شرکتهای قدرتمند تولید انیمیشن مانند والت دیز...و... از چه سخت افزاری استفاده میکنن؟

spry

Member
سلام
سیستم های مورد استفاده برای این شرکتها از چه نوع هستش؟
مشخصاتشون رو میشه فهمید؟ لابد باید ابر کامپیوتری چیزی باشن
ممنون
 

tearose

Active Member
نه فکر نکنم بابا ، اونا از هیچی میان یه چیزی درست میکنن
ولی برای پردازش نهایی کارشون اره میان از یه سری cpu های قوی استفاده میکنن . البته دیگه cpu رو تو کارشون گذاشتن کنار و از gpu تازه اونم به وسیله ای شبکه ای که به اتاق های centeral وسله میگیرن
شرکتهای بزرگ هم اره ابر دارن
 
شرکت های حرفه ای تولید انمیشن برای رندر گیری از رایانه های چند طبقه ای استفاده میکنند، مثلا کامپیوتری هست که از ده cpu یا gpu بصورت همزمان استفاه میکنه و فقط هم برای همین عملیات رندرگیری ازش استفاده میشه

میتونید به سایت pixar مراجعه کنید، فکر کنم اونجا از پشت صحنه کار عکس گذاشتن، چون قبلا دیدم
 

spry

Member
پس دلیل اینکه بروبکس خودمون نمیتونن انیمیشن های حرفه ای درست کنن اینه.حمایت مالی و سخت افزاری ندارن
این مسئله کاملا بدیهه که بچه های ایرانی توانایی ساخت زیبا ترین و حرفه ای ترین انیمیشن هارو دارن اما چون امکانات نیست کار می لنگه
درست نمیگم؟
 

sabalangraphic

کار بر متخصص افتر افکتز
سلام
توی همین اصفهان خودمون یه work shop با حضور ی کارکنان پیکسار برگزار شد
یکیشون اصالتا ایرانی بود،آدم بسیار خوش اخلاق و کار درستی بود
1 ساعتی باهم صحبت کردیم
تنها چیزی که ما نسبت به اونا کم دایم توی انیمیشن نداشتن پشتوانه مالی و عدم علاقه به کار گروهیه
وگرنه اونا با سیستمای عجیب و غریبی سازی نمیکنن،بحث رندر هم هر جای دنیا،چه ایران یا خارج از کشور می بایست با سرور رندر بشه
یه حرف جالبی که بهم زد این بود که توی هر زمینه که کار میکنید به صورت تخصصی وارد اون موضوع بشید،خودش با اون همه دانش و معلومات تکستچر من بود واین خیلی حرفیه که اونور اینقدر به موضوع تخصصی نگاه میکنن
 

ssdsajad

Active Member
پسر خالم میگه واسه رندر انیمیشن داستان اسباب بازی اون زمان ها که فکر کن 15 سال پیش باشه تقریبامزرعه ی کامپیوتر داشتن البته من ترجمه ی اصطلاحشو دارم میگما :))
 
پس دلیل اینکه بروبکس خودمون نمیتونن انیمیشن های حرفه ای درست کنن اینه.حمایت مالی و سخت افزاری ندارن
این مسئله کاملا بدیهه که بچه های ایرانی توانایی ساخت زیبا ترین و حرفه ای ترین انیمیشن هارو دارن اما چون امکانات نیست کار می لنگه
درست نمیگم؟

اولین دلیلش حمایت نشدن و بین المللی فکر نکردن هست

انیمیشن در این سطح باید موضوعش جهانی باشه، یعنی عموم پسند و نه سیاسی یا ملی

چون یک گروه 300 نفره 3 سال روی یک فیلم کار میکنن، و هزینه زیادی می بره پس اگه این فیلم فروش جهانی نداشته باشه اصلا بصرفه نیست

اگه انیمیشن برخی تبلیغات تلویزیونی رو ببینید می بینید که به هر سبکی که بوده خیلی خوب کار شده، پس اونجا چون بخش خصوصی بوده و سرماگذار هم حمایت کرده کیفیت کار خوب شده

الان کشور مالزی انیمیشنی درست کرده بنام A Turtles Tale Sammys Adventure - 2010 که اگه نگاه کنید کاملا حرفه ای و در سطح Hollywood هست
کشورش رو شک دارم اما از آسیای شرقی هست

یه نکته دیگه که هست الان شرکت Dreamworks از نرم افزار جدیدی استفاده میکنه و این نرم افزار هم روی سایتشون برای فروش هست، اما کرک شده این نرم افزار گیر نمیاد، و ما لازم داریم به تکنولوژی روز دست پیدا کنیم

شرکت Pixar هم از نرم افزار Renderman استفاده میکنه که من شنیده ام یک پلاگین برای مایا می باشد، اگه بگردین میتونید لینک دانلودش رو پیدا کنید

یه روزی خیلی دوست داشتم تو همچین شرکت هایی کار کنم اما الان فقط به طراحی وب و گرافیک دوبعدی علاقه دارم ، چون نیازی به همچین شرکتی نیست وهمش با ثواد خودم و امکانات خودم امکانپذیر هست...
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
در مورد سیستم: خوب هر بخش میتونه جدا گونه و بر اساس نیاز مورد نظر از یه سیستم استفاده بشه ، یعنی این نوع کار کردن و برنامه ریزی رو ما هم درک و عمل میکنیم تو کارامون،چه برسه به اونا، مثلا چی؟ مثلا شما میخوای کاراکتر و یا environment modeling بکنی، خوب این بخش نیاز چندانی به سیتم های بزرگ و قوی نداره حتی نیازی زیادی به کارکت های گرافیکی مخصوص انیمیتشن و VFX به نام quadro هم نداره حتی میشه یه کاراتر رو با یه سیستم 2 هسته ای هم مدل کرد.
یا مثلا فرد متخصصی باید بخش نور و shader و متریال رو انجام بده، خوب اینجا دیگه ما نیاز به یه سیستم قوی تر داریم حتی نیاز به کارت گرافیکی که قبل بیان کردم quadro . چون توسط این کارتها شما میتونی با مقدار قابل توجه ای نور و متریال ها رو تو viewport نرم افزارت ببینی و همچین نیاز به cpu ـهای بیشتر برای گرفتن تست رندر.
حالا بخش های دیگه مثل شبیه سازی های یا همون simulate کار که نیاز شدید به رم و cup داره، یعنی اینجا باز یه پارامتر دیگه به نام ram اضافه شد و در آخر از همه اسمبل کردن کار هست که باید اجزا های مختلف صحنه رو با هم در یک صحنه یکی کنید، خوب اینجا برای این که اجزا زیاد میشن باز نیازمند سیستم های قوی تر هست ((البت که روش ها و ترفند هایی برای سبک کردن این بخش هست که الان جاش نیست)).
بخش انیمیت و متحرک سازی هم نیاز به سیستم خیلی خاصی نداره و میشه با سیستم هایی که رم و CPU دارن کار کرد. در حد نرمال.

و بزرگترین بخش هم بخش رندر و خروجی گرفتن هست که شما با سر زدن به سایت بعضی شرکت ها از جمله blue sky میتونی این بخش رو که render farm نام داره ببینی، که تو این سیستم ها اینجوری کار شده که تو هر بخش تعداد مثلا 18 mother board قرار داره که فقط کارت گرافیک ساده با رم و cpu خوب قرار داره، هنوز شرکت های بزرگ رو به سیستم gpu ناوردن فکر کنم چون نو پا ست و موتورهای رندری که در اختیار دارن با همون سیستم قبلی کار میکنن. تعداد mother board ـها هم تا حدی متفاوته.

در مورد ایران، مشکلات هم بالایی هم پایینی، یعنی پشتیبانی و سرمایه گذاری که هست ولی خوب خیلی کمه، 2T هرکی حتی این پایین یعنی خود ماها میخوایم ساز خودمون رو بزنیم و 3 مهمترین بخش هر انیمیشن هست که تو ایران ضعیف و ضعیف ترین بخشه، مبحث انیمیت و جان بخشی هست که خیلی عقب هستیم.
در مورد نرم افزارها هم میتونیم با همین چیزایی که داریم کار بسازیم فوقش نیاز خاصی به چیزی بود که کرک نشده خریداری میشه.

الان کشور
مالزی انیمیشنی درست کرده بنام A Turtles Tale Sammys Adventure - 2010 که اگه نگاه کنید کاملا حرفه ای و در سطح Hollywood هست
کشورش رو شک دارم اما از آسیای شرقی هست
دوست عزیز با تشکر باید عرض کنم این فیلم محصول کشور بلژیک هست

حق یارتون
 
آخرین ویرایش:

ali-animator

New Member
سلام . در مورد اینکه شرکت های معروف از چه نرم افزار هایی استفاده میکنند از یکی از استادانم سوال کردم ایشون گفتند شرکت های خارجی معروف از نرم افزار های دیگران استفاده نمیکنن اونا خودشون از نرم افزار های مخصوص خودشون که توسط خودشون ساخته شده استفاده میکنند هر شرکتی هم برای خودش نرم افزار مخصوص خودش رو داره امیدوارم استادم درست گفته باشه .
یاعلی
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام . در مورد اینکه شرکت های معروف از چه نرم افزار هایی استفاده میکنند از یکی از استادانم سوال کردم ایشون گفتند شرکت های خارجی معروف از نرم افزار های دیگران استفاده نمیکنن اونا خودشون از نرم افزار های مخصوص خودشون که توسط خودشون ساخته شده استفاده میکنند هر شرکتی هم برای خودش نرم افزار مخصوص خودش رو داره امیدوارم استادم درست گفته باشه .

سلام
دوست عزیز کاملا درست نگفتن، شاید بعضی شرکت ها تو بعضی بخش ها نرم افزارهای یا پلاگین های خودشون رو داشته باشن ولی نه، کاملا چنین چیزی صدق نمیکنه. تصور کن هر شرکت بخواد نرم افزارهای بزرگ و کاملی مثل مایا هودینی مکس XSI برای خودش بنویسه، چه خرجی باید بکنه، درضمن این نرم افزارها هم که دو سه ساله به این مرحله نرسیدن که، هر کدومشون حداقل 10سال قدمت داره.

هست نرم افزارهایی مثل پیکسار ماریونت که شرکت پیسکار برای فقط انیمیت برای خودش نوشته ولی پایه نرم افزارشون همون مایا هست. یا وقتی تو فیلم بزرگی مثل اوتار، انفجارهای با houdini pyro هست ، مایعات naiad درخت ها و جنگل speed tree خوب دیگه چه شرکتی برای چه فیلمی و به چه منظور میخوای نرم افزار تولید کنه؟ برای مدل؟ یا UV کردن، یه نکته مهم دیگه، این همه مغز میشینن تا یه موتور رندر خوب مثل render man یا arnold و 3delight بنویسن و شرکت های بزرگ برای این موتور های برن روی نرم افزارهای مورد استفاده این موتور ها، حالا کدوم شرکت میاد یه سری مخ دیگه برای موتور رندر استخدام کنه تا از نو چیز دیگه ای بنویسن.

راستش رو بخوای میتونم بگم این احمقانه ترین کاریه که یه انسان میتونه بکنه. هر گروه و فردی کارش مشخصه، شرکت های تولید نرم افزار برای ایجاد ابزار مناسب برای تولید این تصاویر، شرکت های فیلم ساز هم برای جمع آوری هنرمندان این رشته و استفاده از این نرم افزارها. به نوعی کدوم شرکت مهندسی ساختمانی برای ایجاد مثلا برج العرب بیل و فرقون و بالابر و مصالح و و و و ... رو خودش تولید کنه بعد بیاد برج هم خودش بسازه. ولی ممکنه برای بعضی موارد ابزارهای و فوت و فن های خاص خودشون رو داشته باشن که 100% دارن.

با کامل احترام من مرده ی این اساتید دانشگاه ها هستم که نظریه های خاص و جالبی میدن.

حق یارت
 

majidarts

New Member
اجب .. نمی دونید !
آن های یک شرکت ان و آنقدر پول دارن که سخت افزارشون ابر کامپیوتر باشه !

موفق باشید منمون
اگه مطلب رو خوندید 1 صلوات به روح majidarts بفرستید (مطلب صلولتی ه)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا