سوال: چگونه ذرات با شعاع رندم بسازیم؟

سلام دوستان، بازم من با سوالات عجیب و غریبم!

یه استوانه شیشه ای داریم که مادش Mia_Material_X هست و می خواهیم داخلش رو با ذرات با شعاع 0.01 تا 0.1 پر کنیم (به عنوان تیله).
1. همونطور که میدونیم باید با کمک Per Particle Attr مساله رو حل کنیم. اما چطور؟
2. همونطور که میدونیم نمیشه ذرات رو داخل شیشه به کمک خود ذرات رندر کرد. (ظاهر نمیشن). پیشنهادتون چیه؟
 

1835ali

Well-Known Member
instance بعد برو به همون per partical , add رو بزن یه att با حالت float بساز بعد روش رایت کلیک کن و create expersion رو بزن بعد اینو تایپ کن particleShape1.d = rand (0.01,1); بعد برو به قسمت instance و توی منوی scale اسمی رو که انتخاب کردی واسه ذرات هستش رو انتخاب کن
 
ممنون از جواب شما، به فروم امیدوار شدم! اما در مورد رندر نشدن ذرات چطور مشکل رو حل کنیم؟
 

1835ali

Well-Known Member
وقتی instance باشه رندر میشه
اگر هم یه موقع خواستی ذرات رو رندر کنی با hardware rendering رندر بگیر بعد با افتر کامپوز کن
 
نه دوست عزیز! جواب نمیده! تو صورت مساله داریم "تیله"! تیله هامون از جنس شیشه هستن! رفرکت ها بهم میریزه، جواب نمیده!
تازه اگر instance کنیم شعاعی که به هزار مصیبت رندمش کردیم در نظر گرفته نمیشه! -قبلا تستش کردم-

اما راه حل!:

در مورد رندم کردن شعاع دوستمون درست گفتن، با استفاده از تابع rand تو attr شعاع PP میتونیم شعاع رندم رو داشته باشیم.
نکته دوم (امیدوارم تو نسخه های قدیمی تر -2009 به قبل- این ابزار باشه) اینه که با استفاده از ابزار convert nParticles to Polygon (اسمش شاید دقیق نباشه) ذراتتون رو تیدیل به polygon بکنید. اما حواستون باشه قبلش تو output mesh تنظیمات لازم رو انجام بدین. (bloby radius, max triangle resolution, etc ) حداقل مقادیر رو میتونین به ترتیب 3.5 و 300 وارد کنید تا یه نتیجه تقریبا قابل قبول بگیرید. (البته وقتی مقادیر رو وارد کردین میتونین برین برای ناهار!)
در انتها هم اگه مثل کار من قراره ذراتتون ثابت باشن ذرات رو پاک کنید تا هم کارتون برای محاسبات سبک تر بشه و هم دفعه بعد که فایلتون رو باز میکنین خودتون رو نفرین نکنین!

یا حق
 
راستی حالا برای تیله هامون میتونیم به راحتی از Mia_Material_X به عنوان ماده شیشه (یا هر ماده دیگه) استفاده کنیم.

بیزحمت باز هم حواستون به max depth of ray و تعداد refraction های ممکن تو تنظیمات رندر، نور و خود ماده باشه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا