سکه ها - 3ds max- علی امیدسالاری

ifa2002

New Member
با سلام خدمت همه دوستان عزیز. من هم تصمیم گرفتم در این مسابقه شرکت کنم. به زودی آپلود طرحها را شروع خواهم کرد. برای شروع فقط توضیح می دهم که در کار من چند عدد سکه قدیمی، اسکلت طرح را تشکیل می دهند.
با تشکر :)
 

ehsan_3dmax

Active Member
سلام علی جان.
خوشحالم از اینکه شما هم تو مسابقه شرکت کردی.
ممنون بابت اینکه نام تاپیک رو هم بی نقص ایجاد کردی.
ما منتظریم.
موفق باشی عزیز.
 

ifa2002

New Member
شروع کار

با سلام خدمت همه دوستان و عرض پوزش به خاطر تاخیر در شروع کار (مریض بودم )

طرح من شبیه سازی سقوط چند سکه در آب است که اونو با نرم افزار MAX و پلاگین Glu3D انجام داده ام.
مرحله اول کار ، ساختن مش سکه است که مطابق شکل زیر از ابزار spindle استفاده کردم و بعدش یه meshSmooth بهش نسبت دادم تا لبه هاش گرد بشن.
c1.jpg

c2.jpg
در اینجا با سادگی هرچه تمام تر مرحله اول کار تمام شد.
 

ifa2002

New Member
مرحله دوم

در مرحله دوم من از تصویر چندتا سکه قدیمی استفاده کردم و با کمک photoshop اونا رو دستکاری کردم تا برای material سکه ازشون استفاده کنم.
c3.jpg


مش سکه بعد از ماتریال دهی:
c4.jpg


اینم تنظیمات ماتریال سکه:
c12.jpg


(طرح سیاه و سفید برای bump به کار میرود و رنگی برای diffuse)

این مرحله هم خیلی ساده بود نه؟!
 

living_for_cg

کاربر متخصص مدلینگ
منتظر ادامش هستیم...
خیلی خوبه که به صورت آموزشی کار میکنی.
موفق باشید.
 

Miladbat

Well-Known Member
برای bump این کار اگه از Displacement توی renderman استفاده کنید
نقش روی سکه رو کاملا سه بعدی رندر می کنه
 

ifa2002

New Member
مرحله سوم

با سلام مجدد خدمت دوستان عزیز
قبل از شروع این قسمت در جواب دوست عزیزم miladbat باید عرض کنم که کامپیوتر من برای رندر همین bump ساده هم کلی فس فس میکنه چه برسه که بخواد از displacement استفاده کنه . با این حال دوستانی که سیستم قوی دارند می تونند با این روش صحنه های طبیعی تری رو به دست بیاورند.
و اما قسمت بعدی...
من برای شبیه سازی آب از پلاگین glu3D استفاده کردم چون سرعت نسبتا مناسبی داره و کار کردن باهاش آسونه.
مطابق شکل زیر برای سخت ظرف حاوی آب، یک مکعب را از داخل یک مکعب بزرگتر boolean کردم
c6.jpg
سپس یک مکعب داخل این ظرف قرار دادم و پارتیکل glu3d رو بهش نسبت دادم.(با فعال کردن گزینه object filled در منوی پارتیکل و انتخاب مکعب هدف مطابق شکل زیر)
c7.jpg
بعدش ظرف آب رو به عنوان جسم تداخل کننده در glu3d معرفی کردم و دکمه GO را زدم تا آب شکل ظرف را به خود بگیرد.
c8.jpg

اینم از طراحی ظرف آب به همین راحتی!
 

ifa2002

New Member
مرحله چهارم: سقوط تمدن!!؟

خوب کم کم داریم به جاهای جالبش نزدیک میشیم. حالا ما یه ظرف پر از آب(پارتیکل) و چند تا سکه قدیمی داریم که منتظرن تو استخر شیرجه بزنن.
در سقوط هر جسمی در آب دو موضوع اتفاق میفته
1: تلاطم سطحی
2: تلاطم زیر سطحی
glu3d تلاطم سطحی رو به خوبی نشون میده ولی با تلاطم زیر سطحی مشکل داره چون قسمت عمده تلاطم زیر سطحی از بر هم کنش آب و هوای وارد شده به داخل آب توسط جسم سقوط کننده به وجود میاد که این هوا! برای glu3d تعریف نشده است.
برای حل این مشکل دو راه حل وجود داره
1: استفاده از یه سیستم ذره ای دیگه مثل pf برای شبیه سازی حباب های هوا و تلاطم
2:استفاده از سرعت زیاد سقوط جسم در glu3d و در نظر گرفتن خلع ایجاد شده در پشت جسم سقوط کننده به عنوان هوا!!
با توجه به اینکه روش اول برای سلامتی سیستم قوی! من مضره ، من از روش دوم استفاده کردم.
مطابق شکل زیر سکه ها رو چیدم و اونا رو با سرعت زیادی وارد ظرف آب کردم
c5.jpg
c9.jpg

اینم تنظیمات ماتریال برای آب
c10.jpg
 

SaLoOoM

Active Member
با سلام مجدد خدمت دوستان عزیز
قبل از شروع این قسمت در جواب دوست عزیزم miladbat باید عرض کنم که کامپیوتر من برای رندر همین bump ساده هم کلی فس فس میکنه چه برسه که بخواد از displacement استفاده کنه . با این حال دوستانی که سیستم قوی دارند می تونند با این روش صحنه های طبیعی تری رو به دست بیاورند.
و اما قسمت بعدی...
من برای شبیه سازی آب از پلاگین glu3D استفاده کردم چون سرعت نسبتا مناسبی داره و کار کردن باهاش آسونه.
مطابق شکل زیر برای سخت ظرف حاوی آب، یک مکعب را از داخل یک مکعب بزرگتر boolean کردم
مشاهده پیوست 9387
سپس یک مکعب داخل این ظرف قرار دادم و پارتیکل glu3d رو بهش نسبت دادم.(با فعال کردن گزینه object filled در منوی پارتیکل و انتخاب مکعب هدف مطابق شکل زیر)
مشاهده پیوست 9388
بعدش ظرف آب رو به عنوان جسم تداخل کننده در glu3d معرفی کردم و دکمه GO را زدم تا آب شکل ظرف را به خود بگیرد.
مشاهده پیوست 9389

اینم از طراحی ظرف آب به همین راحتی!

دوست عزیز میشه این پلاگین رو برای دانلود بزارید؟!
 

ifa2002

New Member
قسمت آخر

بازم سلام. قبل از شروع این قسمت لینک glu3d رو می زارم تا دوستانی که مایلند دانلود کنن .
Glu3d 1.3.16 3dsMax9_32bit
http://www.paid4load.de/getfile.php?id=57569

حالا بیام سر تنظیمات نهایی کار
بعد از اجرای شبیه سازی آب و نسبت دادن ماتریال به آن برای راحتی کار، من مش آب را از حالت glu3d به editable mesh تبدیل کردم . برای اینکه به خوبی بشه شکست نور رو دید و کار حالت زیبایی پیدا کنه زمینه رو مشکی انتخاب کردم و دوربین رو در حالت نزدیک به آب و سکه ها قرار دادم.
همچنین از چندین نور نقطه ای برای روشنایی محیط استفاده کردم.
c13.jpg
لازم به ذکره که با کمک پلاگینهایی مثل vrey و تنظیمات نور های محیطی میشه نتایج شگفت آوری به دست آورد. ولی من به خاطر محدودیت سخت افزاری از رندر خطی خود max استفاده کردم.
 
آخرین ویرایش:

ifa2002

New Member
رندر نهایی

خوب پس از این همه جارو جنجال رندر نهایی طرح رو می زارم. از دوستانی که با نظراتشون منو راهنمایی کردن ممنونم. خوشحال میشم بازم نظراتون را پست کنید.
رندر این تصویر 1ساعت و 49دقیقه طول کشید.
7.JPG

با آرزوی موفقیت همه دوستان عزیز...
 

spy4all

Member
من هم به حرف دوستان احترام می گذارم و همین طور می گم که کارت خیلی خوبه .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا