سوفیا

saalek110

Well-Known Member
«Sophia the robot Interview: Sophia the robot answers Stylist's philosophical questions» را در YouTube تماشا کنید
youtu.be/ZQrKFAAlxO4
گفتگو با سوفیا
 

saalek110

Well-Known Member
«مصاحبه با ربات سوفیا» را در YouTube تماشا کنید
youtu.be/9p5PDAAmunQ
 

saalek110

Well-Known Member
«„MORALS & MACHINES“: Roboter fragt Merkel, wie sie über das WM-Aus denkt» را در YouTube تماشا کنید
youtu.be/z0F3QxtaG9M


گفتگوی آنگلا مرکل و روبات سوفیا.
مرکل آلمانی صحبت می کند و سوفیا انگلیسی.
 

saalek110

Well-Known Member
سوفیا اسم یک ربات است که شکل انسانی دارد و صحبت می کند.

Screenshot_1.jpg
 
آخرین ویرایش:

saalek110

Well-Known Member
سوفیایِ مشهور در دبی چه‌ می‌کند؟

ایسنا نوشت: ربات سوفیا که شهرت جهانی دارد، از زمان فعال شدنش در ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۶ توسط شرکت هنگ‌کنگی «هانسون رباتیک» تاکنون در مکان‌های مختلفی حضور داشته است. این ربات انسان‌نما تاکنون پنج بار در رویدادهای امارات دیده شده است.

ربات «سوفیا» (Sophia) نخستین بار در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک ربات انسان‌نمای فوق‌العاده باهوش با چهره‌ای واقعی ظاهر شد که می‌توانست پلک بزند، از این طرف به آن طرف نگاه کند و حرف بزند. این ربات انسان‌نما که توسط شرکت «هانسون رباتیک» واقع در هنگ کنگ ساخته شده است، می‌تواند صحبت کند، لبخند شیطنت‌آمیزی بزند و حتی لطیفه بگوید. هانسون رباتیک در وبسایت خود توضیح داد: سوفیا که پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای هانسون رباتیک است، رؤیاهای ما را برای آینده هوش مصنوعی نشان می‌دهد.


این ربات در اکتبر ۲۰۱۷ زمانی که عنوان شهروند قانونی عربستان سعودی را دریافت کرد، تاریخ‌ساز شد. این کار، سوفیا را به نخستین ربات جهان تبدیل کرد که تابعیت قانونی دریافت کرده است. در حالی که سوفیا چیزی نزدیک به هوش انسانی ندارد، ترکیبی از هوش مصنوعی و نرم‌افزار اسکریپت نویسی سوفیا به او اجازه می‌دهد تا مکالمه‌ای منسجم داشته باشد. علاوه بر این، ظاهر و توانایی او در تقلید و پاسخ به عبارات انسان‌ها در دنیای رباتیک بی‌نظیر است. سوفیا بسیار محبوب است؛ تصویر او با رفتن بر روی جلد مجلات آنها را زیبا کرده است، در برنامه‌های تلویزیونی بی‌شماری حضور داشته و مصاحبه کرده و حتی در سازمان ملل متحد نیز سخنرانی کرده است. آخر هفته گذشته، این ربات انسان‌نما برای شرکت در نمایشگاه «آرت دوبی» (Art Dubai) در این شهر بود.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا