شات قهوه چیست

شات قهوه چیست؟2


شات قهوه چیست؟

شات قهوه، یکی از اصطلاحات مرتبط با قهوه است که به میزان کافئین و حجم قهوه اشاره دارد. شات قهوه براساس نوع آن متفاوت می باشد. در ادامه این بخش، با توجه به نوع قهوه به شات قهوه ی مناسب با آن می پردازیم.

1- شات اسپرِسو​

اسپرسو، یک شات قهوه کوچک است که با استفاده از قهوه‌ با کیفیت و خامه‌ای و فشار بالا تهیه می‌شود. این قهوه قوی و غلیظ است و معمولاً حجم آن حدود 30 تا 50 میلی‌لیتر است. در بیشتر مدل های فنجان شات اسپرسو، قطر قسمت دهانه، بسیار کم بوده اما قطر پایین فنجان بیشتر می باشد. پیشنهاد ما به شما، انتخاب این مدل از شات قهوه، برای سرو قوه ترک می باشد. برای خرید شات قهوه اسپرسو می توانید به فروشگاه اینترنتی آف سود مراجعه نمایید.

2- دابل اسپرِسو​

این قهوه غلیظ تر از اسپرسو است. دابل اسپرسو، دو برابر فنجان اسپرسو است. به عبارت دیگر، دو شات اسپرسو در یک فنجان قهوه سرو می‌شود. تنها تفاوت شات اسپرسو و دابل اسپرسو در سایز فنجان آن می باشد.

3- لیوان کاپوچینو​

کاپوچینو، از ترکیب دو قهوه اسپرسو و شیر یا کف تهیه می شود. لیوان کاپوچینو یک لیوان سایز متوسط است که برای سرو قهوه کاپوچینو استفاده می‌شود. این لیوان معمولاً دارای پایه‌های بزرگتری بوده و برای سرو قهوه با فوم شیر مناسب می باشد. اندازه فنجان قهوه کاپوچینو، تقریبا دو برابر شات قهوه اسپرسو می باشد. شات قهوه کاپوچینو، در حدود 140 تا 220 سی سی است و دهانه پهنی دارد. این فنجان اغلب دارای نعلبکی و قاشق می باشد.

4- شات قهوه لته​

لیوان لته، به مراتب بزرگتر از فنجان کاپوچینو می باشد. در اصل ایتالیایی ها لاته های خود را در لیوان های بلند می ریختند. در فنجان های لته، مقدار مناسبی از اسپرسو و شیر و کف وجود دارد.

5- لیوان ترکی​

لیوان ترکی یک لیوان کوچک و عمیق است که برای سرو قهوه ترکی استفاده می‌شود. این لیوان معمولاً دارای ظرفیت حدود 60 تا 90 میلی‌لیتر است و برای سرو قهوه ترکی سنتی بسیار مناسب است. شاید این فنجان را در فیلم ها و سریال های قدیمی و ترکی مشاهده کرده باشید. این شات های قهوه ی کوچک، طراحی های بسیار زیبای مینیاتوری دارند. اغلب به همراه نعلبکی مورد استفاده قرار می گیرند.

6- امریکانو​

امریکانو، نوعی قهوه است که با افزودن آب جوش به اسپرسو تهیه می‌شود. این روش باعث افزایش حجم و کاهش قوام قهوه می‌شود، اما طعم و عطر اصلی قهوه حفظ می‌شود. ظاهر فنجان شات قهوه آن تفاوتی با سایر نمی کند. پیشنهاد ما استفاده از شات قهوه سرامیکی می باشد که ظاهر بسیار زیبایی دارد.

7- شات قهوه ایرلندی​

شات قهوه ایرلندی، ساق کوتاهی دارد. در برخی مدل های آن، دارای دسته نیز می باشند. لیوان مناسب شات قهوه ایرلندی دارای شفافیت زیادی است و به شما اجازه می دهد لایه های بسیار زیبای این قهوه را به راحتی مشاهده نمایید. برای اطلاع از قیمت شات قهوه سرامیکی می توانید به سایت آف سود مراجعه نمایید.

8- ماگ​

برخی از افراد علاقه مند هستند تا از لیوان های بسیار بزرگتری برای نوشیدن قهوه استفاده کنند. ماگ انتخاب بسیار مناسبی برای این دست از افراد می باشد.
 

SALEHH52

New Member
من قهوه رو بیشتر خودم دم میکنم و بسته های فله میگیم. مثل تام کینز و...
روبوستا هم معمولا استفاده میکنم. راستی اگر خواستین قهوه بخرید، من از سایت کافه جو خرید میکنم. انواع و اقسام قهوه رو داره. قهوه عربیکا، روبوستا، قهوه ترک و...
اینم آدرس سایت کافه جو با کافه جو کافه های اطراف را خود را پیدا کنید
 

reyhanas

Member
اگ راجع به انواع قهوه میخواید بدونید این مقاله رو مطالعه کنید. کامل انواع مختلف قهوه رو توضیح داده:

انواع قهوه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا