سوال:همراه با60ساعت اکانت اینترنت جایزه!!

با سلام خدمت اهالی گرافیک و مولتی مدیا(به خصوص فلش)
من خیلی انجمن ها سوال کردم اما نتونستن جواب بدن و در نهایت من به انجمن حرفه ای شما امده ام تا به جواب خودم برسم!
من چندین تا سوال در باره فلش دارم و به خاطر اینکه زیاد وارد نیستم و با جست و جو هم اشنایی ندارم از شما تقاضا میکنم تا به تمامی سوالات من به نحو کامل جواب بدین(البته جوری بگین که من بفهمم)
متشکر از این که به تمام سوالات من جواب میدهید
البته به کسی که تمام سوالات من را کامل و واضح جواب بده یک 60 ساعت اینترنت فوق العاده پرسرعت شبانه میدهم کهE1 هستش و خیلی عالیه!!!!!

1-چه طور در فلش میشود که یک فریم که مثلا یک توپ فوتبال است را از یک جا یه جای دیگر حرکت داد(از سمت راست به چپ) به طوری که سرعت حرکت از زیاد به کم برود
منظورم این است که اول سرعت حرکت زیاد باشد و به تدریج که به مقضد نزدیک میشود سرعت کاهش یابد تا در نهایت در مقصد ثابت بماند((البته بگین که چه طوری میتوان این سرعت را کنترل کرد))

2-در ضمن من یک button با فلش درست کردم که اول رنگش سبز هست بعد با shape گذاری اون را به قرمز تبدیل کردم سپس دوباره shape گذاشتم وبه همان قرمز برمیگرده
هدف من از این دکمه این است که وقتی کاربر موس را روی این دکمه میبیره این عملی که توضیح دادم صورت بگیره(یعنی وقتی نشانگر موس را روی دکمه می برد ابتدا دکمه قرمز و سپس سبز شود و این عمل طی دو ثانیه انجام گیرد)چ
اما دکمه ای که من درست کردم بدون اینکه کسی موس را روی ان ببرد همین طور خود به خود رنگش عوض میشود و همان عمل مرتبا و به صورت متوالی و پشت سرهم انجام میشود و من نمیدانم چه کار کنم که دکمه من ; عملی را که برایش تعریف کردم فقط با بردن موس روی ان انجام شود و در ضمن بعد از این که این عمل انجام شد بعد از یک دفعه انجام عمل دیگه انجام نشود(یعنی وقتی موس روی دکمه برده میشود همینطور رنگش عوض نشود و بعد از یک بار انجام شدن عمل دیگه متوقف شود!)

3-دوستان کمک کنید و نیز بگویید چه طور میتونم در فلشی که میسازم فارسی تحریری بنویسم!!!

4-دوستان آخرین سوال من هم این است که ; من یک عکس دارم و می خواهم کاری کنم که اول اون عکس نشون داده نشه و سپس به آرامی از چپ به راست عکس من ظاهر بشه(منظورم اینه که عکس من ابتدا محو باشه و سپس به تدریج از چپ به راست ظاهر بشه و انگاری که از روی عکس پرده ای برداشته میشه که عکس ظاهر میشه)
دوستان از اینکه به تمام سوالات من جواب میدهید بسیار ممنون هستم و امیدوارم که همیشه موفق و پیروز باشید
 

overcrash

Active Member
(عنوان سوالت جالب نیست)
والا این سوالها اینقدر آسون هست که میذارم کسی که به این (به اصطلاح) جایزه ات نیاز داره جواب بده!
 
به هر حال اگر میشه کامل کامل توضیح بدید و مفت و مجانی جایزه را ببرید
در ضمن دوست عزیز اگر میشه خودتون جواب بدین
چ.ن فکر کنم حرفه ای هستید و میتونید کامل توضیح بدین که من بفهمم
ممنون:oops:
 

Security9776

Active Member
سلام ، دوست عزیز ،
ورودتون به این انجمن رو تبریک می گم . تو این انجمن دوستان بدون هیچ انتظاری به هم کمک می کنند ( فکر کنم اگه جایزه تعیین نکرده بودید زود تر به جواب می رسیدید ! ) البته سوالات ابتدایی هستند ،
و اما در مورد جواب های سوالاتتون ،
1. برای این کار شما باید از Motion Tween استفاده کنید . به این صورت که یک دایره ایجاد می کنید . اون رو انتخاب می کنید و F8 رو می زنید و سپس حالت مووی کلیپ یا گرافیک رو انتخاب کنید . بعد هم به فریم مثلا 10 برید و F6 رو بزنید . حالا فریم ها رو انتخاب کنید و Right Click > Motion Tween . بعد هم در فریم 1 و فریم 10 جای توپ رو مشخص کنید .

2. سوال دومتون هم نمونش تو انجمن مطرح شده و نمونه هم براش ایجاد شده . به طور خلاصه شما باید در هر کدوم از حالت های Up ، Over و Down یک مووی کلیپ ایجاد کنید و در مووی کلیپ اول از رنگ قرمز به سبز ایجاد کنید و در آخر اون یک دستور Stop() قرار بدید . برای فریم Over همین کار رو کنید فقط جای رنگ ها رو عوض کنید .

3. برای نوشتن تحریری هم می تونید متنتون رو تحریری بنویسید مثلا با چلیپا و سپس اون رو در فتوشاپ قسمت های اضافی رو ببرید . بعد هم PNG ذخیره و سپس وارد فلش کنید .

4. در مورد سوال چهارم هم مراحل سوال اول رو انجام بدید . فقط بر روی فریم اول عکس رو انتخاب کنید و سپس از پنل پایین صفحه از قسمت Color گزینه alpha رو انتخاب کنید و مقدار اون رو صفر قرار بدید .
بعد هم یک لایه جدید دقیقا بالای لایه موجود درست کنید و بر روی اون یک مربع به اندازه عکستون انتخاب کنید . اون رو به روش گفته شده در سوال اول متحرک کنید . فقط در فریم اول کار اون دقیقا مماس بر عکس زیری باشه یعنی به طوری که انتهای اون شکل به ابتدای عکس چسبیده باشه و در فریم اخر هر دو روی هم منطبق باشند .
سپس هم لایه بالایی رو انتخاب کنید و RightClick < Mask .

امیدوارم تونسته باشم کمکی کرده باشم .

موفق و سربلند باشید ، محسن
 
الان شب هست و نمیتونم همه را تست کنم
اما فکر کنم همه را درست گفتین
حالا بعدا امتحان میکنم ببینم میتونم
بعد از این کهکارم انجام شد اکانت را به شما پیغام خصوصی میزنم تا از اون لذت ببرید
موفق باشید:wink:
 

Security9776

Active Member
سلام ، دوست عزیز ،
خوشحالم که تونستم کمکتون کنم .
در مورد اکانت هم من نیازی ندارم . گفتم که فقط به خاطر کمک کردن این کار رو کردم . شاید باشند کسانی که بیشتر نیاز داشته باشند .

موفق و سربلند باشید ، محسن
 

جدیدترین ارسال ها

بالا