ضرورت نصب کویل آبگرم بر روی داکت اسپلیت

yaragh98shop

New Member
یکی از سیستم های تهویه مطبوع هوا که به صورت گرمایشی و سرمایشی عمل می‌کنند، داکت اسپلیت ها هستند. داکت اسپلیت ها از دو بخش داخلی و خارجی تشکیل شده اند. یونیت داخلی آن هواساز و یونیت خارجی شامل کندانسور می‌شود.

یونیت داخلی به صورت توکار درون سقف نصب می‌شود و با استفاده از کانال کشی هوا را به بخش های مختلف انتقال می‌دهد. کندانسور و اواپراتور یک مبدل حرارتی هستند که از یک فن و کویل تشکیل شده‌اند. گرمایش این سیستم به صورتی است که یک کویل آب گرم در یونیت داخلی نصب می‌شود و آب گرم مورد نیاز مصرفی کویل از طریق پکیج دیواری یا موتورخانه تامین می‌شود.

اگر کویل آبگرم درون دستگاه نصب شده باشد دیگر نیازی به روشن کردن کمپرسور در فصول سرد سال نیست و تنها فن یونیت داخلی جریان هوا را از بین فین های کویل عبور داده و هوای گرم را به داخل خانه پرتاب می‌کند. همین امر سبب کاهش مصرف برق می‌شود.
در پشت یا جلو یونیت داخلی می‌توان کویل آبگرم نصب کرد تا گرمایش محیط از این طریق فراهم شود. توصیه می‌شود کویل آبگرم را پشت دستگاه نصب نکنید زیرا به مروز به داکت اسپلیت آسیب می‌رساند. از دیگر آسیب های آن می‌توان به گرم شدن بدنه، اتلاف گرما، از بین رفتن کیفیت بلبرینگ، امکان دفرمه شدن بلوور و پایین آمدن راندمان دستگاه اشاره نمود.

coil-duct.jpg


گرمایش داکت اسپلیت از طریق موتورخانه​


کویل آب گرم اسپلیت کانالی و فن موجود در دستگاه هوای گرم مورد نیاز محیط را تامین می‌کنند و آب گرم مورد نیاز برای انجام این فرآیند از طریق موتورخانه فراهم می‌شود و توسط پمپ به کویل فرستاده می‌شود. فن دستگاه هوا را از روی کویل ها عبور می‌دهد تا گرم شود و در نتیجه به فضا گرما بخشد.

گرمایش داکت اسپلیت از طریق کمپرسور یا هیت پمپ​


سیکل تبرید همان سیستم پمپ حرارتی یا هیت پمپ است که اواپراتور و کندانسور این سیکل تبرید را با توجه به فصول سال انجام می‌دهند. ساختار پمپ حرارتی نیز شباهت هایی با سیستم تراکمی تبریدی دارد اما تفاوتش در وجود یک شیر چهارراهه مخصوص می‌باشد که متناسب با فصل جهت جریان مبرد را برعکس می‌کند.

کویل آب گرم داکت اسپلیت چیست؟​


کویل آبگرم متشکل از لوله های مارپیچ مسی، که به صورت دو ردیفه و سه ردیفه قرار گرفته است. آب گرم از درون لوله مسی با سایز 8.3 اینچ در کویل سه ردیفه و با قطر 2.1 اینچ برای کویل دو ردیفه جریان می‌یابد. بر روی این لوله ها فین های مسی یا آلومینیومی به ضخامت 150 میکرون و به شکل موجدار تعبیع شده است که این فین ها می‌توانند فین های معمولی یا بلوفین باشند. فین های بلوفین در برابر خوردگی بسیار مقاوم هستند.

کویل آب گرم به چه علت نصب می‌شود؟​


کاربرد زیاد این قطعه بسیار در کارکرد داکت اسپلیت تاثیر گذار است. در واقع برای کاهش هزینه های مصرف برق و انرژی در فصل سرما و ایجاد هوای گرم کویل آب گرم طراحی شده است. در کویل آب گرم از انرژی گاز به جای برق برای تامین گرما استفاده می‌شود.

نصب کویل آبگرم داکت اسپلیت​


نصب کویل آبگرم داکت اسپلیت باید توسط یک فرد ماهر و آموزش دیده انجام شود. از آنجایی که این قطعه با ارتباط با بخش های مختلف سبب ایجاد هماهنگی در سرمایش و گرمایش می‌شود، نصب دقیق و صحیح آن بسیار مهم است. در حین نصب باید از شیر هواگیری خودکار برای افزایش راندمان دستگاه نیز استفاده کرد.

مزایای کویل آبگرم داکت اسپلیت​

  • کاهش هزینه های مصرف انرژی
  • صرفه اقتصادی به دلیل استفاده از گاز شهری
  • کاهش فشار وارد شده به کمپرسور و استراحت آن در فصل سرما
  • افزایش راندمان بالای دستگاه

قیمت کویل آبگرم داکت اسپلیت​


قیمت خرید این قطعه با توجه به کیفیت و ظرفیت آن تعیین می‌شود. هر چه ظرفیت دستگاه افزایش یابد نیاز به کویل با حجم بالاتری خواهید داشت که مسلما دچار افزایش قیمت خواهد شد. دیگر فاکتوری که در قیمت آن تاثیر زیادی می‌گذارد گارانتی دار بودن کویل است که نشان از کیفیت بالای قطعه می‌دهد. درست است که نصب کویل در داکت اسپلیت سبب افزایش قیمت داکت اسپلیت خواهد شد اما به دلیل مزایای زیاد این قطعه خرید آن بسیار منطقی و توجیه پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر، نصب و قیمت این قطعه می‌توانید با مرکز تعمیر و فروش داکت اسپلیت به نام بیتا سرویس تماس بگیرید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا