صدا زدن داینامیک یک موی کلیپ

wgolzar

Active Member
باعرض سلام .یه سوال:wink:
تو اکشن 3 چطور میتونم به یکی از شی هایی که به صورت داینامیک با حلقه for ساختم دسترسی داشته باشم ویکی از خصوصیاتش رو تغییر بدم؟
 

JavidFlasher

کاربر فعال
سلام.سوالت خیلی کلیه
میتونی اشیا رو که میسازی تو یه آرایه بریزی بعد بهشون دسترسی داری
 

wgolzar

Active Member
راحت ترین راه چیه؟
من حتی بهشون اسم هم تخصیص میدم ولی نمیدونم چطوری بیرون حلقه for به یکیشون دسترسی داشته باشم
PHP:
mc.name = "name_mc" + i;
 

Security9776

Active Member
با سلام و عرض ادب،
دوست گرامی،
روش های مختلفی هست که هر برنامه نویس با توجه به کاری که می خواد انجام بده از یکیشون استفاده می کنه.
قدیما از telltarget و with استفاده می کردیم.
اما الان باید یا از set استفاده کنی یا از []، یعنی مثلا برای صدا کردن مووی کلیپی با نام mc_nameX ( که X مقدار عددی هست ) می تونی از یکی از دو روش راحت تر زیر استفاده کنی ( روش های دیگری هم هستند ) :
set("mc_name"+X+"._visible",true)

ویا

this["mc_name"+X]._visible=true;

موفق باشید و سربلند
 

wgolzar

Active Member
Security9776 عزیز فکر کنم این دستور شما برای اکشن اسکریپت یک و دو بود. ولی من 3 رو میخواستم
در هر صورت ممنون
 

++Hadi++

Active Member
Security9776 عزیز فکر کنم این دستور شما برای اکشن اسکریپت یک و دو بود. ولی من 3 رو میخواستم
در هر صورت ممنون
با آرایه می شه حل کرد...
PHP:
var arr:Array=new Array();
const size:int=10;
const RectSize:int=10;



Creaton();
StartEvents();
function Creaton():void
{
    const Distance:int=5;
    const XOffset:int=70;
    const YOffset:int=20;
    for(var i:int=0;i<size;i++)
    {
        var sp:Sprite=new Sprite();
        this.addChild(sp);
        arr.push(sp);
        sp.graphics.beginFill(0x222222,1);
        sp.graphics.drawRect(-10,-10,10,10);
        sp.graphics.endFill();
        sp.y=(RectSize+Distance)*i+YOffset;
        sp.x=XOffset;
    }
}
function StartEvents():void
{
    for(var i:int=0;i<arr.length;i++)
    {
        arr[i].addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER,over);
        arr[i].addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OUT,out);
    }
}

function over(evt:MouseEvent):void
{
    evt.target.scaleX=evt.target.scaleY=2;
}
function out(evt:MouseEvent):void
{
    evt.target.scaleX=evt.target.scaleY=1;
}
 

جدیدترین ارسال ها

بالا