شبیه سازی فیزیک برخورد جسم در مکس؟؟؟

martin eco

Well-Known Member
با سلام...والا نمیدونستم چع عنوانی واسه سوالم بزارم..این به نظرم رسید:-?

واسه یه کار معماری نیازمند اینم که حجم اصلیمو تعیین کنم و مقادیر زیادی از یه شکل و حجم مشخص رو روش بریزم تا اون احجام با برخود و ریختن رو حجم مادر که یه حجم ساده اس یه حجم پیچیده رو شکل بدن...
حالا میخواستم بدونم از چه روشی باید استفاده کنم..اینم بگم که میخوام در اولین برخورد احجام با جسم مادر...بلافاصله روی جسم بشینن نه اینکه صبر کنه اینقدر بریزه تا به ارتفاع جسم اصلی برسه تا روشو بپوشونه
یکم گیج کننده اس..ولی ممنون میشم اساتید کمک کنن:sad:
ممنونننننننننننن:rose:
 

martin eco

Well-Known Member
عزیز ببین منظورت اینه؟
دقیقا همینه .. الحق استادی:rose:
فقط میخوام یکم تو جسم نفوذ کنن وکمی هم در هم نفوذ کنن..البت دومی واجب تره...
یه ساختمونو در نظر بگیر که یه تعداد مکعب مثه لگو روش ریخته بشه و از تلفیق این مکعب ها در اندازه های گوناگون پوسته ای دور حجم اصلی ساخته میشه
 

madmaster_3d

Well-Known Member
بوبو جون کیفیتش پایین بود من نفهمیدم کدوم برنامه هستش!!! real flow بود یا اون یکی؟!
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
madmaster_3d جان همون real Flow ، اون یکی منظورت NAIAD ـه؟ به بابا سراق اون نمیرم الکی وت صرف کردنه. این همه به قل معروف User friend ـتره هم سریعتر simulate میکنه. کلا این برای ماها بهتره. اگه از من میشنوی خواتی بری سمت مایعات سمت NAIAD نرو.

martin eco عزیز برای نفوذ توی جسم اصلی کار خاصی لازم نیست بکنی، فکر کنم با ایجاد سطح برخورد به این صورت که یه کپی از جسم اصلی بگیری و بعد یه مقدار کوچیکتر از جسم اصلیت کنی فکر کنم چنین حس نفوذ پذیری رو بده البت اگه درست متوجه شده باشم.
در مورد نفوذ ذرات به هم ، من یه مقدار گیراییم پایینه ، منظورت اینه که لوگو ها یه مقدار برن تو هم؟ یعنی لبه و قسمتی از بدنشون بره تو هم؟

در مورد استادی هم فدات عزیز به قل جمع دوستانمون تو گروه، بابا teach me ـ :green: فدات عزیز نظر لطفته :rose:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
راستی یه نکته باید دید که جسم اصلیت چه شکلی داره شاید مجبور شد به یه روش دیگه این کار رو کرد یا اصلا ذرات میخوای به چه صورت روی جسمت بریزن؟ از اطراف و جهات مختلف یا فقط از یه سمت؟ همه اینها شرطه عزیز.
 

sajad_VFX

Member
سلام
اگه با Real Flow مشکل داری یا باهاش کار نکردی
همون Particle Flow خود مکس هم کارت رو انجام میده

اینکاری که شما میخواین به راحتی از دستش بر میاد
به فایل پیوستی نگاهی بنداز و اگه خواستی انجامش بدی به
جای اوپراتور Shape که من استفاده کردم شما Shape Instance
استفاده کن و اجسام مورد نظرتون رو بهش معرفی کنین
 

پیوست ها

  • Tutorial_sajad_VFX.mp4
    2.7 مگایابت · بازدیدها: 52

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
ممنون سجاد جان خیلی خوب بود اتفاقا تو یه پست که تو بخش مایا گذاشته بودم همچین چیزی ولی با حالت دیگه که از یه جسم بلند شه بشینه رو یه جسم و باز از رو اون جسم بلندشه برگرده بشینه سرجای قبلیش ولی این دوستمون یه جوری توضیح دادن من فکر کردم میخوان ذرات با هم برخورد داشته باشن برای همین رفتم تو real flow
باز ممنون ریفیق :rose: اگه منظور دوستمون این بود و من بد متوجه شدم خوب شد تو فهمیدیو من به بی راه نبردمش :lol:

حق یارت :rose:
 
آخرین ویرایش:

martin eco

Well-Known Member
سلام
madmaster_3d جان همون real Flow ، اون یکی منظورت NAIAD ـه؟ به بابا سراق اون نمیرم الکی وت صرف کردنه. این همه به قل معروف User friend ـتره هم سریعتر simulate میکنه. کلا این برای ماها بهتره. اگه از من میشنوی خواتی بری سمت مایعات سمت NAIAD نرو.

martin eco عزیز برای نفوذ توی جسم اصلی کار خاصی لازم نیست بکنی، فکر کنم با ایجاد سطح برخورد به این صورت که یه کپی از جسم اصلی بگیری و بعد یه مقدار کوچیکتر از جسم اصلیت کنی فکر کنم چنین حس نفوذ پذیری رو بده البت اگه درست متوجه شده باشم.
در مورد نفوذ ذرات به هم ، من یه مقدار گیراییم پایینه ، منظورت اینه که لوگو ها یه مقدار برن تو هم؟ یعنی لبه و قسمتی از بدنشون بره تو هم؟

در مورد استادی هم فدات عزیز به قل جمع دوستانمون تو گروه، بابا teach me ـ :green: فدات عزیز نظر لطفته :rose:

در مورد نفوذ ذرات کاملا همینه که گفتی..یعنی مکعب های لوگو یه مقدار برن تو هم و با هم تداخل انجام بدن...کاملا یه حالت تصادفی
شیکسته نفسی میکنی عزیز..مقسیییییییییی:rose:
 

martin eco

Well-Known Member
راستی یه نکته باید دید که جسم اصلیت چه شکلی داره شاید مجبور شد به یه روش دیگه این کار رو کرد یا اصلا ذرات میخوای به چه صورت روی جسمت بریزن؟ از اطراف و جهات مختلف یا فقط از یه سمت؟ همه اینها شرطه عزیز.
شما شکل یه چیزی مثه یه تپه با اشکال موجی روش رو در نظر بگیر...ذرات یا همون مکعب ها هم از بالا روش ریخته میشه تا روشو به عنوان یک پوسته بگیره
 

martin eco

Well-Known Member
سلام
اگه با Real Flow مشکل داری یا باهاش کار نکردی
همون Particle Flow خود مکس هم کارت رو انجام میده

اینکاری که شما میخواین به راحتی از دستش بر میاد
به فایل پیوستی نگاهی بنداز و اگه خواستی انجامش بدی به
جای اوپراتور Shape که من استفاده کردم شما Shape Instance
استفاده کن و اجسام مورد نظرتون رو بهش معرفی کنین
سلام سجاد جان..عالی بود کار
نه من با رثال کار نکردم...ولی این کاری که شما کردی تقریبا همونیه که میخوام...ذرات روی جسم اصلی در هم ادغام هم شدن که عالی بود...فقط چون میخوام تعدادی از اجسام که جذب جسم اصلی نشدن از روش بیفتن و لنداسکیپ کارو شکل بدن..اونو چیکار کنم؟؟
ممنون:rose:

ممنون سجاد جان خیلی خوب بود اتفاقا تو یه پست که تو بخش مایا گذاشته بودم همچین چیزی ولی با حالت دیگه که از یه جسم بلند شه بشینه رو یه جسم و باز از رو اون جسم بلندشه برگرده بشینه سرجای قبلیش ولی این دوستمون یه جوری توضیح دادن من فکر کردم میخوان ذرات با هم برخورد داشته باشن برای همین رفتم تو real flow
باز ممنون ریفیق :rose: اگه منظور دوستمون این بود و من بد متوجه شدم خوب شد تو فهمیدیو من به بی راه نبردمش :lol:

حق یارت :rose:
نه اتفاقا شما درست فهمیدی ریفیق..الان تو کار سجاد عزیز هم ذرات باهم برخورد دارن و در هم فرو میرن
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
ببن عزیز دوست عزیزمون سجاد جان هم یه مطلبی رو گذاشتن، اون به کارت نمیاد؟ برای راحتی میگم، یعنی میخوای خود ذرات هم مقداری با هم برخورد داشته باشن؟ چون تو Particle Flow ذرات با هم برخورد ندارن و چون من چنین فکر کردم که تو میخوای ذرات به هم بخورن رفتم تو real Flow
حالا من سر وقت یه تست میزنم به همین روش بعد ذرات رو میبرم تو مکس تا شکل رو به ذرات بدی.
من یه نمونه ساده میزنم دیگه خودت هر جور که خواستی حالت ریزش رو ایجاد کن که ساده بیان پایین یا با حرکاتی خاص.

و یه سوال: کارت عجله ایه؟ چون من به شدت کار دارم تا جمعه یا شنبه هفته بعد و دیگه آزاد آزاد میشم کارمم بد گریم انداخته :cry: اگه عجله ای نیست من بعد کارم video رو برات بذارم؟!!!
 

martin eco

Well-Known Member
ببن عزیز دوست عزیزمون سجاد جان هم یه مطلبی رو گذاشتن، اون به کارت نمیاد؟ برای راحتی میگم، یعنی میخوای خود ذرات هم مقداری با هم برخورد داشته باشن؟ چون تو Particle Flow ذرات با هم برخورد ندارن و چون من چنین فکر کردم که تو میخوای ذرات به هم بخورن رفتم تو real Flow
حالا من سر وقت یه تست میزنم به همین روش بعد ذرات رو میبرم تو مکس تا شکل رو به ذرات بدی.
من یه نمونه ساده میزنم دیگه خودت هر جور که خواستی حالت ریزش رو ایجاد کن که ساده بیان پایین یا با حرکاتی خاص.

و یه سوال: کارت عجله ایه؟ چون من به شدت کار دارم تا جمعه یا شنبه هفته بعد و دیگه آزاد آزاد میشم کارمم بد گریم انداخته :cry: اگه عجله ای نیست من بعد کارم video رو برات بذارم؟!!!
دیدم کارشونو و واقعا خوب بود....
بله..این برخورد و رفتن ذرات در هم رو میخوام اتفاق بیفته...
نه آقا عجله ای نیس..دارم رو روشهاش تحقیق میکنم...اول کاراتو انجام بده وقت کردی یه سری هم به ما بزن:)
انصافا افرادی مثه شمان که باعث رونق چنین فرومی شدن...خیلی گلی:rose:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
قربونت عزیز اینو بی تعارف و جدی میگم که کمک به بندگان خدا وظیفه همه ست. شاید شعاری باشه ولی واقعیته :green:

ولی یه چیزی گنگم کرد!!!! تو کار سجاد جان ذرات میرن تو هم همون چیزی که میخوای، خوب؟ تو چیزی که من دادم میتونی ذارت مقداری وارد هم بشن با حجمی که بهشون میدی ولی اگه به چیزی که من دادم نگاه کنی ذارت رو هم انباشته میشن یعنی بخورد دارن ولی تو کار آقا سجاد هر مقدار particle بریزی تو یه مکان حجم زیاد نمیشه.
حالا شما میخواین کدوم اتفاق بی افته؟ عزیز
 

martin eco

Well-Known Member
قربونت عزیز اینو بی تعارف و جدی میگم که کمک به بندگان خدا وظیفه همه ست. شاید شعاری باشه ولی واقعیته :green:

ولی یه چیزی گنگم کرد!!!! تو کار سجاد جان ذرات میرن تو هم همون چیزی که میخوای، خوب؟ تو چیزی که من دادم میتونی ذارت مقداری وارد هم بشن با حجمی که بهشون میدی ولی اگه به چیزی که من دادم نگاه کنی ذارت رو هم انباشته میشن یعنی بخورد دارن ولی تو کار آقا سجاد هر مقدار particle بریزی تو یه مکان حجم زیاد نمیشه.
حالا شما میخواین کدوم اتفاق بی افته؟ عزیز
بزرگواری شماس:)
یکم سنگین بود قاطی کردم:green:...این چون یه کار معماریه..از یه حدی نمیخوام پوسته ضخیم تر بشه...یعنی دقیقا معنی لغوی پوسته در بیاد....از طرفی بعد اینکه پوسته شکل گرفت حجم اصلی دیلیت میشه یعنی همین پوسته میشه خود حجم اصلی..پس یه جوری باید باشه که در رندر های داخلی هم اون تداخل رو بشه دید..
با توجه به توضیحات شما کدوم روش رو درست تر میدونی؟؟
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
بذار اینجوری بگم
ببین عزیز
توی particle flow و چیزی که آقا سجاد داد ذرات با هم بر خورد ندارن یعنی هر چی ذرات تولید بشن و یه جا جمع بشن حجم زیادی تشکیل نمیدن یعنی میرن تو هم.
ولی با real flow اگه ذرات رو تو یه نقطه بریزی تمام ذرات با هم برخورد میکنن و یه کوه تشکیل میدن و مقداری هم از گوشه کنارش میزیره پایین و هر قدر ذرات تولید بشن و بریزن تو اون نقطه هی حجم زیاد میشه.

اینم نگاه کن
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=190124
من تو این تاپیک یه پست گذاشتم یه video هستش. یه نگاهی هم به این بکن.
 

martin eco

Well-Known Member
بذار اینجوری بگم
ببین عزیز
توی particle flow و چیزی که آقا سجاد داد ذرات با هم بر خورد ندارن یعنی هر چی ذرات تولید بشن و یه جا جمع بشن حجم زیادی تشکیل نمیدن یعنی میرن تو هم.
ولی با real flow اگه ذرات رو تو یه نقطه بریزی تمام ذرات با هم برخورد میکنن و یه کوه تشکیل میدن و مقداری هم از گوشه کنارش میزیره پایین و هر قدر ذرات تولید بشن و بریزن تو اون نقطه هی حجم زیاد میشه.

اینم نگاه کن
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=190124
من تو این تاپیک یه پست گذاشتم یه video هستش. یه نگاهی هم به این بکن.
آهااا...پس با توجه به نوع کارم بنظر میاد روش پارتیکل جواب میده..چون انباشتگی حجمی رو نمیخوام
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
پس هم اونی که سجاد جان گذاشته و همین اینی که لینکش رو دادم به دردت میخوره
اگه باز توضیحات بیشتر برای نوع حرکتشون برای نشستن رو جسمت میخوای بگو تا من یا دوستان کمکت کنیم عزیز.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا