شرایط تحصیل در مجارستان و شهر های آن

sareh.abbasi

New Member
تحصیل در مجارستان
تحصیل در مجارستان تقریبا در تمامی رشته ها و مقاطع تحصیلی به زبان انگلیسی برای علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور امکان پذیر است. دانشگاه های مجارستان مانند دانشگاه بوداپست از بهترین دانشگاه های جهان هستند.
مجارستان یکی از سرزمین های غنی از تاریخ و فرهنگ اروپایی است که در شرق قاره سبز اروپا گسترده شده و از شمال با اسلواکی، از شمال شرق با اوکراین، از شرق و جنوب شرق با رومانی، از شرق با صربستان و کرواسی همسایه است.
این کشور در غرب با اسلوونی و اتریش مرز مشترک دارد. تحصیل در مجارستان پلی برای ورود به منطقه شینگن و سفر به سایر کشورهای شینگن است و این نکته بسیار مهمی است.
بررسی شهرهای بزرگ مجارستان
پرجمعیت ترین و مهم ترین شهر پایتخت این کشور است که بوداپست نام دارد. پس از آن، دیگر شهرهای بزرگ و مهم مجارستان عبارتند از: دبرسن، سگد، میسکولک، دوناوی واروس، پچ و دور. مهم ترین دانشگاه های مجارستان در این شهرها قرار دارند و این شهرها را به اقامتگاه های دانشجویی تبدیل کرده اند.


تحصیل در مجارستان1.jpg


شرایط آب و هوایی مجارستان
در طبقه بندی های تخصصی، آب و هوای مجارستان یک فصل معتدل و در سیستم طبقه بندی اقلیمی دارای کوپن آب و هوای قاره ای مرطوب است. تابستان های این سرزمین معمولاً گرم است و میزان رطوبت و بارندگی به طور متوسط کم گزارش شده است، اما بارش های مکرر باران و برف از ویژگی های مشترک روزهای زمستانی این کشور است.

میانگین دمای سالانه این سرزمین حدود 9 درجه سانتیگراد بالای صفر است. بالاترین دمای ثبت شده از این کشور 41 درجه سانتیگراد در 20 ژوئیه 2007 در کیسکونهالاس در تابستان و کمترین دمای ثبت شده -35 درجه سانتیگراد در 16 فوریه 1940 در منطقه Miskolc-Tapolka در روزهای زمستان بود.

به طور کلی میانگین دما در تابستان 23-28 درجه سانتی گراد و متوسط دمای پایین در زمستان 3-7 درجه سانتی گراد است. میانگین بارندگی سالانه حدود 600 میلی متر است.
اقتصاد مجارستان در یک نگاه
این کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) است که به اصول دموکراسی و اقتصاد آزاد معتقد است. بر اساس گزارش بانک جهانی اقتصاد، مجارستان یکی از کشورهای با درآمد بالا و اقتصاد مختلط است که در شاخص پایه برابری درآمد در رتبه شانزدهم جهان قرار دارد.

صنایع مهم و تاثیرگذار این کشور شامل صنایع غذایی، داروسازی، وسایل نقلیه موتوری، فناوری اطلاعات، مواد شیمیایی، متالورژی، ماشین‌آلات، کالاهای الکتریکی و صنعت گردشگری است.

مجارستان بزرگترین تولید کننده تجهیزات الکترونیکی در اروپای مرکزی و شرقی است.

تولید و تحقیق الکترونیکی از عوامل اصلی نوآوری و رشد اقتصادی در این کشور است. به طوری که در 20 سال گذشته مجارستان به مرکز مهم فناوری تلفن همراه، سیستم امنیت اطلاعات و تحقیقات سخت افزاری مرتبط نیز تبدیل شده است.
اقتصاد رو به رشد و موفق مجارستان در کنار کیفیت بالای سیستم آموزش عالی، این کشور را به یکی از مقاصد مهاجرت تحصیلی در اروپای شرقی تبدیل کرده است. ده ها دانشگاه و کالج در سراسر کشور تاسیس شده است که برای علاقه مندان به تحصیل در مجارستان نیز پذیرش تحصیلی صادر می کنند.

شرایط تحصیلی در مجارستان
اولین دانشگاه این سرزمین اروپایی در شهری به نام (Pécs) تأسیس شد که اخیراً به دو دانشگاه، یکی برای پزشکی و ارتودنسی و دیگری برای سایر مطالعات JPTE تقسیم شده است.

ادامه تحصیلات عالی در دو گروه دانشگاهی کالج و دانشگاه امکان پذیر است. به طور کلی دوره تحصیل در کالج معمولا 4 سال طول می کشد در حالی که تحصیلات دانشگاهی بسته به رشته و دوره مورد نظر بین 4 تا 6 سال طول می کشد.

طبق قوانینی که توسط سازمان های آموزشی مجارستان وضع شده است، برنامه های تحصیلی دانشگاه های دولتی نیازی به شهریه ندارند.

دوره ابتدایی این کشور از 6 سالگی شروع می شود و در پایان دو دوره 4 ساله دانش آموزان مدرک ژیمناستیک دریافت می کنند. دوره متوسطه در دو نوع آموزش حرفه ای و عمومی ارائه می شود. در پایان دوره آموزشگاه های حرفه ای گواهی ارائه نمی شود. در واقع سطح علمی این دوره از مدارس متوسطه حرفه ای کمتر است.
مراکز اموزشی بوداپست،پایتخت مجارستان
پایتخت میزبان چندین مدرسه بین المللی با سیستم های آموزشی متفاوت است که میزبان دانشجویان بین المللی است. مدرسه شبانه روزی، آمریکایی بین المللی بوداپست (AISB)، مدرسه بین المللی بریتانیا بوداپست، قدیمی ترین مدرسه مجارستان بریتانیکا بوداپست، مدرسه انگلیسی بوداپست و مهدکودک بچه های شاد از برترین مدارس بین المللی این کشور هستند. جالب است بدانید جمهوری اسلامی ایران نیز یک مدرسه کوچک با سه کلاس درس در این کشور تاسیس کرده است.
دوره آموزش عالی برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی از 18 سال به بالا شروع می شود. علاقه مندان به تحصیل در مجارستان می توانند از کالج های خصوصی و دولتی و همچنین دانشگاه های مجارستان که به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شوند، پذیرش بگیرند.
 

mahyadavari

New Member
سلام دویتان اگر می خواهید برای تحصیل در مجارستان شهریه دانشکاهتون رو گرداخت کنید بهتون توصیه میکنم به سایت farakonesh یه سری بزنید. من برای برادرم شهریه دانشگاهش رو از همین سایت پرداخت کردم.
 

sabasarayi

New Member
سلام محیا اگه میخوای یه مشاوره خوب برای تحصیل بگیری بهت پیشنهاد میکنم به سایت کافه مهاجرت مراجعه کنی. این سایت محوریتش روی مشاوره برای مهاجرت و تحصیل تو کشور های خارجیه. بنظرم بتونی نتیجه خوبی بگیری.
 

zahra98098

New Member
سلام دوستان عزیز برای تحصیل در مجارستان باید اپلای بگیرید و بعد از اون هم باید هزینه ای اپلای و در نهایت دانشگاه رو پرداخت کنید. میتونید واسه این کار و پرداخت شهریه دانشگاه های خارجی از سایت های واسطه ای که این کارو انجام میدن کمک بگیرید. برای مشاوره جهت اپلای در این کشور هم من بهتون موسسه مهاجرتی میرداماد رو معرفی می کنم.
 

marzieesmaeili

New Member
مجارستان یکی از جواهرهای مخفی اروپاست که برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی یک دنیای جذاب ارائه می‌ده. تحصیل در مجارستان به عنوان یک انتخاب خوب معرفی می‌شه، چرا که علاوه بر امکانات تحصیلی عالی، فرصت خوبیه که با زندگی محلی و فرهنگ مجارستان آشنا بشی. موسسه مهاجرتی میرداماد این موسسه یک همراه قوی می‌تونه توی مسیر مهاجرت به مجارستان باشه. با تخصص در زمینه مشاوره مهاجرت و امور تحصیلی، می‌تونن بهت در انتخاب رشته و مراحل مختلف کمک کنن. برای پرداخت هزینه‌هایی مثل application fee ، فراکنش یکی از سایت های راحت و امنه. با این کار، می‌تونی به راحتی مسائل مالی خودت رو اداره کنی و به تحصیلاتت بپردازی.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا