سیستم مورد نیاز انیمیشن؟

ehsun3d

Member
الان یه سیستم که بشه راحت باهاش کار انیمیشن کرد و رندر گرفت چقدر آب می خوره؟ آیا همینکه کارت گرافیک سطح بالایی داشته باشه کافیه؟
 
آخرین ویرایش:

abizaki

Member
بسم الله الرحمن الرحیم
اینو تو یه تاپیک دیگه هم میشد مطرح کرد.
گرافیک سطح بالا در حال حاضر فقط و فقط به درد محیط طراحی یا همون ویوپورت میخوره. برای این کار میشه یه ورک از سری فرمی انویدیا گرفت. مثل کارت کوادرو 600. آقای aref می فرمایند که یه کارت gtx با 1024 هسته ی cuda تو ویوپورت بیشتر جواب میده و قیمتش هم ارزون تره. من فکر کنم این کارت gtx بیشتر به درد رندر های با استفاده از gpu بخوره تا ویوپورت. به هر حال.
اینکه فقط گرافیک سطح بالا داشته باشه درست نیست. Apu های با معماری bulduzer از amd دا خل خودشون چیپ گرافیکی سری 6000 دارن که تاثیر داره.
در ضمن. ان شاء الله در آینده ای نه چندان دور (شاید تا یکی دو سال دیگه) همه چی میره رو gpu. یعنی به جای اینکه مثل رندر های الان که کارت گرافیک تو رندر کاملا بیکاره و cpu داره با تمام قدرت کار میکنه، در اون زمان از کارت گرافیک هم استفاده میشه که بسیار بسیار قدرت و سرعت کار بالا میره. مثلا تو ایران میشه با 5 تا 6 میلیون هزینه و با داشتن 6 ، 7 تا گرافیک، 5 میلیون گیگاهرتز رو بدست آورد. این کار تحت پروژهی fastra ii انجام شده. در خارج. اینم بگم مشکل کار در این پروژه اینه که باید با لینوکس کار کنه (طبق آخرین اطلاعات من) و اینکه باید آپدیت خاصی از بایوس مادر بورد باشه تا بشه کار کرد.
http://fastra2.ua.ac.be/
 
آخرین ویرایش:

ehsun3d

Member
مرسی دوست عزیز (abizaki)

من کامپیوتری که دارم، دو سال پیش دو و نیم واسم آب خورد و برای بازیهای کامپیوتری ساخته شده و کارت ن.ویدیای خوبی داره . من تا الان فکر می کردم که بخاطر کارت گرافیکشه که سریع و با کیفیت عالی رندر می کنه. الان این کامپیوتری که دارم رو یه تومن هم میشه خرید. دنبال یه چیری تو همین مایه هام که بخرم. ولی چون خودم زیاد سخت افزار حالیم نیس بهتره از کسی بگیرم که میدونه چطور کامپیوتر رو واسه کارهای انیمیشن سر هم کنه.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا