طراحی یک متن تمام شیشه ای در فتوشاپ

mahur

New Member


مردم افکت های سه بعدی را دوست دارند.گرافیک هایی را که دارای افکت های شیشه ای و درخشان باشند را نیز همینطور.پس ما امروز از ترکیب این دو موضوع محبوب استفاده کرده و یک متن شیشه ای تمام عیار خواهیم ساخت.لطفا با ما همراه باشید…
قدم اول

یک سند جدید با سایز ۶۰۰px در ۴۰۰px ایجاد کنید.
قدم دوم

پس زمینه طرح را با رنگ ۰۱۱۹۲۳# پر کرده،سپس با رفتن به Filter > Noise > Add Noise،مقداری نویز تقریبا ۲% اضافه کنید.
قدم سوم

حالا یک لایه جدید ایجاد کرده و ابزار Elliptical Marquee Tool را انتخاب نمایید.مقدار feather را روی ۱۵۰px قرار داده و شکلی مانند آنچه در زیر می بینید،بکشید.
مکان انتخاب شده را با رنگ سفید پر کرده و blending mode آن را روی Linear Dodge قرار دهید.سپس opacity آن را پایین آورده و روی ۹۰% قرار دهید.
قدم چهارم

یک فونت کلفت به دلخواه خودتان،انتخاب نمایید.من از فونت Helvetica Neue LT Std 85 Heavy استفاده کرده ام ولی شما می توانید از هر فونتی که خواستید استفاده کنید.اندازه آن را روی ۱۶۰px قرار داده و رنگ سفید پر کنید.
نوشته را دوتا(Duplicate) کرده و رنگ آن را مقداری تیره تر نمایید.لایه تیره تر را به پشت لایه اصلی برده و طول آن را با توجه به شکل زیر و با استفاده از ابزار transform tool یا ctrl+t،تغییر دهید.
60000000.jpg
قدم پنجم

مطابق اشکال زیر،سبک ها را به لایه متن سفید،اعمال کنید.
70000000.jpg
قدم ششم

مطابق اشکال زیر،سبک ها را به لایه پشتی تیره تر،اعمال نمایید.
12000000.jpg
13000000.jpg
11000000.jpg
قدم هفتم

حالا ابزار brush را انتخاب کرده و یک قلموی نرم با عرض ۲۰۰px را برگزینید.ما از این ابزار برای ایجاد بازتاب های درخشان استفاده خواهیم کرد.
مطابق شکل زیر،جاهای مشخص شده را رنگ آمیزی کرده و blending mode را روی Soft Light قرار دهید.
قدم هشتم

لایه نوشته را duplicate کرده و با رفتن به مسیر Layer > Rasterize > Type ،آن را به اصطلاح rasterize کنید.حالا ابزار Elliptical Marquee Tool را انتخاب کرده و مطابق شکلی که در زیر می بینید،یک شکل عریض بکشید.مطمئن شوید که مقدار feather را ۰px قرار داده اید چون ما واقعا به کناره های شارپی نیاز داریم.
حالا ابزار پاک کن را بردارید و قسمت بالایی را مانند شکل زیر پاک کنید تا یک gradient نرم و خوب داشته باشیم.
19000000.jpg
قدم نهم

دوباره با ابزار براش،نقاطی نورانی ایجاد کنید و دکمه های Cmd/Ctrl + T را فشار دهید تا قابلیت Free Transform فعال شود.طول آن را کاهش داده و ۴۵ درجه بچرخانید.همین لایه را Duplicate کرده و بچرخانید تا شکلی مانند حرف X ایجاد شود.
قدم دهم

از این لایه تلالو مانند کپی هایی با اندازه های مختلف ایجاد کرده و در نقاط پرنور قرار دهید.خوب کارمان تمام شد.امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.
نتیجه نهایی


 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا