طرح مباحث مربوط به mentalRay for maya

نمیدونم چرا به جای اینکه اینطوری بحث کنید نمیاید به همون محلی که پیشنهاد دادم و اونجا مسائل مربوطه رو مطرح و حل کنید.

اینجا که یکی جواب بده یکی سوال کنه یه هفته رو شاخشه نمیدونم چرا این مهندسین حاضر نیستند وقتی پای کامپیوتر هستند و اینترنت پر سرعت دارن تو اون محل هم باشن که یه وقت کسی سوالی چیزی داره بیاد بپرسه.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
عزیز چون اینجوری بحث موندگار میشه و هر کسی میتونه بیاد بخوندتش و حتی کسی که مشکلی توش نداره و با خوندن مطلب ممکنه چیزی گیرش بیاد. اون یه چته که تموم میشه و میره فداشتم، میدونم میخوای کمک کنی به دوستان و این رشته ولی یه مقدار مشکلاتی داره هم ثابت نموندن مطالب برای استفاده دیگران هم آن نبودن همیشه بچه ها.

حق یارت عزیز
 
خوب حالا میخواهید از چی شروع کنید در مورد منتال ری؟
نظر تون چیه بحث رو دو قسمت کنیم. منتال ری در انیمیشن و منتال ری در معماری
 

rezaoptic

Well-Known Member
خب بحث رو از منتال ری معماری شروع کنید ما هم یه چیزی یاد بگیریم.
 

HOSSEIN.D

Well-Known Member
سلام.
من یه سوال و کمکی خواستم.
روش HDRI Rendering رو به صورت حرفه ای دوست دارم یاد بگیرم.
یه پک کامل از سایت smcars.net گرفتم.
همه کارای شاهکاری زدن باش.
ولی من نتونستم.
کلا با روش HDRI مشکل دارم.
ممنونم.
 

davoodice

Well-Known Member
روش HDRI Rendering رو به صورت حرفه ای دوست دارم یاد بگیرم.
یه پک کامل از سایت smcars.net گرفتم.
همه کارای شاهکاری زدن باش.
ولی من نتونستم.
کلا با روش HDRI مشکل دارم.
سلام

HDIR رندرینگ در مایا به دو صورت انجام میشه یکی همون image base lighting که با فعال کردن final gather انجام میشه و یکی دیگه native image base lighting که بدون فعال کردن final gather انجام میشه.
attachment.php


اما مشککل شما
خود hdir lighting چیز خاصی نداره اما انتخاب تصویر hdr مهمه که مناسب صحنت باشه و کنتراست اون که تو فتوشاب با تنظیمات level میتونی انجامش بدی
و دوم اینکه حتما از sun light هم استفاده کن گامای صحنتو رو 1 تنظیم کن تا از شفافیت صحنت کم نشه بجاش این گاما رو تا 0.7 میتونی بیاری پایین

attachment.php


بهتر میدونم فایلی چیزی اگه داری بزاری تا بچه ها روش کار کنند
 

پیوست ها

  • nat.JPG
    nat.JPG
    19.3 کیلوبایت · بازدیدها: 39
  • gam.JPG
    gam.JPG
    34.5 کیلوبایت · بازدیدها: 39

HOSSEIN.D

Well-Known Member
ممنونم داوود جان.
اون عکس اول نمیدونم جاش کجاست؟!
از کدوم قسمت اومدی توی Native IBL ؟
بعد من مشکل اصلیم با همین گاما هستش.
وقتی HDRI رو میارم تو صحنه با روش Image Base Lighting خیلی تاریکه.
روشنش که میکنم وقتی بک گراند میذارم برای زمینه مدل.
عکس زمینه خیلی روشنه.
وقتی عکس رو درست میکنم باز HDRI قاطی میشه.
خلاصه داستانی دارم!
اون پک HDRI با 50 تا Backplate و 3تا HDRI حدود 200 مگ حجمشه.
اینم لینکش.
ببینید خود اعضا چه رندرایی گرفتن باش.
http://www.smcars.net/forums/smcars-hdri/38200-hdri-package-002-a.html
ممنونم.
 

davoodice

Well-Known Member
native IBLدر مایا مخفی است اسکریپت منتال ری 3.9 UI رو نصب کن میاد
native ibl
progressive render
iray
and more..

اما فکر میکنم مشکلت اینه که میخای همون تصویر hdir بک گراندت هم باشه که کار خوبی نیست بهتره گزینه primary visibility رو برای تصویر hdir خاموش کنی حالا میتونی شدت ibl رو زیاد کننی و مشکل روشن شدن بک گراند رو هم نداری و بعدا تو فتوشاپ بک گراند بذار
http://www.gfxpersia.com/?p=623
attachment.php


attachment.php


attachment.php
 

پیوست ها

  • hdir.JPG
    hdir.JPG
    43.1 کیلوبایت · بازدیدها: 36
  • fg.JPG
    fg.JPG
    19.3 کیلوبایت · بازدیدها: 35
  • cam.JPG
    cam.JPG
    31.7 کیلوبایت · بازدیدها: 37

HOSSEIN.D

Well-Known Member
خیلی خیلی ممنونم.
ولی اینطور که معلومه HDRI Rendering توی وی ری انگار خیلی بهتر از منتال ری هستش.
خیلی دردسر داره.
اگه بتونی با همین لینک بالایی که دادم یه آموزش کوچولو درست کنی خیلی ممنون میشم.
 

HOSSEIN.D

Well-Known Member
راستی.
من به غیر از HDRI که برای نورپردازیه یه عکس هم میذارم برای بک گراند.
فقط از HDRI استفاده نمیکنم.
ببین این تستی که گرفتم.
FG روشنه.
HDRI هم تو فتوشاپ Level ش رو بردم بالا که روشن تر شد.
بک گراند هم گذاشتم.
ولی رفلکت ها بد شده.
پایین ماشین هم سیاه شده.
انگار که هیچ نوری نیست.
attachment.php
 

پیوست ها

  • test.jpeg
    test.jpeg
    124.2 کیلوبایت · بازدیدها: 22

davoodice

Well-Known Member
عکسو تو مایا نذار رو fg اثر میذاره
گاما چنده؟
فایلشو میتونی بذاری روش تست کنم؟
 

rezaoptic

Well-Known Member
با سلام
میشه در مورد این قسمت هاید که تو عکس مشخص کردم یه توضیحی بدین و اینکه معمولا باید روی چه عددی باشه.
با تشکر
 

پیوست ها

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    287.3 کیلوبایت · بازدیدها: 7

davoodice

Well-Known Member
min و max sample تنضیمات مربوط به کیفیت رندر است که معمولا 0 و 2 جواب میده مگر اینگه آبجکت های خیلی باریک یا با جزئیات ریز داشته باشید که معمولا با 1 و 2 و contrast 0.5 حل میشه
3 گزینه بعد مربوط به محاسبه انعکاسات و انکسارات تو در تو هستند
max trace depth ماکزیمم تعداد نفوذ اشعه(reflection or refraction)
reflections ماکزیمم نفوذ انعکاسات
refractions ماکزیمم نفوذ انکسارات
مثلا قرار دادن دو آینه جلوی هم یا قرار دادت چند جسم شفاف پشت سر هم
shadows ماکزیمم تعداد محاسبه سایه در موارد بالا مثلا اگر در مثال آینه در نظر بگیرید و مقدار رو روی 3 بزارید در انعکاس اول و دوم و سوم سایه وجود دارد اما در انعکاس جهارم به بعد سایه ظاهر نخواهد شد

reflection va refraction limit هم برای محدود کردن تعداد اشعه ها در انعکاسات مات و انکسارات مات هستند
برای این تنضیمات از preset production استفاده کنید

البته این تنظیمات با تنظیمات متریال ها در ارتباط هستند
 

جدیدترین ارسال ها

بالا