Maxton
Active Member
شركت IBM قصد داردنيمي از بازارهاي كامپيوتر چين را در دست گيرد
شركت بزرگ IBM حضور خود را در بازار هاي چين تا 50 درصد افزايش مي دهد. به گزارش خبرگزاري موج ،آمار هاي صنعتي نشان مي دهند بزرگترين شركت سازنده چيپ جهان ،IBM ، 6/43 درصد از بازارهاي كوچك و بزرگ كامپيوتر چين را در اختيار دارد و فعاليت خود را از بانكها تا وب سايت هاي تجاري در اين كشورگسترش داده است و اين در حالي است كه سهم اين شركت در بازار هاي جهاني 32 درصد برآورد مي شود. اين شركت بيست سال قبل اولين اداره خود را در چين تاسيس كرد .حضور اين شركت در بازارهاي نوظهوري مانند چين،هندوستان،روسيه و برزيل در نيمه اول سال جاري 35 درصد افزايش يافت و درآمد آن پنج برابر سريعتر از درآمد اين شركت در سايرنقاط جهان بود و تا هفت درصد افزايش يافت. هفتاد درصد ازدرآمد اين شركت در چين بواسطه فروش سخت افزاري و تنها 30 درصد از درآمد آن بواسطه خدمات و نرم افزار است ، و اين در حالي است كه ميزان درآمد جهاني اين شركت هم سخت افزاري و هم نرم افزاري 57 درصد برآورد مي شود اما آمارهاي اقتصادي حاكي از آن هستند كه درصد درآمد تجاري نرم افزاري اين شركت در حال افزايش است. شركت IBM نزديكترين رقيب شركت Hewlett-Packard در بازار رقابت سرور هاست كه 26 درصد از اين بازارها را در اختيار دارد ،IBM در چهار قسمت بازار سرور شامل سرورهاي PC ،سرورهاي يونيكس ،ميكرو كامپيوترهاي و پردازنده هاي مركزي پيشتاز است. شركت Sun ميكروسيستم، 4/12 درصد ،شركت Dell هفت درصد و شركت Lenovo به ميزان 2/2 درصد از بازار PCهاي چين را در اختيار دارند ،IBM سهم كمتري را در اين بازار ها و در برابر رقباي بزرگ خود دارد ولي مدت يازده سال است كه اين شركت سهمي معادل 24 درصد در بازار كامپيوترهاي نوت بوك و كامپيوترهاي تجاري در چين را در اختيار دارد. IBM قصد دارد خدمات نرم افزاري خود را در چين تا 20 درصد افزايش دهدو ميزان فروش كامپيوترهاي شخصي خود را در اين كشور تا 15 درصد بالا برد همچنين ميزان فروش سرورهاو قطعات حافظه اي كامپيوتر را تا 13 درصد افزايش دهد. شايان ذكر است اين شركت سرمايه گذاري هاي كلاني براي موج جديدي از حضور خود در بازار هاي چين صورت داده است.
شركت بزرگ IBM حضور خود را در بازار هاي چين تا 50 درصد افزايش مي دهد. به گزارش خبرگزاري موج ،آمار هاي صنعتي نشان مي دهند بزرگترين شركت سازنده چيپ جهان ،IBM ، 6/43 درصد از بازارهاي كوچك و بزرگ كامپيوتر چين را در اختيار دارد و فعاليت خود را از بانكها تا وب سايت هاي تجاري در اين كشورگسترش داده است و اين در حالي است كه سهم اين شركت در بازار هاي جهاني 32 درصد برآورد مي شود. اين شركت بيست سال قبل اولين اداره خود را در چين تاسيس كرد .حضور اين شركت در بازارهاي نوظهوري مانند چين،هندوستان،روسيه و برزيل در نيمه اول سال جاري 35 درصد افزايش يافت و درآمد آن پنج برابر سريعتر از درآمد اين شركت در سايرنقاط جهان بود و تا هفت درصد افزايش يافت. هفتاد درصد ازدرآمد اين شركت در چين بواسطه فروش سخت افزاري و تنها 30 درصد از درآمد آن بواسطه خدمات و نرم افزار است ، و اين در حالي است كه ميزان درآمد جهاني اين شركت هم سخت افزاري و هم نرم افزاري 57 درصد برآورد مي شود اما آمارهاي اقتصادي حاكي از آن هستند كه درصد درآمد تجاري نرم افزاري اين شركت در حال افزايش است. شركت IBM نزديكترين رقيب شركت Hewlett-Packard در بازار رقابت سرور هاست كه 26 درصد از اين بازارها را در اختيار دارد ،IBM در چهار قسمت بازار سرور شامل سرورهاي PC ،سرورهاي يونيكس ،ميكرو كامپيوترهاي و پردازنده هاي مركزي پيشتاز است. شركت Sun ميكروسيستم، 4/12 درصد ،شركت Dell هفت درصد و شركت Lenovo به ميزان 2/2 درصد از بازار PCهاي چين را در اختيار دارند ،IBM سهم كمتري را در اين بازار ها و در برابر رقباي بزرگ خود دارد ولي مدت يازده سال است كه اين شركت سهمي معادل 24 درصد در بازار كامپيوترهاي نوت بوك و كامپيوترهاي تجاري در چين را در اختيار دارد. IBM قصد دارد خدمات نرم افزاري خود را در چين تا 20 درصد افزايش دهدو ميزان فروش كامپيوترهاي شخصي خود را در اين كشور تا 15 درصد بالا برد همچنين ميزان فروش سرورهاو قطعات حافظه اي كامپيوتر را تا 13 درصد افزايش دهد. شايان ذكر است اين شركت سرمايه گذاري هاي كلاني براي موج جديدي از حضور خود در بازار هاي چين صورت داده است.