Baloot3D
مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلامی همراه به شادی به همه دوستان خودم
خبری خوش از شرکت Autodesk که برنامه های جدید خود رو در حالت بتا وارد بازار متخصصین کرده تا بازخوردهاشو ببینه و به زودی نسخه کامل رو روانه بازار کنه
شگفتی ها در این ورژن کامل شده و از ورود موتور رندری کاملا فیزیکال (مثل FRYRender) به نام iray تا رندر کامل در ویوپرت توسط GPU های گیمینگ !
متنی که ملاحضه میکنید برگرفته از سایت رسمی Autodesk و متخصصانی که این ورژن جدید برای گرفتن ایرادات در اختیارشون قرار گرفته برداشت و گرداوری شده . باشد که مورد توجه دوستان عزیزم در انجمن قرار بگیره
مجموعه کارهایی که در این نسخه شرکت Autodesk برای کاربرانش انجام داره رو با نام XBR معرفی کرده که در زیر قسمتی از این ویژگی ها رو میبینید : (برخی از این تغییرات سال ها کار برده و بیشتر برای هماهنگی این برنامه با پردازنده های چند هسته ای و همچنین کارتهای گرافیک مخصوصا CUDA از شرکت nVidia هست)
1- موتور رندری برای محیط Viewport اضافه شده که کل این فرایند رو با نام Nitrous Accelerated Graphics Core معرفی کردند .چیزی که متخصصان ارزیابی بهش اشاره داشتند جادویی بودن این ویژگی بود (دقیقاً از کلمه Magic برای توصیفش استفاده شده !) طبق بیان این افراد که با کارتهای گرافیک مختلفی امتحان کردند ظاهراً با تمام کارتهای گرافیک میشه بطور همزمان به همراه CPU در Vireport استفاده کرد و نمایی زیبا به همراه سایه هایی نرم و با کمترین نویز رو دید .
خبری خوش از شرکت Autodesk که برنامه های جدید خود رو در حالت بتا وارد بازار متخصصین کرده تا بازخوردهاشو ببینه و به زودی نسخه کامل رو روانه بازار کنه
شگفتی ها در این ورژن کامل شده و از ورود موتور رندری کاملا فیزیکال (مثل FRYRender) به نام iray تا رندر کامل در ویوپرت توسط GPU های گیمینگ !
متنی که ملاحضه میکنید برگرفته از سایت رسمی Autodesk و متخصصانی که این ورژن جدید برای گرفتن ایرادات در اختیارشون قرار گرفته برداشت و گرداوری شده . باشد که مورد توجه دوستان عزیزم در انجمن قرار بگیره

مجموعه کارهایی که در این نسخه شرکت Autodesk برای کاربرانش انجام داره رو با نام XBR معرفی کرده که در زیر قسمتی از این ویژگی ها رو میبینید : (برخی از این تغییرات سال ها کار برده و بیشتر برای هماهنگی این برنامه با پردازنده های چند هسته ای و همچنین کارتهای گرافیک مخصوصا CUDA از شرکت nVidia هست)
1- موتور رندری برای محیط Viewport اضافه شده که کل این فرایند رو با نام Nitrous Accelerated Graphics Core معرفی کردند .چیزی که متخصصان ارزیابی بهش اشاره داشتند جادویی بودن این ویژگی بود (دقیقاً از کلمه Magic برای توصیفش استفاده شده !) طبق بیان این افراد که با کارتهای گرافیک مختلفی امتحان کردند ظاهراً با تمام کارتهای گرافیک میشه بطور همزمان به همراه CPU در Vireport استفاده کرد و نمایی زیبا به همراه سایه هایی نرم و با کمترین نویز رو دید .

و نکته ای بسیار عالی که مکس کارهای قدیمی در حسرت این ویژگی بودن و خود من به شدت هیجان زنده شدم ، چیزی نیست جز استفاده تمام هسته های CPU در Viewport 


به گفته تست کننده های این ویژگی ، سرعت کار در محیطی با بیش از 10.000 آبجکت ، 10 برابر سریعتر از MAX 2011 بوده


در مورد رندر در محیط نمای دید (viewport) گفته شده که موتور رندر بر پایه GPU شرکت Autodesk به نام QuichSilver تا 90 درصد با Nitrous هماهنگ شده تا محیطی بسیار زیبا در نماهای دید داشته باشید .
2- نکته جالبتر این که به دلیل بهینه سازی گسترده ای که بیش از 2 سال هست متخصصین شرکت Autodesk در حال انجام اون روی فابل های dll هستند، سرعت بالا اومدن نسخه 2012 ، بین 30 تا 40 درصد سریعتر از نسخه 2011 هست و مقدار استفاده از رم و پردازنده هم بطور کاملاً محسوسی پایین تر تمام نسخه های ارائه شده تا به حال خواهد بود .
که از اون به عنوان پیروزی بزرگ و really going to be useful moving forwards (حرکت مفید رو به جلو) یاد میشه 
4- ویژگی جدید mRigids Rigid Bady Dynamics که در شبیه سازی ها کاربرد گسترده های خواهد داشت .
5-UVW گرفتن در unwarping به سبکی جدید و کارامدتر
6-اسکلاپینگ همانند برنامه ZBrush
7-اضافه شدن ProOptimazer جدید برای بهینه سازی بهتر در مدلهای پیچیده و سنگین
8- استفاده از CPU های چند هسته ای در هنگام کار در چند نمای دید که هر هسته به یک نمای دید اختصاص داده بشه


ویژگی های نسخه جدید که به عنوان انقلاب (Revulotion) ازش یاد شده به اینجا ختم نشده و در همه قسمت های اون دیده میشود . همونطور که گفته شد از این ویژگی ها به عنوان XBR یاد میشه که کمک شایانی به همه ما خواهد کرد .
موفق باشید
به گفته تست کننده های این ویژگی ، سرعت کار در محیطی با بیش از 10.000 آبجکت ، 10 برابر سریعتر از MAX 2011 بوده

در مورد رندر در محیط نمای دید (viewport) گفته شده که موتور رندر بر پایه GPU شرکت Autodesk به نام QuichSilver تا 90 درصد با Nitrous هماهنگ شده تا محیطی بسیار زیبا در نماهای دید داشته باشید .
2- نکته جالبتر این که به دلیل بهینه سازی گسترده ای که بیش از 2 سال هست متخصصین شرکت Autodesk در حال انجام اون روی فابل های dll هستند، سرعت بالا اومدن نسخه 2012 ، بین 30 تا 40 درصد سریعتر از نسخه 2011 هست و مقدار استفاده از رم و پردازنده هم بطور کاملاً محسوسی پایین تر تمام نسخه های ارائه شده تا به حال خواهد بود .


3- اضافه شدن موتور رندر iray که فیزیکال بوده و همزمان از هسته های CUDA و CPU برای رندر استفاده می کنه هم ویژگی جدیدی هست با نورهای Realestic
4- ویژگی جدید mRigids Rigid Bady Dynamics که در شبیه سازی ها کاربرد گسترده های خواهد داشت .
5-UVW گرفتن در unwarping به سبکی جدید و کارامدتر
6-اسکلاپینگ همانند برنامه ZBrush

7-اضافه شدن ProOptimazer جدید برای بهینه سازی بهتر در مدلهای پیچیده و سنگین
8- استفاده از CPU های چند هسته ای در هنگام کار در چند نمای دید که هر هسته به یک نمای دید اختصاص داده بشه



ویژگی های نسخه جدید که به عنوان انقلاب (Revulotion) ازش یاد شده به اینجا ختم نشده و در همه قسمت های اون دیده میشود . همونطور که گفته شد از این ویژگی ها به عنوان XBR یاد میشه که کمک شایانی به همه ما خواهد کرد .
موفق باشید

آخرین ویرایش: