شركت رد هت نگارش آزمايشي سيستم‌عامل لينوكس جديد خود را منتشر كرد

Eris

New Member
شركت رد هت نگارش آزمايشي سيستم‌عامل لينوكس جديد خود را منتشر كرد
شركت "رد هت" به عنوان يكي از مهمترين عرضه‌كنندگان سيستم‌عامل "لينوكس"، نگارش آزمايشي از سيستم‌عامل جديد خود را با نام "رد هت اينترپرايز لينوكس ‪ (Red Hat Enterprise Linux 5)"۵‬منتشر كرد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از ایرنا، شركت "رد هت" نسخه آزمايشي اين سيستم‌عامل جديد را تنها با هدف آزموده شدن توسط كاربران و شناسايي ايرادهاي احتمالي آن منتشر كرده‌است تا بتواند فروش نسخه نهايي آن را طبق برنامه تا پايان سال ميلادي جاري آغاز كند.

هم‌اكنون دانلود نسخه آزمايشي از پنجمين نگارش سيستم‌عامل "لينوكس" اين شركت در وب سايت "رد هت" براي عموم آزاد است.

يكي از مهمترين امكانات نگارش جديد سيستم‌عامل "رد هت"، برخورداري از فن‌آوري مجازي‌سازي(‪ (Virtualization‬است كه با استفاده از آن مي‌توان چندين سيستم‌عامل مختلف را به طور همزمان در يك رايانه "سرور" اجرا كرد.

اين قابليت به كاربران اجازه مي‌دهد از حداكثر توان سخت‌افزاري رايانه‌هاي خود بهره بگيرند و به علاوه با استفاده از آن نياز شركتهاي بزرگ به خريداري رايانه‌هاي مختلف براي نصب و اجراي سيستم‌عاملهاي مختلف، كاهش مي‌يابد.

از ديگر قابليتهاي اين نگارش آزمايشي و جديد سيستم‌عامل لينوكس شركت "رد هت" مي‌توان به ويژگي "كي‌دامپ" اشاره كرد كه سبب كاهش قابل توجه زمان راه‌اندازي رايانه و اجرا شدن(بوت شدن) سيستم‌عامل مي‌شود.

سيستم عامل جديد شركت "رد هت" رقيب جدي سيستم‌عامل "سوسي لينوكس ‪"۱۰‬ شركت "ناول" محسوب مي‌شود كه چندي پيش به بازار عرضه شده‌است.

"لينوكس" برخلاف سيستم‌عامل "ويندوز" داراي "كد باز"(‪ (Open Source‬است و اين بدان معناست كه برنامه اصلي نوشته شدن براي آن براي استفاده عموم در دسترس بوده كه شركتهاي مختلف اين برنامه اصلي را ويرايش و تكميل كرده و نگارشهاي مختلفي از "لينوكس" را با نام تجاري خود به بازار مي‌دهند كه از جمله مهمترين آنها مي‌توان به نگارشهاي "لينوكس" شركتهاي "ناول" و "رد هت" اشاره كرد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا