ضایعات آهن و بررسی قیمت آن در یک نگاه

ahannews

New Member
ضایعات آهن و بررسی قیمت روز ضایعات در ایران اهمیت ویژه ای دارد زیرا منابع و مواد اولیه بسیاری از آهن آلات و تولیدات از همین بازیافت انجام میشود. به صورت کلی ضایعات شامل مواد قابل بازیافت از تولید و استفاده دوباره قطعات ماشین، تاسیسات ساختمانی، آهن قراضه میباشد. ضایعات از ارزش بالایی برخودار هستند زیرا به حفظ محیط زیست و منابع تمام شدنی کمک شایانی میکنند در این بین بازیافت فلزات اهمیت ویژه ای دارد بخصوص فلزات حاوی آهن، آهن قراضه، آهن و فولاد، چدن و مس زیرا در صنعت بسیار کاربردی و حیاتی است. شاید این پرسش پیش آید که چرا بازیافت فلزات اینقدر مهم است؟
زیرا با یازیافت فلزات شما می توانید علاوه بر مزایای مالی به حفظ محیط زیست نیز کمک شایانی کنید زیرا با این روش نیاز به استخراج و استفاده از مواد خام به شدت کاهش می یابد و آلودگی های ناشی از این روش هم کمتر خواهد بود. برای درک بهتر موضوع باید گفت فولاد بازیافت تقریباً 75 درصد انرژی کمتر از تولید فولاد از مواد خام میبرد و جالب است بدانید انواع فولاد به صورت 100 درصد قابل بازیافت هستند. حدس اهمیت بازیافت در همین جا مشخص میشود.
اولین مرحله از بازیافت ضایعات آهن تبدیل قراضه ها و قطعات بزرگ به قطعات کوچک تر می باشد تا بتوانند قراضه های آهن را از ضایعات غیر آهنی جدا کنند. این اتفاق با جداسازهای مغناطیسی انجام میشود.
با توجه به اهمیت این مساله تعجبی ندارد که قیمت روز ضایعات آهن در طول زمان می تواند بالاتر رود البته تعیین کننده قیمت ضایعات با یک مولفه رقم نمی خورد و بسیاری از فاکتورهای دیگر مانند منطقه جغرافیایی، معادن و بسیاری از عوامل دیگر مانند عیار قراضه درجه یک یا درجه دو و ...می توانند در بالا پایین شدن قیمت نقش داشته باشند.
اغلب ضایعات آهن به صورت کیلویی خرید و فروش میشود. ضایعات آهن در اصفهان ، همدان ، یزد، کرمان، کاشان و تهران اغلب بیشتر از شهرهای دیگر است. علاوه بر ضایعات آهن، قراضه فلزات دیگر همچون ضایعات چدن، ضایعات مس و ... در درجه الویت بعدی قرار دارند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا