شبیه سازی ذوب شدن اجسام

Saeed2vfx

Member
سلام.

چند روزه میخوام یه تست شبیه سازی ذوب شدن ، شبیه یکی از تبلیغات تلوزیونی (اسمش یادم نیست ولی کمتر کسی پیدا میشه که ندیده باشتش!) درست کنم.
فعلاً لپتاپم غیره قابل استفاده شده و باید روی PC خونه کار کنم که CPU دو هسته ای AMD داره و 2 گیگ RAM از نوع DDR2

اول رفتم سراغ مایا و nParticle که بعد از چندبار هنگ کردن سیستم بیخیال شدم اومدم توی 3dsmax ولی توی 3dsmax هیچ ایده ای ندارم ! :-?
میخواستم دوستان لطف کنن یه ایده ای بدن.
مثلاً با Flex که فکر نمیکنم بشه درش آورد یا امکانات Cloth .. ؟!
 

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
خیلی وقته با 3ds max کار نکردم ، ولی تا جایی که یادم میاد یه مدیفایر داشت به نام melt که همین کار رو میکرد. هر چند این کار با شبیه سازی مایعات خیلی بهتر جواب میده
 

Saeed2vfx

Member
خیلی وقته با 3ds max کار نکردم ، ولی تا جایی که یادم میاد یه مدیفایر داشت به نام melt که همین کار رو میکرد. هر چند این کار با شبیه سازی مایعات خیلی بهتر جواب میده

مرسی شهریار جان.

ایکاش اون تیزری که گفتمو داشتم و براتون پیوست میکردم.
قضیه یکم پیچیده تره. نمیخوام فقط انتهای آبجت له بشه...
یکم شیکتر !! مثلاً فرض کن یه آفتابه ، سرش شروع به ذوب شدن و ریختن بکنه...
 

Saeed2vfx

Member
اگر توی مایا هم تکنیک ساده تر ( به لحاظ پردازشی ) سراغ داری، بگو دوباره برمیگردم تو مایا ! :wink:
 

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
اون تبلیغی که زنِ گرمشه و آخرش نوشابه میخوره میگی؟ اگه منظورت همونه ، اون با نرم افزار Houdini کار شده و با شبیه سازی مایعاتش که viscosity یا همون چسبناکی مایع

رو هم خیلی افزایش دادن که شبیه ذوب شدن شده. منم راهی به جز این به ذهنم نمیرسه
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
با دوستور Flex و FFD تو مکس میشه یه همچین چیزی
 

Saeed2vfx

Member
اون تبلیغی که زنِ گرمشه و آخرش نوشابه میخوره میگی؟ اگه منظورت همونه ، اون با نرم افزار Houdini کار شده و با شبیه سازی مایعاتش که viscosity یا همون چسبناکی مایع

رو هم خیلی افزایش دادن که شبیه ذوب شدن شده. منم راهی به جز این به ذهنم نمیرسه

همون که همه چیز در حال ذوب شدنه ...... آخرشم شیشه نوشابه از بالکن ِ آپارتمان پرت میشه ، طرف شیرجه میزنه بگیرتش !

مطمئنی با هودینی کار شده ؟؟ توی مکسو مایا راهی نداره؟

با دوستور Flex و FFD تو مکس میشه یه همچین چیزی

اونجوری خیلی دستی میشه . میخوام یکم داینامیک باشه.

مرسی از نظراتتون
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
میشه یکی ویدیو رو اپ کنه یا اسمی چیزی ازش بگه ؟
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
اگر اصرار داری با مکس کار کنی باید از particle و پلاگین هایی که پارتیکل رو تبدیل به جسم میکنن (فکر کنم اسم یکیش FrostMX باشه) استفاده کنی، یا پلاگین های دیگه
اما فکر میکنم با Realflow خیلی آسون تر و بهتر بشه درش آورد!
 

Saeed2vfx

Member
اگر اصرار داری با مکس کار کنی باید از particle و پلاگین هایی که پارتیکل رو تبدیل به جسم میکنن (فکر کنم اسم یکیش FrostMX باشه) استفاده کنی، یا پلاگین های دیگه
اما فکر میکنم با Realflow خیلی آسون تر و بهتر بشه درش آورد!

نه اصلاً اصراری ندارم. توی پست های قبلی هم گفتم که برام فرقی نمیکنه چه نرم افزاری باشه. ولی با maya و max راحت ترم.

تا حالا چندبار سعی کردم frost و karaokta رو نصب کنم ولی نشده !!

یه زمانی توی دوستامون نصاب مایا بودیم، حالا........ :sad:
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام.
به نظر من هم بهترین گزینه هودینی هست برای انجام این کار. چون من یه تستایی با ریل فلو کردم بدون کد نویسی ملت توش زیاد جالب نمی شه.
اما فایلی که پیوست کردمو اگه ببینید، متوجه می شید که توی هودینی میشه همچین کاری رو انجام داد. البته یه کم پیچیده و سخت و زمان بر هست اما نتیجه اش خیلی دل نشینه.
 

پیوست ها

  • melt.rar
    1.5 مگایابت · بازدیدها: 30

جدیدترین ارسال ها

بالا