شارژری که از هوا انرژی می گیرد!

Ayub.S

Member
شارژری که از هوا انرژی می گیرد!


شارژر جدیدی در نمایشگاه محصولات الکترونیک مصرفی لاس وگاس به معرض دید گذاشته شده است که می تواند سیگنالهای وای- فای موجود در هوا را جمع آوری و آنها را به انرژی مفید برای شارژ دستگاههای الکترونیکی تبدیل کند.

در شرایطی که دنیا در انتظار ورود شارژرهای یونیورسال برای تلفنهای همراه است، به نظر می رسد تامین انرژی محصولات الکترونیکی مصرفی قابل حمل با کمک فناوریهای بی سیم آسانتر می شوند.
در این راستا در نمایشگاه محصولات الکترونیک مصرفی لاس وگاس دستگاه جدیدی معرفی شده است که می تواند به عنوان شارژر بی سیم تلفنهای همراه و پخش کننده های MP3 کاربرد داشته باشد.
این دستگاه را که "ایرنرژی" (Airnergy) نام دارد، شرکت آمریکایی RCA توسعه داده است. Airnergy می تواند سیگنالهای وای- فای موجود در هوا را که از مودمهای اینترنت بی سیم حاضر در خانه و یا اداره فرستاده می شوند جمع آوری کرده و این سیگنالها را به انرژی مفید برای شارژ به روش بی سیم تبدیل کند.
این نوع بازیافت انرژی می تواند از سایر منابع الکترومغناطیسی حاضر در بین دیوارهای خانه نیز انجام شود اما در حال حاضر Airnergy با توان سیگنالهای وای- فای نزدیک به خود عمل می کند.
در نمایشگاه CES 2010 این شارژر در مدت حدود 30 دقیقه توانست یک تلفن همراه- رایانه جینی "بلک بری" را شارژ کند.
براساس گزارش گاردین، این دستگاه از پاییز آینده در آمریکا به قیمت 40 دلار وارد بازار می شود.

ارسال کننده : غزاله پویان​
 

جدیدترین ارسال ها

بالا