شکست شیشه

سلام دوستان، بازم من با سوالات هشل الهفت!

صورتش اینه:

یه کره داریم که میخوایم بخوره زمین، بشکنه و بعد ازش آب بریزه بیرون.
بیابید پرتقال فروش را!!

به استفاده از real flow هم فکر نکنید! چون نمیتونه جسم مورد نظر رو اگه منتظم نباشه به درستی پر کنه! اگه پر هم کنه با شکستن کره (یا هر جسمی) به مشکل بر میخوره!

تو مایا میتونیم جسم رو duplicate کنیم، یکی رو پر از ذره و delete، اون یکی رو بشکونیم حالا اگه ذرات رو وارد real flow کنیم ذرات به قطرات جدا از هم تبدیل میشن! اگه با خود مایا هم ذرات رو تیدیل به polygon کنیم میتونیم از task manager نرم افزار رو end process کنیم!

حالا بیزحمت یه راه حل optimize ارائه بفرمایین! :green:
اگه پیشنهادی هم دارین بفرمایین شاید کنار نظرات دیگر دوستان یه راه حل مناسب ساخت؛ خودم هم روش فکر میکنم، نتونستم حلش کنم:shock:
با تشکر!!!:rose:
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
من یه همچین کاری رو چند وقت پیش می خواستم بزنم، اولایی که با هودینی کار می کردم، اما نتونستم، الان دوباره یه امتحان کردم، تست ها رو می ذارم ببین اگه یه همچین چیزی می خوای من روش کارو بگم بهتون اونوقت خودتون مختارید که توی مایا، ریل فلو یا حتی هودینی انجامش بدینف آخه هودینی یه پلاگین داره برای ایپورت توی مایا. خیلی راحت می تونی اینا رو وارد مایا کنی و اونجا رندر بگیری. راستی در مورد کار بگم که با کیفیت پایین کار رو انجام دادم تا ببینم می شه یا نهف خودم راضی بود اخه کل کار توی ده دقیقه زدم. محاسبه مایع و شکستن هم روی هم ده دقیقه نشده. مایع رو با کیفیت پایین محاسبه کردم، حواسم هم نبود Bounce اش رو زیاد گذاشتم که این طور مایعات به این ور اون ور می ریزه، بالاخره یه کار ده دقیقه ای و هول هولکی بود برای تست.
موفق باشی.
 

پیوست ها

  • LQ.rar
    981.1 کیلوبایت · بازدیدها: 23
  • lq.jpg
    lq.jpg
    107.5 کیلوبایت · بازدیدها: 18
آخرین ویرایش:
من یه همچین کاری رو چند وقت پیش می خواستم بزنم، اولایی که با هودینی کار می کردم، اما نتونستم، الان دوباره یه امتحان کردم، تست ها رو می ذارم ببین اگه یه همچین چیزی می خوای من روش کارو بگم بهتون اونوقت خودتون مختارید که توی مایا، ریل فلو یا حتی هودینی انجامش بدینف آخه هودینی یه پلاگین داره برای ایپورت توی مایا. خیلی راحت می تونی اینا رو وارد مایا کنی و اونجا رندر بگیری. راستی در مورد کار بگم که با کیفیت پایین کار رو انجام دادم تا ببینم می شه یا نهف خودم راضی بود اخه کل کار توی ده دقیقه زدم. محاسبه مایع و شکستن هم روی هم ده دقیقه نشده. مایع رو با کیفیت پایین محاسبه کردم، حواسم هم نبود Bounce اش رو زیاد گذاشتم که این طور مایعات به این ور اون ور می ریزه، بالاخره یه کار ده دقیقه ای و هول هولکی بود برای تست.
موفق باشی.


ممنون دوست عزیز، تصویری که شما ارائه کردین تقریبا جواب مورد نظر این حقیر بود. اما ما انیمیشن می خوایم. با کیفیت بالا، چه شکستن جسم، چه قطرات آب پخش شده توی صحنه.
اگه لطف بفرمایین ممنون میشم روشی رو که استفاده کردین بفرمایین تا استفاده کنیم.:rose:
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
ممنون دوست عزیز، تصویری که شما ارائه کردین تقریبا جواب مورد نظر این حقیر بود. اما ما انیمیشن می خوایم. با کیفیت بالا، چه شکستن جسم، چه قطرات آب پخش شده توی صحنه.
اگه لطف بفرمایین ممنون میشم روشی رو که استفاده کردین بفرمایین تا استفاده کنیم.:rose:

من که گفتم اینی که شما دیدی یه تست خیلی ساده با پارامترهای پیشفرض بود برای اینکه ببینم می شه این کار انجام داد یا نه.
خب کار خاصی نکردم من اول یه کره رو ساختم و اونو تبدیل کردم به مایع. یه کره ی دیگه هم ساختم و شکستمش. بقیه ی کارها رو سیستم دینامیکی قدرتمند هودینی انجام دادهف چون هم مایع و هم شکستن توی یه جا محاسبه می شن. به همین سادگی، نمی دونم توی مایا چطوری انجامش باید بدید یا توی ریل فلو. کار چنان سختی نیست. ماایعش که بیسش پارتیکل هست و می شه کیفیتش رو با توجه به کار مورد نظرتون بالا یا پایین برد. برای شکستن که فکر نکنم توی مایا مشکلی داشته باشی اما برای مایع دیگه به خودت بستگی داره که با ریل فلو بزنی یا با ان پارتیکال خود مایا.
مشکلی بود بازم در خدمتم.
 
من که گفتم اینی که شما دیدی یه تست خیلی ساده با پارامترهای پیشفرض بود برای اینکه ببینم می شه این کار انجام داد یا نه.
خب کار خاصی نکردم من اول یه کره رو ساختم و اونو تبدیل کردم به مایع. یه کره ی دیگه هم ساختم و شکستمش. بقیه ی کارها رو سیستم دینامیکی قدرتمند هودینی انجام دادهف چون هم مایع و هم شکستن توی یه جا محاسبه می شن. به همین سادگی، نمی دونم توی مایا چطوری انجامش باید بدید یا توی ریل فلو. کار چنان سختی نیست. ماایعش که بیسش پارتیکل هست و می شه کیفیتش رو با توجه به کار مورد نظرتون بالا یا پایین برد. برای شکستن که فکر نکنم توی مایا مشکلی داشته باشی اما برای مایع دیگه به خودت بستگی داره که با ریل فلو بزنی یا با ان پارتیکال خود مایا.
مشکلی بود بازم در خدمتم.


دوست عزیز real flow برای انیمیشنی که توش یه جسم بشکنه کم میاره! وقتی جسم مورد نظر حذف بشه و از نو Simulate کنین دیگه جسم اولیه در نظر گرفته نمیشه و ذرات به شکل قطرات آزاد حرکت میکنن! در ادامه هم همونطور که گفتم nParticle بیش از حد سنگینه (موقع تبدیل به Polygon) اما به هر حال ممنون! به نظر میاد تنها راه حل کم کردن کیفیته!
 
دوست عزیز سلام :
یه راه ساده با استفاده از ویژگی instancer

وقتی شما تنظیمات رو برای شکستن کره انجام دادین ، قطعات رو انتخاب کنین و بزنین : Emit from Object
با این کار ذرات از قطعات به بیرون تراوش می کنن ، زمان رو تنظیم کنین تا ذرات در موقع شکستن کره از قطعات بیرون بزنن ، حالا نوع تراوش ( Emitter ) رو به Surface تغییر بدین ، به ترتیب مقدار Speed رو صفر ، min distance و
max distance رو هم صفر کنین ، حالا چند قطره آب بصورت انداره های رندوم با استفاده از NURBS یا ویژگی دیگه طراحی کنین ؛
قطرات آب رو انتخاب کرده و برین :
particles/instancer ، مرع کوچک جلوی این گزینه رو باز کرده :cycle رو روی None گذاشته ، particle1 رو از لیست حذف کرده و بزنین Create .

امتحان کنین ، انشاءا... که جواب می ده . البته طبیعیه که باید از میادین نیرو هم برای چگونگی انتشار و پخش قطرات استفاده کنین ،

اگه از ویژگی expression هم جهت اجرای دستورات رندوم و ... استفاده کنین که نو علی نور .
 
آخرین ویرایش:
دوست عزیز سلام :
یه راه ساده با استفاده از ویژگی instancer

وقتی شما تنظیمات رو برای شکستن کره انجام دادین ، قطعات رو انتخاب کنین و بزنین : Emit from Object
با این کار ذرات از قطعات به بیرون تراوش می کنن ، زمان رو تنظیم کنین تا ذرات در موقع شکستن کره از قطعات بیرون بزنن ، حالا نوع تراوش ( Emitter ) رو به Surface تغییر بدین ، به ترتیب مقدار Speed رو صفر ، min distance و
max distance رو هم صفر کنین ، حالا چند قطره آب بصورت انداره های رندوم با استفاده از NURBS یا ویژگی دیگه طراحی کنین ؛
قطرات آب رو انتخاب کرده و برین :
particles/instancer ، مرع کوچک جلوی این گزینه رو باز کرده :cycle رو روی None گذاشته ، particle1 رو از لیست حذف کرده و بزنین Create .

امتحان کنین ، انشاءا... که جواب می ده . البته طبیعیه که باید از میادین نیرو هم برای چگونگی انتشار و پخش قطرات استفاده کنین ،

اگه از ویژگی expression هم جهت اجرای دستورات رندوم و ... استفاده کنین که نو علی نور .


پیشنهاد جالبی بود! اما deformation های مایع و ترکیب و جدا شدن قطرات رو درست از آب درمیاره؟
 
سلام.
یه نگاه به اینجا بنداز:
http://forum.majidonline.com/showpost.php?p=879116&postcount=1

اینجا یکی از بچه ها کاری مخلوط از شکستن جسم به همراه شبیه سازی مایع رو انجام داده اونم با ریل فلو.


کار جالبی بود! اما جسم ما بسته است! مثلا یه سیب شیشه ای!

کاری هم که معرفی کردی از لحاظ فنی خوب بود! (معذرت میخوام از دهن من عالی درنمیاد!) اما انیمیشنش یکم... آمممم... نمیدونم یه جوری بود! چاییش به نظر ژل میومد تا آب! اما در مجموع خوب بود!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا