شبکه ملی به دنبال رفع مشکل امنیت و پهنای باند است

simo120

Active Member
- موبنا- یکی از اهداف اصلی ایجاد شبکه ملی اطلاعات بر طرف کردن دو مشکل بنیادی امنیت و پهنای باند است.

رضا تقی پور در ششمین همایش بزرگ ملی تجارت و اقتصاد الکترونیکی، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: به طور کلی دو نوع زیرساخت در حوزه تجارت و اقتصاد الکترونیکی وجود دارد که زیرساخت های اتصال شهروندان به مراکز تجاری یکی از این نوع، زیرساخت ها محسوب می شود.

وی افزود: توانمندی در حوزه های مختلف نظیر نرم افزار، ابزارها و امکانات و روش های تبدیل فرایندها به صورت الکترونیکی از جمله مباحثی است که در زیرساخت فناوری مورد نیاز در اقتصاد و تجارت الکترونیکی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین میزان دسترسی شهروندان و بنگاه ها به خدمات ارتباطی، میزان امنیت در لایه دسترسی و کیفیت ارایه خدمات از نظر تداوم، پایداری و اطمینان از جمله مباحثی است که در زیر ساخت های ارتباطی مورد بررسی قرار می گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: از جمله موضوعاتی که در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است، دستیابی به خدمات ارتباطی به صورت پایدار و امن با پهنای باند مناسب است.

وی ادامه داد: بر همین اساس و به منظور تأمین نیازها در حوزه خدمات الکترونیکی نظیر اقتصاد و تجارت الکترونیکی، شبکه ملی اطلاعات طراحی و در حال ایجاد است تا دو مشکل بنیادی امنیت و پهنای باند در این حوزه را بر طرف سازد.

تقی پور با اشاره به اهمیت موضوع امنیت در فضای مجازی گفت: به طور کلی هر فناوری، خطراتی را با خود به همراه دارد اما به علت گستردگی و ناشناخته بودن ابعاد موجود در فضای اینترنت، این خطرات ابعاد گسترده تری را به خود گرفته است.

وی تأکید کرد: در همین راستا و به منظور مدیریت امنیت اطلاعات در داخل کشور در ابعاد مختلف، شبکه ملی اطلاعات طراحی شده است.
وی با بیان این مطلب که بیشتر بد افزارهایی که در طول یکسال گذشته در ایران انتشار یافته برای آسیب رساندن به زیرساخت های اساسی تولید شده اند اظهار داشت: این تلاش ها از سوی دشمنان به منظور آسیب زدن به امنیت و اعتماد عمومی به زیرساخت های خدمات الکترونیکی صورت گرفته می گیرد.

وی تأمین پهنای باند با ظرفیت مناسب برای ارایه خدمات الکترونیکی را یکی دیگر از مباحث مهم در این حوزه دانست و تصریح کرد: نباید برای مبادله اطلاعات داخلی، هم هزینه بالاتری را بپردازیم و هم ناامنی را تحمل کنیم، می بایست آن مقدار از اطلاعاتی که گردش آن در داخل است از طریق شبکه ملی اطلاعات انجام شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: از سوی دیگر، امروز نهضت توسعه مراکز داده به منظور کاهش هزینه های این حوزه آغاز شده تا میزبانی سایت ها در داخل کشور صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا به منظور استفاده حداکثری از مراکز داده داخلی، همکاری با تمامی مسوولان و دست اندرکاران این حوزه در حال پیگیری است تا هزینه ها در این بخش کاهش پیدا کند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا