bita0088

New Member
دهه هاست که فناوری هر روز تغییراتی را تجربه کرده و کمی بهبود می یابد و در نتیجه ما تلفن های هوشمند، ابر رایانه ها، هوش مصنوعی و بسیاری از موارد شگفت انگیز مانند اینها را داریم. اکنون برای استفاده از این فن آوری ها ما برنامه های موبایلی مختلفی را توسعه داده ایم که اتفاقاً توسط زبان های برنامه نویسی ایجاد می شوند. یکی از این زبان های معروف طراحی اپلیکیشن با پایتون است.

پایتون (Python) یک زبان برنامه نویسی بسیار محبوب در بین توسعه دهندگان است. در حقیقت این زبان بهترین زبان برنامه نویسی برای سال 2019 اعلام شد که حتی زبان برنامه نویسی اصلی یعنی جاوا را نیز پشت سر گذاشت. در حقیقت روند توسعه کل برنامه تلفن همراه را تا حد زیادی تسهیل کرده و از این رو عنوان فوق را به دست آورد.

پایتون چیست؟

زبان برنامه نویسی پایتون شی گرا، تفسیر شده و یک زبان برنامه نویسی سطح بالا است. این ساختار داده های داخلی داخلی خارق العاده ای دارد که با تایپ پویا و اتصال به ارائه برنامه بدون دردسر همراه است. این به عنوان یک زبان نوشتاری یا چسب برای ترکیب چندین مولفه با هم به نظر می رسد.

طراحی اپلیکیشن با پایتون به دلیل نحوی ساده و آسان برای یادگیری مشهور است که از قابلیت خوانایی پشتیبانی می کند و هزینه های انجام شده برای نگهداری برنامه را کاهش می دهد. این همچنین از ماژول ها و بسته ها پشتیبانی می کند که در عوض باعث افزایش مدولار شدن و قابلیت استفاده مجدد کد می شوند. برای افزودن جواهر دیگری به تاج خود کاملاً از کراس پلتفرم طرفداری می کند و پایتون را برای توسعه برنامه های موبایل ایده آل می کند.

اکنون صرف گفتن اینکه زبان پایتون زبان محبوب است کافی نخواهد بود. بنابراین بیایید به ویژگی های آن نگاه کنیم که نقش مهمی در گسترش محبوبیت آن مانند آتش سوزی داشته است.

چرا طراحی اپلیکیشن با پایتون محبوب شده است؟

  • خواندن و فهم کد پایتون آسان است
یکی از مشهورترین ویژگی های طراحی اپلیکیشن اصفهان با پایتون نحو آن است. قوانین نحو آن توسعه دهندگان را قادر می سازد تا مفاهیم را بدون نوشتن کد اضافی بیان کنند. پایتون راهی دارد که کارهای پیچیده را ساده می کند. به همین دلیل یادگیری آن برای مبتدیان مناسب تلقی می شود.

پایتون تنها زبانی است که بر روی خوانایی کد تمرکز دارد به همین دلیل به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا از کلمات کلیدی انگلیسی به جای علائم نگارشی استفاده کنند. همه این عوامل پایتون را برای برنامه های سفارشی برنامه های تلفن همراه مناسب می کند. علاوه بر این کد پایه روشن به توسعه دهندگان کمک می کند تا نرم افزار را بدون هیچ گونه تلاش اضافی حفظ و به روز کنند.

  • پایتون سریع است
در پایتون برنامه ها به مفسری که مستقیماً آن ها را اجرا می کند اضافه می شوند. این بدان معنی است که هیچ کامپایل وجود ندارد که تقریباً برای همه زبان های دیگر اتفاق می افتد. در مورد کد پایتون به راحتی و سریع می توانید بازخورد مربوط به کد پایتون خود را مانند شناسایی خطاها را بدست آورید. با پایتون می توانید سریعتر از سایر زبان های برنامه نویسی برنامه های خود را به پایان برسانید و اجرا کنید (آنها را اجرا کنید).

  • پایتون سازگار است
تعداد زیادی سیستم عامل مانند Android ، iOS و Windows وجود دارد که پایتون از آن ها پشتیبانی می کند. در واقع شما می توانید از مفسران پایتون برای استفاده و اجرای کد در سیستم عامل ها و ابزارها استفاده کنید. همچنین اجرای کد مشابه در چندین سیستم عامل و کد برنامه اصلاح شده بدون نیاز به کامپایل مجدد امکان پذیر است. علاوه بر این اگر می خواهید تأثیر تغییرات ایجاد شده در کد و آن را خیلی سریع بررسی کنید پایتون انتخاب شماست.

  • توسعه آزمایشی را تسهیل می کند
ایجاد نمونه های اولیه از برنامه های نرم افزاری هرگز آسان نبوده است. پایتون به طور کامل از ساخت نمونه های اولیه پشتیبانی می کند و حتی به شما امکان می دهد با ساخت مجدد کد، مستقیماً از نمونه های اولیه برنامه بسازید.

به لطف پایتون کدگذاری و آزمایش اکنون می توانند دست به دست هم دهند. این روش متد را به نام TDD، مخفف توسعه آزمون محور، در پیش گرفته است.

  • کتابخانه استاندارد قوی
طراحی اپلیکیشن با پایتون دارای یک کتابخانه استاندارد بسیار قوی است که به آن زبان نسبت به زبان های دیگر می دهد. کتابخانه استاندارد Python به شما امکان می دهد تا براساس نیاز خود ماژول ها را از طیف وسیعی انتخاب کنید. اکنون هر ماژول به شما امکان می دهد بعداً بدون کدگذاری اضافی، ویژگی ها را اضافه کنید.

این نکته را می توان با یک مثال پاک کرد. فرض کنید شما در حال نوشتن یک برنامه تحت وب هستید و اکنون می توانید از ماژول های خاصی در پایتون برای پیاده سازی سرویس های وب یا مدیریت رابط کاربری سیستم عامل استفاده کنید. کافی است کتابخانه Python را مرور کنید و حتی اطلاعات مربوط به ماژول ها را جمع آوری کنید.

  • پایتون از داده های بزرگ پشتیبانی می کند
Big Data یکی دیگر از فناوری های در حال ظهور است و پایتون یکی از پرکاربردترین زبان ها برای توسعه آن است. به این دلیل است که پایتون دارای تعداد زیادی کتابخانه برای کار بر روی Big Data است. علاوه بر این کدگذاری با Python برای پروژه های Big data در مقایسه با سایر زبان ها راحت تر و سریعتر است و این یک انتخاب محبوب از توسعه دهندگان در سراسر جهان است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا