سیستم مدیریت مورد نیاز من چیست ؟ سوال برای همه

idzzz

Member
سیستم مدیریت مورد نیاز من چیست ؟

این سوالیه که برای خیلی ها که وسواس در انتخاب مدیریت محتوا دارند پیش میاد که من خودم یکی از اونام با اینکه زحمت زیادی به عزیزان مجید آنلاین دادم هنوز جوابی گیر نیاوردم
من یه سری کار های عمومی می خوام تو سایتم انجام بدم ولی تو سیستم مدیریتش موندم نیاز های من به شرح زیر است. :cry:

1.سریع سریع باشه
2.بشه چند زبانش کرد
3. می خوام یه سایت تفریحی دانلود را بندازم و می خوام از چند تا موضوع پیروی کنه (موزیک - فیلم - گیم- نرم افزار و...) می خوام برا هر قسمت یه cms نصب کنم که مدیریتشون رو بتونم تو یه صفحه انجام بدم. مثل جوملای که از یه هسته تغذیه میکنه ولی چند بار نصب شده.
4.بتونم تو صفحه اول همه چیز رو شخصی سازی کنم یهنی بتونم برای مثال لینک باکس برازم-پر طرفدارترین و جدید ترینهای هر قسمت رو بیارم صفحه اول بزارم یه مدلی مثل تم این لینک http://demo.rockettheme.com/dec07/
5. به طور کلی اگه توش بشه آجاکس رو نصب کرد خیلی خوب میشه منظورم آجاکس کامل ها که بشه صفحه اول رو یوزر ها شخصی سازی کنن.و هر کلیکی که تو سایت میشه آجاکس دست به کار بشه.
.
.
.

:razz::razz: :neutral::neutral: :eek::eek: :cry::sad:
 
آخرین ویرایش:

idzzz

Member
در مورد سرعت و صفحه اصلی و برای هر موضوع cms متفاوت با مدیریت یک صفحه و آجاکس مطمعنی جوملا سازگاره لطفا بیشتر توضیح بدید اگه لینک آموزشی هم داشتید خوشحال می شم ..:sad:
 

idzzz

Member
اگر سیستم پولی هم هست بگید شاید اگه خوب باشه خریدم کی میتونه در این سیستم های جوملا یا دیتا لایف پشتیبانی و راهنماییم کنه اگه یه یاهو آی دی بدید ممنون میشم بیشترین کارای مهم رو که تو ذهنمه تو صفحه اول می خوام انجام بدماین صفحه اول رو باید بدم طراحی کنن ؟ آخه می خوام خیلی پیشرفته و سبک و آجاکسی باشه .... بهد اینکه جوملا رو چطور نصبکنم که برا هر موضوع یه مدیریت محتوا داشته باشم


نمی خوام بگم عینن مثل این سایت که عمرا بتونم ولی یه چیزی تو مایه های www.softpedia.com

عنوانهای متنوع داره بهد صفحه اول هم نسبت به آپدیت هر عنوان آپدیت میشه
 

alimosavi

Active Member
هر سیستمی رو می خواهی انتخاب کنی باید روی اون سیستم کار کنی.
جوملا خوبه ولی امکان چندزبانه شدنش مخصوصا با زبان فارسی خیلی سخته ( ماجول جوم فیش اینکارو می کنه.) . xoops هم خوبه ولی چندتا سایت رو نمی شه با یک هسته ایجاد کرد.
هر سیستمی یکسری مزایا . فقط کافی تو هدفت رو مشخص کنی و اینکه خودت می خوای کارا رو انجام بدی یا اونا رو به کسی پسپاری.
اگر خودت می خوای انجام بدی یکم اطلاعاتت رو بالا ببر.

من سیستم دروپال رو بهت معرفی می کنم ( لازم به ذکر : خودت هم باید یکم خلاقیت داشته باشی )
سرعت لود که بالا و خیلی بالاست . آژاکس هم توی ورژن جدید 6 کاملا ست شده و یکسری ماجول اضافه هم برای آژاکس کردن کامل سایت ایجاد شده .چندزبانه کردنش از هر سیستمی راحتر هست. می شه n سایت جدا با یک دیتابیس ( هر چند جدول اشتراکی که بخوای ) ایجاد کرد بدون اینکه لازم باشه برای هر کدوم فایل ها رو جدا گانه بریزی. امنیت فوق العاده ( همین الان شرکت هایی مثل سنی و ناسا و یاهو و AOL توی چندتا سابدامینشون دارن با این سیستم کار می کنند.) . بسیار سریع و خوب در موتورهای جستجو ایندکس می شه . از لحاض seo هم فکر نمی کنم سیستمی به پاش برسه . در سال 2007 از سوی چند نشریه بعنوان سیستم اول مدریت محتوا انتخاب شد . چندتا از ماجول های اون توی کدهای دانش آموزی گوگل برنده 100 هزار دلار شدند . برای سایت های خبری از هر سیستم دیگه ای بهتر هست. چندتا پرتال (ویدیوی . تلوزیون و رادیوی معروف ) همین الان با دروپال ساخته شده اند.
برای ایجاد کومینیتی خیلی خوب هست ( می شه با یکسری خلاقیت ها سایتی مثل orkat باهاش درست کرد.

ولی تنها مشکل ( شاید بشه اسمشو مشکل گذاشت ) اینه که خیلی کار باهاش آسون نیست. لازم بدونی قبل از اینکه من پشتیبانیشو توی ایران بزنم یک شرکت برای حدود 20 یا 30 سایت ایرانی این سیستم رو بدون هیچگونه اضافه کاری بین 3 تا5 میلیون راه اندازی کرده بود . البته نمی شه گفت اینکارشون بد بوده ولی لااقل خلاف اخلاق بوده.
در هر حال من هم اولش بدنبال یک سیستم می گشتم که کارمو راه بندازه اول با نیوک شروع کردم بعد با جوملا بعد هم xoops ولی هر کدوم یکسری مشکلات داشتند.
حالا رسیدم به دروپال ولی شاید در آینده به چیز دیگری برسم. ولی در هر حال تا الان که دود یک سال هست دارم با این سیستم کار می کنم تموم نیازهامو برطرف می کنه. بماند که بخاطر کارهای سایت پشتیبانی هنوز هدف خودم که ایجاد یک پرتابل کامل ایرانی هست رو نرسیدم انجام بدم. ولی ملالی نیست بفرصت به اون کار هم می رسم.

یک نکته می مانه بنا به یکسری دلایل که یکیش اختلاف عقاید من با مدیر اینجا یعنی آقا صادق بود دیگه قصد نداشتم توی این فروم مطلبی ارسال کنم ( ولی یکم فکر کردم دیدم ایشون هم حق داشتند برای کاری که می کردند . اگر این تاپیک را می خونند همینجا ازشون معذرت می خوام . ولی من هنوز روی عقیده قبلی هستم . آخرین راه یک مدیر قفل کردن یا حذف کردن یک تاپیک هست و بهتره اینکار اصلا انجام نشه ولی در هر حال من مدیر اینجا نیستم که برای اینجا قانون وضع کنم . پس امیدوارم بتونیم همدیگر رو درک کنیم )
 

mahdisalari

Member
دوست عزیز اگه شما یک همچین چیزی می خواید باید بدید برنامه نویس براتون بنویسه البته این سایتی که لینک دادید همچین سایت زیبایی نیست
 

idzzz

Member
من نگفتم که مثل اوون


بالا هم تاکید کردم مثال زدم که مثل اون بخشهای متنوع داشته باشه و صفحه اول چطور کار کنه همین .
 

S4DEGH

Well-Known Member
و باز هم مبحث تكراراي ..

آقا جان شما ميخواي سايتي بزني .. مطمئن باش قبل از شما خيلي ها همون سوالات شمارو پرسيدن .. پس جست و جو كنيد براي جوابتون ..

وگرنه تا الان هميشه هركي اومده سوالي پرسيده ...
دقيقا كسايي كه دنبال رو يه سيستم هستن . ميان و سيستم مد نظر خودشون روپيشنهاد ميدن !! و هميشه جواب هاي تكراري ..

پس بريد جست و جو كنيد ... تو انجمن تا اطلاعات بهتري در مورد پرتال ها كسب كنيد ... تو تاپيك هايي كه معرفي نسخه هست .. :)
 

ArYaIeIrAn

Member
چرا از پی اچ پی نیوک استفاده نمی کنی انعطا ف پذیریش بسیار بالا ست وخیلی کارو میتونی با هاش انجام بدی شخصی سازی و ..........
 

idzzz

Member
آقای شرمنده اشتباه از من بود ولی خداییش دارم به جوابم میرست بزار مشکلم حل بشه خیلی ممنون

آقا من بین این سیستم ها جوملا چشم رو گرفت کجا می تونم کامپوننت چند زبانی و صفحه اول و هسته یکی مدیریت چن تا و ... رو گیر بیارم
 
آخرین ویرایش:

alimosavi

Active Member
یک صحبت با آقا صادق .

زندگی همش تکراری هست . صبح بلند می شه تا شب کار می کنی و درس می خونی شب هم می خوابی . اگر می خواهی تکرار نداشته باشی باید مرد. هر نفس کشیدن تکرار نفس قبلی هست.
خلاصه من و شما توی یکسری مسائل با هم هم عقیده نیستیم ولی چه ایرادی دارد همه آدما نمی خوان هم عقیده باشند تفاوت و تمایز هم خودش یک جور زندگی هست.
یک فروم برای بروز کردن دنش هم آماتورها و هم حرفه ای ها درست شده اگر مردم بدنبال صفحات استاتیک باشند که فروم ها اینقدر پیشرفت نمی کردند. البته هر کاربری باید قبل از پست دادن جستجو کنه . ولی ولی ...

فروم برای این درست شده که هر نفر ( تک نفر ) اگر براش سوالی ایجاد شد یا پرسشی داشت بپرسه البته کاملا عادیست که سوالات کراری باشه چون همه که با هم کار توی اینترنت رو شروع نمی کنند .شما 5 سال قبل شروع کردی و من 4 سال قبل و یکی همین امروز خوب معلوما سطح آگاهی همه یکی نیست .
بهتره یک بخش جدا ایجاد بشه و مقالات خوب که از توی تاپیک های مختلف جمع می شند اونجا و بدون تغییر باشند تا بتونند به تازه واردها کمک کنه.
در هر حال. هر سیستمی یک پشتیبان داره . آقا مجید توی سایت آفاق پشتیبانی نیوک هستند و جوملا هم پشتیبان خودش رو داره . من هم پشتیبان دروپال هستم . آدرس سایت هم توی امضام هست ( روی عکس کلیک کنید )
 

جدیدترین ارسال ها

بالا