طراحی نما

nightlord

Well-Known Member
این یه کاریه که طراحیش ماله چند وقته پیشه . امروز 3d کار رو زدم . کلا 8 ساعت کار برد 6 ساعت مدلینگ تکسچرینگ نورپردازی و 2 ساعت رندرینگ باید زور تحویل میدادم و 8 تا ویو میگرفتم .الان سقفها رو زدن و کم کم داره میره برای اجرای نما .

max 2012
vray 2.10
لطفا نظراتتون رو بگید :rose: ممنون
چنتا چیزو میخوام بدونم اگه راهنمایی کنید ممنون میشم . برای کار بازاری که وقت هم معمولا کم هستش برا تحویل ، بهترین راه برای سریع رسیدن به نتیجه و البته با کیفیت بالا چیه؟و در مورد این کار ، به نظرتون خوبه یا باید بیشتر روش کار کرد؟

به نظرتون کار با fry یا maxwell که کیفیت بهتری نسبت به vray تو بازه زمانی کوتاهتر منهای زمان رندر میده چیه ، برای نما البته؟


b2.jpg
 

پیوست ها

  • b2.jpg
    b2.jpg
    1.1 مگایابت · بازدیدها: 15

I-like-DDD

Well-Known Member
خوب شده فقط چنتا مشکل داره که من چنتاشو میگم بقیشو اساتید میگن :green:
دیوار سمت چپ پارکینگ پشت ماشین برگهای درخته انگار اومده توی دیوار .
قسمت سنگی نما یا همون آجر نما میگن (دقیقا نمیدونم:green:) خوب نشده تایل شده مشخصه و UVW MAP کلا خوب نشده .

صاحباش هم که همه مایه دارن BMW از دم :wink:
موفق باشی
 

nightlord

Well-Known Member
مرسی از نظرت دوست من :rose:. کار عجله ای و بازاری اعصاب منو خورد می کنه . دوست دارم کار با کیفیت باشه ولی هر چی آدم حوصله به خرج بده بازم دیر میشه و بعد باید ماست مالی کنه .

برای همین پرسیدم حالا غیر از UVW و اون اشکال درختا که شما اشاره کردید . چیکار میشه کرد که در عین حال که کار سریع زده بشه ولی هرکی ببینه بگه خوب روی طرح کار شده مخصوصا 3d ? منظورم جزییاتیه که برای اولین بازدید تو چشم بیاد و خوشایند باشه و کار زیاد هم نبره؟

اگه میشه اون سوالاتی که بالا پرسیدم رو هم جواب بدین .:rose:
 
آخرین ویرایش:

meysam333

Well-Known Member
به نظر من که خیلی خوب شده و برای اینکه مدل و صحنه طبیعی تر بشه باید سعی کرد که همه جای ساختمان مثل هم نباشند برای مثال میشه که یکی از پنجره ها باز باشه یا پرده یه پنجره بسته و یکی باز باشه و یا گلدون هایی روی بالکن باشه و ... (اینا بستگی به ساختمان داره)
امیدوارم که موفق باشید :rose:
 

nightlord

Well-Known Member
مرسی میثم جان درسته .این پروفیل پنجره رو من همیشه مدل میکردم ولی تو این کار استثنا نکردم دلیل خاصی هم نداشت یادم رفت . ولی گلدون نمیزاشتم که
شما به این نکته اشاره کردی فکر میکنم خیلی بهتر بشه . مرسی عزیز
 

I-like-DDD

Well-Known Member
با فرای که استادش آقا فرشید و آقا احسان و چنتا دیگه از دوستان هستند
اگه دوستان که تو مسابقه برنده شدن Making Of بزارن خیلی خوب میشه !:wink:
 

*farshid*

کاربر VIP
برای نما فرای خوب جواب میده ... مکسول هم خیلی شبیه فرایرندره ... من پیشنهادم اینه که اول فرای رو یاد بگیرین چون منوهاش user-feriendly تر هستند ... بعد میتونی شیفت کنی به مکسول ...
مکسول هم بینهایت موتور رندر قدرتمندیه ...

وی ری هم قویه ولی باید کار کردن باهاشو کاملا بلد باشی ...

برای رندر خارجی میتونی رو مکسول و فرای حساب باز کنی ... ولی برای داخلی ویری کماکان بهترین انتخابه
:rose:
 

nightlord

Well-Known Member
مرسی فرشید جان . حقیقت با فرای یه مقدار کار کردم در حد یادگیری از روی manual و با قسمتهای مختلفش آشنا شدم . ولی آموزشبه درد بخوری ازش ندارم . حالا که فکر میکنی میشه ازش استفاده کرد برای نما تصمیم به شیفت از وی ری به maxwell میکنم چون نمیتونم زیاد زمان بزارم و اول fry بعد maxwell رو یاد بگیرم . واقعا وقتم محدوده .
با fry تغریبا با بیشتر قسمتهاش آشنایی دارم و بیشتر متمرکز روی material editore بودم که هه قسمتهاش رو یاد گرفتم . در حد یادگیری و
به مرحله کار زدن نرسیدم . چون این یادگیری رو دارم فکر میکنم بتونم با maxwell شروع کنم .


فرشید جان نظرتو در مورد نما مدلش و طرحش ندادی!:rose:
 

.:BehzAd:.

Active Member
سلام محمد جان دستت درد نکنه خوب شده.

فقط این سنگ ها میتونست بهتر باشه و تکسچر رو برای کانل های مختلف بسازی و بعد ازش استفاده کنی.نور پردازیش خوبه ولی برای بهتر شدن میتونی از موتور های رندر های دیگه استفاده کنی فرشید جان گفت همه چی رو وی ری هم موتور قدرتمندی هست ولی کار باهاش به تعداده خاصی محدود میشه که دانشش رو کامل دارن الان من بیشتر رندر خارجی هامو با موتور های فیزیکال میگیرم و لی برای داخلی از همون وی ری استفاده خواهم کرد البته فعلا.

موفق باشی.
 

nightlord

Well-Known Member
مرسی بهزاد جان از نظرت .درسته تکسچراش خوب نشده . منم زیاد راضی نیستم ازش . ولی وقت نبود . تو پروژه های بعدی بیشتر بهش توجه میکنم
 
سلام بر محمد عزیز و خسته نباشی
همین کاری که زدی خیلی خیلی عالی و خوبه ولی می دونی چرا حس می کنی رئال نیست چون متریال سازیت کم کیفیت هستش
و تکستچر اصلا خوبی استفاده نکردی کف باید دیسپلیس داشته باشه
سنگ های بادبر یا آنتیک اصلا تکستچر خوبی نیست
شیشه هارو یکم کثیف کن با وی ری بلند
محمد جان به نظرم فقط بکگراند یکم بیش از حد آبیه خیلی خارجیه یکم اگه سفید تر باشه واقعی تر میشه
با فرای و مکسول بخوای رندر خوب بگیری خیلی خیلی اعصابت خورد میشه و بعدش پشیمون میشی چون شاید بخوای ادیت کنی
دیگه بدتر
فرای و مکسول فقط واسه کارای هنری خوبه چه بسا که با وی ری هم میشه به فرای رسید
 

nightlord

Well-Known Member
سلام به سعید گل . خوبی عزیز؟مرسی که نظرتو دادی دوست من . درسته خودم هم به این نتیجه رسیدم که متریال بعضی جاها اصلا خوب نشده -شاید اکثر جاها ، کلا خوب نشده:green: . با دیسپلیس کف بسیار موافقم _ شیشه هم نظر خوبیه یه مقدار باید وقت بیشتر بزارم رو شیشه - ولی خوب در کل کاری که باید برای بازار و سریع زد برام حکم سرطان داره ، چون من سرعتم اصلا خوب نیست ، اگه زمان کافی داشته باشم میتونم یه مقدار بهتر ظاهر بشم ولی افسوس ....


مرسی از وقتی که گذاشتی سعی میکنم تو کارای بعدیم نظراتتو منعکس کنم .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا