شبکه اينترنت ، زندگى چينى ها را متحول مى کند

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
شبکه جهانى اينترنت در حال متحول کردن زندگى چينى ها که فناورى جديد را سريع مى پذيرند، است .

به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن آوري اطلاعات ايران، از ايلنا، شهروندان اين کشور زمانى براى لقمه اى نان از پاى نمىنشستند، اما در حال حاضر گروه وسيعى از آنان از تسهيلات شبکه جهانى اينترنت استفاده کرده و حتى براى خريد نيز از خانه خارج نمى‌شوند.

اينترنت ، زندگى چينى‌ها را رنگارنگ کرده ، چينى‌هايى که براى سرگرمى و تماشاى فيلم بايد به سينما و اپرا و تاتر مى‌رفتند، اکنون در پاى اينترنت مى‌نشينند و اين شبکه به خانه بسيارى از مردم اين کشور راه يافته است .
آمار مرکز اطلاعات شبکه اينترنت چين نشان مى‌دهد، تا نيمه نخست سال جارى شمار کاربران اينترنت اين کشور به ۸۷ ميليون نفر رسيد و چين مقام دوم جهان را پس از آمريکا در اين زمينه بدست آورد.
شبکه اينترنت ضمن ايفاى نقش در زمينه هاى اقتصادى، فرهنگى وعلوم و فنون زندگى مردم ، بيش از پيش در زندگى چينى‌ها تاثير گذاشته و روش زندگى آنان را تغيير داده و توسعه بخشيده است .
علاوه برارايه اطلاعات ، شبکه اينترنت حيات مخابراتى مردم چين رانيز متحول کرده است. در گذشته شيوه ارتباطى چينى‌ها معمولا تلفن زدن و نوشتن نامه بود،اما پس از ظهور اينترنت ، بيشتر مردم در تبادلات با دوستان از " ايميل "، "ام اس ان " و ديگر خدمات اينترنت استفاده مى‌کنند.
آمار نشان مى‌دهد روزانه بيش از۱۰۰ ميليون پيام الکترونيکى E-MAIL در اين کشور ارسال مى‌شود.

خريد و فروش با استفاده از شبکه اينترنت نيز تحول مهمى در زندگى چينى ها بوجود آورده است .
اين شبکه براى چينى‌هايى که هر روز مشغول کار بوده واوقات فراغت ندارند،خريد کالاها در اينترنت يک انتخاب مطلوب شده است .
آنان غالبا براى خريد به سايت هاى "دانگ دانگ " ، " تائو بائو " و " على بابا" مراجعه مىکنند و از طريق اين سايت ها ، آنان بدون خروج از خانه از خدمات اقتصادى بهره مند مى‌شوند.
علاوه براين ، جوانان چينى دوست دارند براى تفريح از اينترنت استفاده کنند و نرم افزارهاى بازى‌ها را از اين شبکه بردارند.
اززمان ظهور شبکه اينترنت درچين تاکنون فقط۱۰ سال گذشته ، ولى توسعه اين شبکه در اين کشور بسيار سريع بوده است .
کارشناسان ، توسعه سريع اينترنت در چين را در علل مختلفى جستجو مىکنند و مى‌گويند که اينترنت با توسعه اقتصادى و اجتماعى و ارتقاى زندگى مردم ارتباط فشرده اى دارد ، علاوه بر اين ، چينى‌ها در پذيرش اشياى جديد مهارت دارند و اينترنت در اين زمينه ها به آنان کمک مى‌کند.
شمار کاربران اينترنت چين اکنون معادل۶ / ۶ درصد مجموع جمعيت يک ميليارد و ۳۰۵ ميليو نفرى کشور است .
اين درحالى است ک۳۶ه ميليون و۳۰۰ هزار رايانه در چين اکنون به اينترنت متصل است که اين رقم نسبت به سال گذشته ميلادى۵ / ۱۷ درصد رشد نشان مى‌دهد.
بيشتر مشترکان اينترنت در چين جوانان هستند و ميانگين سنى افراد بين ۱۸ تا۲۴ سال که کاربران شبکه جهانى مى‌باشند،۸ / ۳۲ درصد از مجموع شمار مشترکان است .
همچنين ۱ / ۲۹ درصد از اين کاربران بين ۲۰ تا۳۵ ،۸ / ۱۵ درصد بين ۳۱ تا ۳۵ سال و۶ / ۱۶ درصد نيز بيشتر از۳۵ سال دارند .
از سوى ديگر ، دولت مرکزى چين در تلاش است تا براى مقابله با پايگاه هاى اينترنتى غيراخلاقى اين کشور از بسيج مردمى استفاده کند .


منبع فناوري اطلاعات ايران
 

a Truth Seeking

Active Member
جالبه چون تو ايران هم اينترنت زندگي خيلي هارو متحول كرده كه يك گروه از اونايي كه زندگيشون با اومدن اينترنت متحول شده جماعتي هستن كه از صبح تا غروب كارشون گشت و گذار تو اتاق هاي گفتگو (Chat Room ) سايت Yahoo و سايت هاي ديگه اي كه اين امكان رو دارن هست بزرگترين عشق بعضي از اين افراد به قول خودشون مخ زدنه و البته كمي تا قسمتي هم Hack .
نه اين Hack اون چيزي كه شما فكر مي كنين نيست آخه آدم با چهارتا نرم افزار از قبل ساخته شده مثل Sub7 كه اعم كارشون ارسال يك فايل جاسوسي موسوم به Trojan هست Hacker مي شن؟
بي خيال ... مثله اينكه خيلي بحث رو بي راهه كشوندم.
معذرت مي خوام.
تشكر از خبر جالب علي جان.
اميدوارم ما يك روز به اين واقعيت برسيم كه امكانات دوروبرمون رو بتونيم بهتر بشناسيم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا