بی بی کد طراحی داخلی

HR3D

کاربر فعال
سلام به همه:)
این سومین طراحی داخلی منه ولی هرچی سعی میکنم طبیعی در بیاد نمیتونم.!:sad:
اگه میشه برای طبیعی شدن کار کمکم کنید...
ممنون...:wink:

من هم خودم مثل شما کار هام به طبیعی بودن نزدیک نبود و با تحقیق متوجه شدم که نور پردازی صحیح و تنظیمات رندر صحیح باعث طبیعی بودن کار میشه
و البته در این کار هم شما باید مقداری روی متریال هاتون کار کنید مثلا متریال کف نیازی به Reflection نداره ولب اگر بخواهید کمی حالت آینه ای داشته باشه میتونید در قسمت رنگ مربوط به Reflec یک رنگ نسبتا کمی روشن با مقدار Refl.glossing روی 0.80 تنظیم کنید ( یکی از عامل های طبیعی شدن هم متریال هست )
در رابطه با نور هم باید صحنه رو یک فضای واقعی با منبع نور های واقعی فرض کنیم نباید مثلا از یک Vray Light پشت دوربین یا هر جایی که احساس کنید نور در دسترس نیست برای روشن شدن قرار بدیم ، مثلا یک Vray Light از نوع پلن برای پشت پنجره ها کافیه و در اینصورت ممکنه که فضای محیط ما کمی تاریک به نظر بیاد که در اینجا میتونیم در تنظیمات دوربین مقدار گزینه ی Film Speed (ISO) رو کمی افزایش و مقدار گزینه ی Shuter Speed رو کمی کاهش بدیم که در این صورت با اعمال تنظیماتی روی این قسمت یک Vray ligh با قدرت برابر یک میتونه کلی محیط رو روشن کنه...
در کنار اینها هم قسمت Color Mapping در تنظیمات رندر میتونه کمک های خوبی برای طبیعی شدن و روشنایی محیط بکند ،
با کمی جستجو توی سایت های مختلف و امتحان رندر های مختلف با تنظیمات مختلف میتونید کارتون رو به طبیعی شدن نزدیک کنید و با تنظیمات مختلف آشنا بشید
من فقط خواستم کمکی کرده باشم ، باید منتظر نظر های اساتید بود ، با تشکر :rose:

یا علی
 
آخرین ویرایش:

madmaster_3d

Well-Known Member
اشکالات کارت رو میگم که کارت واقعی بشه.
1. کفت بامپ نداره و تخته تخته. شاید با کمی displace جذاب تر بشه.
2. کفت glosines زیادی دادی که زیادی سفید شده روی سطح کفت.
3.تکسچر مبل هات فانتیزی هستش تا واقعی . مخصوصا رنگش. بهتره یک تکسچر چرم مشکی مثلا یا قهوه ای بدی
4.تکسچر فرش روی زمین که شبیه کاغذ دیواری هستش
5.نور پشت پنجره اوریات شده. زیادی روشن شده. اگر یک منظره باشه بهتر می تونه حس واقعی بود کار رو برسونه
6.متریال های جای کار دارن. مثلا اون جام های طلا زیادی زرد و غیر واقعی هستن. اگر رنگ برنز بزاری واقعی تر میزنن
7.متریال دیوارت خوب نیست
8.متریال سیاهه اون صندلیت خوب نیست
9.پرده بد نیست ولی یکجوریه. شاید به خاطر نور هستش که خودش رو نشون نمیده
10. اون لامپ های سقف کاذبت هم یکجورایی به نظر من جالب نیست . یعنی اون لامپ ها کنار پنجره. نورشون هم که مشخص نیست به خاطر نور زیاد بیرون. البته این نظر من هستش من که معماری نیستم.
11.پاییه میزت هم سنگی هستش و glosiness داره که اصلا نیازی نداشته. و سنگی طبیعی هستش؟ یا

برای نورپردازی هم یک وری دومه با hdri همراه حالت spherial روی متریال اسلوت بزار بیرون پنجره.
یک عکس هم بزار بیرون پنجره.
می تونی یک وری سان هم بزاری که تو رو روشن کنه.
اون سایت http://www.aleso3d.com/ رو هم که گفتم بهت فکر کنم.

انشالا دوستانی که حرفه ای تر هستن وقت گل نی میان کمکتون می کنن. من که معماری نیستم. چیزهایی که به نظرم میومد رو گفتم. امیدوارم کمکی کرده باشم
و البته این رو بگم شما کار سومت هست. عجله نداشته باش. :) :mad:
 

mojanimator

Member
من هم خودم مثل شما کار هام به طبیعی بودن نزدیک نبود و با تحقیق متوجه شدم که نور پردازی صحیح و تنظیمات رندر صحیح باعث طبیعی بودن کار میشه
و البته در این کار هم شما باید مقداری روی متریال هاتون کار کنید مثلا متریال کف نیازی به Reflection نداره ولب اگر بخواهید کمی حالت آینه ای داشته باشه میتونید در قسمت رنگ مربوط به Reflec یک رنگ نسبتا کمی روشن با مقدار Refl.glossing روی 0.80 تنظیم کنید ( یکی از عامل های طبیعی شدن هم متریال هست )
در رابطه با نور هم باید صحنه رو یک فضای واقعی با منبع نور های واقعی فرض کنیم نباید مثلا از یک Vray Light پشت دوربین یا هر جایی که احساس کنید نور در دسترس نیست برای روشن شدن قرار بدیم ، مثلا یک Vray Light از نوع پلن برای پشت پنجره ها کافیه و در اینصورت ممکنه که فضای محیط ما کمی تاریک به نظر بیاد که در اینجا میتونیم در تنظیمات دوربین مقدار گزینه ی Film Speed (ISO) رو کمی افزایش و مقدار گزینه ی Shuter Speed رو کمی کاهش بدیم که در این صورت با اعمال تنظیماتی روی این قسمت یک Vray ligh با قدرت برابر یک میتونه کلی محیط رو روشن کنه...
در کنار اینها هم قسمت Color Mapping در تنظیمات رندر میتونه کمک های خوبی برای طبیعی شدن و روشنایی محیط بکند ،
با کمی جستجو توی سایت های مختلف و امتحان رندر های مختلف با تنظیمات مختلف میتونید کارتون رو به طبیعی شدن نزدیک کنید و با تنظیمات مختلف آشنا بشید
من فقط خواستم کمکی کرده باشم ، باید منتظر نظر های اساتید بود ، با تشکر :rose:

یا علی

دوست عزیز ممنونم که وقت گذاشتی
در مورد تنظیمات دوربین و کلر مپینگ من خیلی بهشون ور رفتم ولی نشد که نشد!
در مورد نورها همون دو تا پلن پشت پنجره هاست و یک نور پلن پشت دوربین که اینو هم خیلی شنیده بودم که میزارن تا فوتونای نور رو نگه داره(این تیکشو خودمم نفهمیدم چی چی گفتم! دی)!!!:paint:
 

mojanimator

Member
اشکالات کارت رو میگم که کارت واقعی بشه.
1. کفت بامپ نداره و تخته تخته. شاید با کمی displace جذاب تر بشه.
2. کفت glosines زیادی دادی که زیادی سفید شده روی سطح کفت.
3.تکسچر مبل هات فانتیزی هستش تا واقعی . مخصوصا رنگش. بهتره یک تکسچر چرم مشکی مثلا یا قهوه ای بدی
4.تکسچر فرش روی زمین که شبیه کاغذ دیواری هستش
5.نور پشت پنجره اوریات شده. زیادی روشن شده. اگر یک منظره باشه بهتر می تونه حس واقعی بود کار رو برسونه
6.متریال های جای کار دارن. مثلا اون جام های طلا زیادی زرد و غیر واقعی هستن. اگر رنگ برنز بزاری واقعی تر میزنن
7.متریال دیوارت خوب نیست
8.متریال سیاهه اون صندلیت خوب نیست
9.پرده بد نیست ولی یکجوریه. شاید به خاطر نور هستش که خودش رو نشون نمیده
10. اون لامپ های سقف کاذبت هم یکجورایی به نظر من جالب نیست . یعنی اون لامپ ها کنار پنجره. نورشون هم که مشخص نیست به خاطر نور زیاد بیرون. البته این نظر من هستش من که معماری نیستم.
11.پاییه میزت هم سنگی هستش و glosiness داره که اصلا نیازی نداشته. و سنگی طبیعی هستش؟ یا

برای نورپردازی هم یک وری دومه با hdri همراه حالت spherial روی متریال اسلوت بزار بیرون پنجره.
یک عکس هم بزار بیرون پنجره.
می تونی یک وری سان هم بزاری که تو رو روشن کنه.
اون سایت http://www.aleso3d.com/ رو هم که گفتم بهت فکر کنم.

انشالا دوستانی که حرفه ای تر هستن وقت گل نی میان کمکتون می کنن. من که معماری نیستم. چیزهایی که به نظرم میومد رو گفتم. امیدوارم کمکی کرده باشم
و البته این رو بگم شما کار سومت هست. عجله نداشته باش. :) :mad:

سلام دوست من
5-من تو کارهای طبیعی که میدیدم تقریبا همشون از پشت پنجره نور زیاد میومد که تا اونجایی که من فهمیدم به خاطر exposure دوربینه. ولی بازم من چیز زیادی نمیدونم!!!
7-اگه تنظیمات خاصی برای دیوار داری میتونی بهم بگی؟ ممنون میشم . چون مال خودم فقط یه رنگ سفید سادست.
 
سلام. فک کنم تنظیمات color mapping ت مورد داره.یکم dark multiplier رو بیار پایین تا سایه ها مشخص تر شه.منبع نور به اون عظمت از پنجره داره میاد پشت و جلوی مبلت به یه اندازه روشنه.یا اینه یا اینکه شیشه رو تو آبجکت پروپرتیز cast shadow شو بردار تا سایه ایجاد کنه نوری که پشتشه.خلاصه چون اصلا سایه نداره میز و مبلتو اینا به نظر من از رئال بودنش کم کرده<br>من برا دیوار جدید از vray dirt;استفاده میکنم.بد نمیشه امتحان کن
به نظر من بزگترین مشکلش همین نبودن سایه هاست.انگار آبجکتا تو فوتوشاپ اضافه شدن
 

sina 2020

Well-Known Member
تمام اشکالاتتو دوستان گفتن
اگه اشتباه نکنم برای این کارت تعداد منابع نوری که استفاده کردی زیادن واسه همین سایه نداری ...
با دو تا دونه منبع نور هم میشه یه کار طبیعی در آورد
 

webxyz

Member
خوبه اما همانجور که دوستان هم گفتند اگه به تمرین ادامه بدهی بهتر هم می شی. موفق باشی.:)
 
خیییلی بهتر شده.ولی هنوز سایه ها مشخصتر باید بشه.متریال اون صندلی سمت راستیه (سفیده) اون زیاد جالب نیست.ولی کلا خیلی بهتر شده آورین
 

Ronalix

Member
دادش کارت خیلی هم خوب شده ! یه کار میگم انجام بده نتیجه فرق میکنه اون عکس که بیرون پنجره گذاشتی زاویه دیدش ( یعنی اونجوری که الان داره دیده میشه ) با زاویه دید دوربین که خودت گذاشتی یکی نیست و همینطور کاملاً چسبیده به پنجره پس اول یه حاشیه خارجی واسه اتاقت بساز ( نکته : سعی کن حاشیه مستطیل در نیاز بیضی باشه ) بعد دقیقا اون عکس رو با محیط خارجی حاشیه یکی کن و سعی کن دیدش رو هم درست کنی ! کارت خیلی فرق میکنه !
 
کارت خیلی بهتر شد . ولی اولین چیزی که به نظرم میرسه متریال کف هستش. از بامپ حتما استفاده کن. اگه بامپش رو نداری توی فتوشاپ بسازش. و اینکه برای رفلکتش هم از متریال خودش استفاده کن.یعنی و خیلی خیلی کم glossiness بده . چون زیادی سفید شده. امید وارم حرفام به کارت بیاد. موفق باشی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا