با سلام مجدد خدمت دوستان عزیز
قبل از شروع این قسمت در جواب دوست عزیزم miladbat باید عرض کنم که کامپیوتر من برای رندر همین bump ساده هم کلی فس فس میکنه چه برسه که بخواد از displacement استفاده کنه . با این حال دوستانی که سیستم قوی دارند می تونند با این روش صحنه های طبیعی تری رو به دست بیاورند.
و اما قسمت بعدی...
من برای شبیه سازی آب از پلاگین glu3D استفاده کردم چون سرعت نسبتا مناسبی داره و کار کردن باهاش آسونه.
مطابق شکل زیر برای سخت ظرف حاوی آب، یک مکعب را از داخل یک مکعب بزرگتر boolean کردم
مشاهده پیوست 9387
سپس یک مکعب داخل این ظرف قرار دادم و پارتیکل glu3d رو بهش نسبت دادم.(با فعال کردن گزینه object filled در منوی پارتیکل و انتخاب مکعب هدف مطابق شکل زیر)
مشاهده پیوست 9388
بعدش ظرف آب رو به عنوان جسم تداخل کننده در glu3d معرفی کردم و دکمه GO را زدم تا آب شکل ظرف را به خود بگیرد.
مشاهده پیوست 9389
اینم از طراحی ظرف آب به همین راحتی!