صنعت مخابرات جهان با محیط زیست همراه می‌شود

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6


پژوهشگران صنعت مخابرات قصد دارند با تشكیل یك كنسرسیوم جهانی، صنعت جهانی مخابرات را طی پنج سال آینده سبز و پایدار كنند.


به گزارش خبرگزاری شینهوا چین، كنسرسیوم ‪ green touch‬كه توسط ازمایشگاه آلكاتل لوسنت بل ایجاد شده، قرار است فناوری‌هایی ایجاد كند كه طی پنج سال آینده بهره وری شبكه‌های مخابراتی را هزار برابر می‌كند.


این كنسرسیوم صنعتی در واقع برای كاهش انتشار كربن ناشی از صنعت فناوری اطلاعات و مخابرات (‪ )ICT‬تا بیش از ‪ ۲۵۰‬میلیون تن در سال، به طراحی مجدد شبكه‌های مخابراتی می‌پردازد.


جی ریتن هاوس معاون تحقیقاتی آزمایشگاه بل و رییس این كنسرسیوم گفت:
انتظار داریم از آنجا كه صنایع دیگر برای كاهش كربن بیشتر به استفاده از شبكه‌های مخابراتی روی می‌آورند، استفاده از آی سی تی به شدت افزایش یابد به گفته وی این كاهش هزار برابری مصرف انرژی در واقع معادل انرژی است كه برای سه سال مصرف شبكه‌های مخابراتی جهان از جمله اینترنت استفاده می‌شود . در حال حاضر این میزان انرژی برای یك روز این صنعت صرف می‌شود.



این هدف بهره وری هزار برابری بر اساس تحقیقات آزمایشگاه بل تعیین شده كه مشخص می‌كند شبكه‌های آی سی تی امروزه این قابلیت را دارند تا ‪ ۱۰‬هزار برابر بهره وری بیشتری نسبت به امروز داشته باشند.


جیونگ كیم رییس آزمایشگاه بل گفت: این تغییر تفكر اساسی در مورد آی سی تی است و از تمركز بر روی بهینه‌سازی شبكه برای كسب بیشترین ظرفیت به سوی بهینه‌سازی برای صرفه جویی در انرژی سوق می‌دهد.


وی افزود: هدف كاهش هزار برابری در مصرف انرژی است و تمامی جامعه و كاربران باید از آن بهره مند شوند.


این كنسرسیوم رهبران صنعت مخابرات، آزمایشگاه‌های دانشگاهی و دولتی را برای ابداع و ارائه راهبردهای جدید صرفه جویی در انرژی گردهم می‌آورد.





منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا