سوال :قابلیت های جدید flash cs5

majid_a95

Active Member
سلام دوستان.
اساتید اگه راجع قابلیت های جدید ورژن cs5 فلش صحبت کنید ممنون میشم . مثلا چه پیشرفتهایی نسبت به نسخه قبلیش داشت که ادوبی این نسخه رو cs5 نامید و روانه بازار کرد :wink: آخه اینطور که من تو این چندوقته کار با فلش فهمیدم . فلش یه سری پیشرفت های اساسی از نسخه Cs3 رو آغاز کرد از جمله 3d و ........ . حالا توی cs5 آیا تغییرات محسوسی بوده یا نه؟
سوال دیگه که من دارم اینه که کارکردن با bone خیلی ضد حاله که :shock: یعنی باید خودمون با شیپ یه کاراکتری چیزی بسازیم و انیمیتش کنیم که این چیز جالبی در نمیاد:-?یه کاراکتری که از به عنوان عکس (symbol)وارد فلش میکنیم رو باید فریم به فریم انیمیت کنیم :shock:برای انیمیت کاراکتر های پیچیده تر با bone توی cs5 فکری شده یا نه؟ :shock:
تشکر پیشاپیش :rose:
یاعلی
 

DiR3CToR

Member
قابلیت های جدید و اضافه شده به نرم افزار:

تغییر کم و بیش ظاهر این نرم افزار و کل سری CS5
افزایش سرعت نرم افزار به خصوص روی سیستم های ضعیف تر
سازگاری کامل تر با نرم افزارهای مجموعه http://www.asandownload.com/ Master Collection
امکان اسکریپت نویسی برپایه XML
افزوده شدن موتور مدیریتی برای متون
امکانات حرفه ای تر برای طراحی های دو بعدی و سه بعدی
وجود نرم افزار Flash Builder همراه نرم افزار بدون نیاز به نصب جداگانه
اضافه شدن ویرایشگری جدید جهت ویرایش ActionScript و کدها
و...
 

armanbm

کاربر VIP
ممنون دایرکتور عجب دقیق نوشتی.
توی سایت goToAndLearn هم یک ویدئو بود. البته من ندیدمش چون قبلا یکی با همین موضوع تو لیندا دیدم.
ویدوو های اونجا حرف نداره عالیه:
http://adobe.edgeboss.net/download/adobe/adobetv/gotoandlearn/cs5.mov
ادرس صفحه ای که ویدئو توشه:
http://gotoandlearn.com/index.php?currentpage=3
اگه با زبان میونه ی خوبی نداری باز هم نگاه کن. چون اینا ویدئو هست و تصویر ها خیلی چیزا رو به آدم میگه . من معمولا بار اول فقط با صدا گوش میدم!
 

++Hadi++

Active Member
1- استفاده از text layout یا همون tlf که همه زبونهای دنیا رو ساپزرت می کنه و کلی امکانات دیگه داره .
2- سیستم استخوان بندی یا Bone IK فلش cs4 خیلی باگ داشت که حل شد .
3- استفاده از بیس قوی تر 3 بعدی همراه با فلش پلیر 10.1 و ... که فریم ورک هایی مثل away و alternativa3d در این عرصه تونستند پرفرمنس کلاساشونو بالاتر ببرند .
4- داشتن ادیتور کد نویسی قدرتمند تر برای کد نویسی راحت تر و پویاتر مثل دستور ctrl+Space برای باز شدن کد هینت و دیدن تمامی اشیا و کلاسهای دم دستی .
5- رفع باگهای بیشمار فلش cs4 مثل باز کردن لیست فونتها که قبلا سریعا فلش رو می بست .
6- ذخیره فرمت فلش cs4 برای فلش کاران cs4
7- سیستمهای داخلی دیگر مثل adobe air و deco بهتر شده و اشکالات قبلیش حل شده .
اینا چیزایی بود که من خیلی باهاشون حال کردم . باز هم گزینه های دیگه ای هم اضافه شده ولی من یادم نیست . در ضمن flash builder هم به برنامه های جانبی اضافه شده که همون flex قبلی هست و محیطی بسیار عالی برا برنامه نویسای فلش هست .
بای...
 

majid_a95

Active Member
واقعا دست همتون درد نکنه ، خیلی به دردم خورد .
دوتا سوال هم اگه پاسخ بدین خیلی ممنون میشم .
2- سیستم استخوان بندی یا Bone IK فلش cs4 خیلی باگ داشت که حل شد .
یکی این که راجع به IK در flash که چیز جالبیه ولی محدودیت های زیادی هم داره توی CS4 حالا توی ورژن CS5 تا چه حد محدودیت ها رفع شده ؟ آیا عناصر گرافیکی خارجی (به جز شیپ و سیمبل) رو میشه اسکلت بندی کرد؟:shock:
----------------------------------------------------------------------
سیستمهای داخلی دیگر مثل adobe air و deco بهتر شده و اشکالات قبلیش حل شده .
اگه راجع به Adobe air یکم بحث کنید ممنون میشم چون هرچی بیشتر میپرسم بیشتر سردرگم میشم :green:
یاعلی:rose:
 
آخرین ویرایش:

DiR3CToR

Member
در مورد Bone IK كه كمي جستجو كنيد حتي قابليتهاي جديد رو به صورت فيلم در يوتيوب و غيره قرار دادند بهتر ميتونند توجيهتون كنند در مورد سوال دوم نميدونم اگر منظورتون اين هست كه چي هست Adobe AIR يك پلتفرم هست براي طراحي برنامه هاي اينترنتي تحت دسكتاپ البته قابليتهاي ديگه هم زياد داره در ضمن فرومهاي خود شركت Adobe هم ميتونه كمكتون كنه مطمئنا انگليسيتون هم خوبه موفق باشيد
 

armanbm

کاربر VIP
ikbone سیستم استخوان بندی هست که در اون میتونین به اشیای درون صفحه استخوان بندی بدید. سیستم استخوان بندی فلش نسبت به نرم افزار های مشابه مانند After Effect و یا نمونه های سه بعدی مثل maya سخنی برای گفتن ندارد!

در مورد IKBone راستش من همین تابستون چند وقتی رفتم دنبالش و هرچی داشت رو درآوردم.
حقیقت اینه که گرچه بهتر شده ولی واقعا و واقعا از چیزی که میتونست باشه کمتره! خیلی حالت ها رو نمیشه درآورد.
میتونی یک shape ساده رو بهش استخوان بندی بدی اما همین شی اگه یکم پیچیده بشه دیگه بهت اجازه نمیده! و میگه باید تبدیل به مویی کلیپ شه و وقتی تبدیل به موی کلیپش کنی دیگه مثل قبل طبیعی نیست و ...
برای یاد گیری کار های اولیش بهترین راه همان روشی است که director عزیز گفتند. اما برای مسائل پیچیده ترش(یعنی کد نویسی) بنظر من بهترین جا همون هلپ خود فلش هست البته اون موقع اینظور بود که میشه حدود 4 ماه پیش.
ikbone یک ایراد خیلی بزرگ داره! و متاسفانه من جزوم همراهم نیست !!! اما تا جایی که یادم ایرادش این بود که نمیشه یک استخوان به علاوه ی مفصل رو با اکشن اسکریپت بسازی! و تنها میتونی اونهایی که قبلا ساخته ای رو باهاشون کار کنی و تکونشون بدی!
توی فروم ها هم که صحبت کرده بودند هیچ کس دلیلی برای این موضوع پیدا نکرد و تنها چیزی که میشه حدس زد الزام داشتن مصرف کننده ها به خرید نسخه ی profesional این نرم افزار میباشد! چون این امکان فقط در این نسخه هست! اما اگر در اکشن میتوانستیم بسازیم دیگر کسی pro نمیخرید!!!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا