ بودنش به نظر ايراد نيست ( حداقل به نظر من ) ولي اگر شما ايراد مي دونيد فرودتون رو به جان مي خرم

وقتي طراح آبجكتي از لبه كار فاصله ميده ( احتياطا ) كه دقت تيغ زني كم باشه كه البته زيادم نزديك نيست فاصله اش خوبه
اين پاكت ها با دستگاه بوپس ( bops ) تيغ زني شدن و اتوماتيك صحافي شدن - حتي اگه دستي هم صحافي يا برش مي خورد بازهم آرم تو برش نمي رفت

مرسي از نظرت و موشكافيت
دستت درد نكنه دوست عزيزم
 
آخرین ویرایش:

GRAPIX

New Member
فرودتون یعنی چی؟ ممنون که نقد پذیر هستی
من کاری با صاحب اثر ندارم که معروفه یا نیست بحث استاندارد طراحی و تاثیر بصری مد نظرم هست

این مواردی که گفتم تنها مربوط به تیغ زنی نیست بلکه بحث تاثیر کار از نظر بیننده عام یا خاص رو مطرح میکنه
اگر نگاهی به کتابهایی که در مورد استاندارهای طراحی و گرافیک نوشته شدن بیاندازید متوجه عرض من می شوید.
اینکه بخواهیم فقط به حرف مشتری بسنده کنیم و بگیم مشتری پسندید و از دستگاه مدرن با امکانات اتوماتیک استفاده میکنیم کافی نیست ، بلکه باید طراح این استاندارها رو بدونه و به مشتری هم اعلام کنه تا کار خوب از کار در بیاد.
وگرنه چه فرقی بین یک طراح تجربی با طراح آکادمیک هست.
 
آخرین ویرایش:

Tsobh.com

Well-Known Member
منظورم فرمودتون بود

با ديد كار تجاري بهش نگاه كنيد
ما براي مشتري كار انجام مي ديم گاها مجبوريم بعضي از استانداردهاي با اوليت كم رو ناديده بگيريم
تاثير بصري روي چي ؟
بايد به اين هم فكر كنيم كه چه چيزي رو داريم كار مي كنيم
بيلبورد يك برند معروف يا تراكت ريسوگراف حسن آقا بقال
اصلا آيا نيازي به تاثير بصري داره يا نه ؟ پيامي رو داره برسونه يا نه ؟ و كلا اينكه هدف چيه


خودم هميشه مي گم يك طراح نبايد 100% به حرف مشتري گوش بده و به اونا عمل كنه ولي بعضي وقتها فاكتورهاي ديگه اي هم هست
مثل رضايت مشتري - رقابت و ... كه باعث ميشه طراح به حرفش گوش بده
 

GRAPIX

New Member
بیلبورد برند معروف رو با فونت 150 نمیزنن ، تراکت حسن آقا بقال هم معلومه
رضایت مشتری و رقابت در بازار هم بله قبول دارم ، اما حرف منم همین که خودتون میگین نباید 100% به مشتری گوش بدیم ، هست.
کلاس کاری برای مشتری با جایگاه آژانس اینه که یه نگاهی به آژانسهای معتبر داخلی و خارجی داشته باشه و مثل همون بقال نگه اسم رو خیلی بزرگ طراحی کنین که قشنگ چشم ملت رو پر کنه( بیسوادی مشتری )، این کار طراحه که با زبان طراحی یا نشد با حرف به اون منتقل کنه.
 

Tsobh.com

Well-Known Member
دقيقا درست مي فرمائيد

ولي بعضي از مشتري ها هستن كه .... يكم بله ديگه ...
كه از دست من طراح هم كاري بر نيومد
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا