شعله های آتش بوسیله light

amirsss

Member
سلام

بی مقدمه میرم سر اصل مطلب....


1-از منوی object و از نوار scene گزینه camera رو انتخاب کنید تا ایجاد شود سپس طبق عکس 1 زیر position و rotation را تنظیم کرده و دید نمای camera را مطابق عکس 2 فعال کنید...
1.jpg

2.jpg


2-از منوی object و از نوار scene گزینه light را انتخاب کنید تا ایجاد شود و مطابق عکس 3 تا 6 به ترتیب به دقت به عکسها نگاه کرده و تنظیمات را همانند آن تغییر بدید...
3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg


3-پس از اتمام کار از render کزینه make preview را انتخاب کرده و در پنجره جدید ابتدا بعد از اینکه یقین پیدا کردید که all frames فعاله و بعد از انتخاب خروجی کار و تنظیم رزولوشن دلخواهتون گزینه ok را کلیک کرده و پس از مدتی که کار لود شد با مدیا پلییر دیفالتتون باز میشه و میتونید شاهد کار باشید



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
مطالب اضافی مرحله 1 ::::

قصد من از گفتن مورد اول طریقه ایجاد دوربین تنظیم دقیق rotation,position,scale بود که scale میشود همان zoom کردن یه دوربین و فعال کردن دیدنمای دوربین
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

مطالب اضافی برای مرحله 2 ::::

1-در مرحله 2 کار رنگ را اونطور که می خواید تنظیم کنید اما چون رنگ شعله نارنجی هست من این رنگ رو دادم.

2-توی مرحله دوم کارعکس 5 موقعی که شعاع درونی رو میدید 500 و شعاع بیرونی رو 2000 تنظیم میکنید در واقع با این کار شما اندازه شعله رو تعیین کردیم و چون توی این مثال به جز شعله آبجکت دیگری نداریم مقدار بدین گونه داده شده مقدار sample dictance هم مسافت و درازای شعله رو توی محور z تعریف میکنه البته نمای که ما در پرویو کار داریم نمیتوانیم مساافت شعله رو در محور z تشخیص بدیم

3-در مرحله 2 در عکس 6 مقداری که به octaves داده شده (8) شدت شعله ها را تعریف میکند که هر چه عدد بیشتر شعله ها داغتر و آتیش تندتر به نظر می آید و برعکس


4-'گزینه های brightness ,contrast , هم همانطور که از نامشان پیداست برای تنظیم رنگ و روشنایی شعله های آتش هستند و بدیهی است که مقادیر متفاوت ریندری متفاوت می دهند که روی تصویر متریال noise روی عکس ششم از مرحله دوم کار پیدا میشود ( به محض عدد دادن تغییرات روی عکس متریال ظاهر میشود.


5- و اما وقتی به velocity مقدار میدهید باز هم مقدار بسته به شماست ولی velocity برای نشان دادن سرعت و حرکت است و لازمه velocity سرعت و حرکت است velocity در اینجا سرعت شعله های آتش را نشان میدهد که برای اینکه نشان دهیم آتش پر شعله ،،سریع و پر قدرت است مقدار این متغیر رو 300 % دادیم...

6- مقادیری که به visibility scale و illumination scale دادیم (مرحله 2 عکس ششم) به ترتیب برای نشان دادن بزرگی شعله در سه محور x, y ,z هستند که اندازه شعلها رو در رندر نشون میدن و illumination scale هم برای زیبایی و اشراق شعله در رند مقدار میگیرد


7-باز در عکس ششم که به wind مقدار میدید در واقع وزش باد رو در سه محور تعریف میکنید که به شکله و باد به چه شکل میوزد.wind velocity هم سرعت حرکت باد رو تعریف میکنههمانطور که میدونید باد هم سرعت داره هم حرکت مقدار هم هر چه بیشتر باشه وزش باد تندتر هر چ کمتر وزش باد آرومتره.


8-سایر تنظیمات که از نوار های کرکره ای انتخاب میکنید (مثلا وقتی حالت noise رو wavy turbulence میذارید) بهترین حالات برای ایجاد شعله هست بدیهیست که با انتخاب سایر حالات ممکن است چیزهایی جدید پیدا کنید یا شعله های طبیعی تر ایجاد کنید

9-در ضمن به محض اینکه شما به نور noise میدید چون noise در cinema4d در هر فریم تغییر میکنه شما اتوماتیک انیمیشن دارید چناچه دوست دارید تعداد فریم های انمیشین بشتر از 90 ( 90 فریم دیفالت برنامه هست ) یا کمتر از 90 باشد مقدار فریم ها رو تغییر بدید جگونگی تغییر فریمها بسته به ورژن c4d تغییر میکنه و جاش توی این مبحث هم نمیگنجه
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

توضیحات اضافی مرحله 3 ::::

این قسمت هم گفتم تا بدونید چه جوری میتونید از کار رندر پریویو بگیرید

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


کلام آخر.....
من سعی کردم همه نکات بطور کامل گفته باشم (تا جایی که بلد بودم )
این کار برای ایجاد یه آواتار یا سر در یه فایل ویدئویی بکار میره مثلا میتونید اسم خودتون رو با حالت سه بعدی (text+extrude) ایجاد کرده و بذارید وسط شعله آتش و به صورت یه آواتار متحرک استفاده کنید

گرافیکی ترین حالت ایجاد شعله و دود و ... که آموزشش هم هست استفاده از pyrocluster هست ولی بدلیل اینکه استفاده از pyrocluster و گرفتن رند پرویو زمان رندر رو خیلی بالا میبره و به سخت افزارتون فشار میاره این روش که یه نوع ترفند هم هست وجود داره


امیدوارم به دردتون بخوره...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا