سوال راجع به چاپ جعبه ی Cd اموزشی ؟؟

با سلام خدمت تمامی دوستان فعال در این پخش .

من در حال طراحی یک Cd اموزشی هستم که تصمیم دارم براش یک جعبه طراحی کنم .

فقط موندم جعبه رو به چه اندازه ای طراحی کنم که در هنگام چاپ کیفیتش خوب باشه .

>>> من میخوام بعد از چاپ اندازه ی جعبه هم اندازهی تصویر پیوست شده باشه .


>> باید تصویر رو در چه اندازه ای طراحی کنم که بعد از چاپ به اندازه ی تصویر پیسوت شده بشه و کیفیتش کم نشه ؟؟؟؟؟

لطفا دوستان کمک کنن ؟؟؟؟؟
 

پیوست ها

  • Pack-Size-Fix.zip
    25.3 کیلوبایت · بازدیدها: 40

lpi

مدیر انجمن اصول چاپ
سلام دوست عزیز
کار طراحی جعبه شما 2 مرحله اصلی داره:
1. طراحی جعبه
2. طراحی قالب جعبه
بنده به شما توصیه می کنم که قبل از طراحی این جعبه یک ماکت برای جعبه خودت درست کن. مثلا شما اینجا یک طرح جعبه پیوست کردی ولی آیا اندازه اون واقعا به درد شما می خوره؟ خوب این جوابش رو خودت باید به دست بیاری! پس به نکات زیر توجه کن:
1. ضخامت جعبه با توجه به تعداد سی دی که می خوای توش بذاری چقدر باید باشه ؟
2. ضخامت جعبه اگر داری از جای سی دی طلقی استفاده میکنی مناسب هست؟
3. آیا کتابچه یا هر چیزه دیگه هم می خوای بگذاری؟
برای ساخت ماکت بهتره که از طرح آماده که داری یه پرینت بگیری البته این کار رو روی مقوا انجام بده و فقط محیط طرح جعبه رو پرینت بگیر و بعد برش بزن و تا کن و چسب بزن تا ماکت ساخته بشه. البته در این مرحله تصاویر و اینها مهم نیستند و شما می خوای اندازه جعبه رو بدست بیاری تا جای سی دی بزرگ - کوچیک از آب در نیاد. دقت کن که با یک نرم افزار وکتور این کار رو انجام بدی و حتما با گذاشتن محتویات نهایی جعبه درون ماکت برای کنترل اندازه استفاده کنی.
موفق باشی
امین زردوزی
 
با تشکر از جوابتون ولی !!!!

من یک نمونه چاپ کردم و درست بوده .

فقط میخوام بدونم باید در فتوشاپ جعبه با تصویراش رو چند برابر طراحی کنم تا توی چاپ کیفیت بالا باشه ؟
 

lpi

مدیر انجمن اصول چاپ
سلام دوباره:
دوست عزیز من دقیقا متوجه این فرمایش شما که «چند برابر طراحی کنم؟» نمی شم!!! آیا منظور شما ابعاد کار هست ؟ چون اگر هم قرار باشه افزایش یا کاهشی در ابعاد مطرحعه باشه در حده چند برابر نیست!
اما به هر حال همونطور که گفتم شما باید طرح جعبه خودت رو در یک نرم افزار وکتور مثل : فری هند، کورل، یا الستریتور ببندی نه در فتوشاپ! البته شما می تونی تصاویر رو در فتوشاپ کار کنی و بعد بصورت TIFF با مد رنگ CMYK و البته با رزلوشن 300 تصاویر رو وارد (Import ) نرم افزار وکتور کنی. ( این روش استاندارد انجام دادن این کار هست)
اما در مورد ابعاد : اصولا وقتی قرار هست جعبه ما قالب زنی بشه گاهی ما از افزایش ابعاد حرف می زنیم اونهم در حده چند میلی متر.

حالا کی این کار رو می کنیم ؟
وقتی که رنگ زمینه طرح جعبه در تمام سطح اون سفید نیست. برای مثال ممکنه رنگ زمینه جعبه ما کلا زرد باشه و یا نه فقط یک قسمت از اون زرد باشه طوری که یه قسمت از اون تا لبه جعبه به اون رنگ باشه.
مساله ای که اینجا برای ما ممکنه به وجود بیاد اینه که موقع قالب زنی احتمال خطا وجود داره و در این حال اگر ورق زیر دستگاه دای کات یا همون قالب زنی کمی جابجا بشه انوقت کناره های سفید ورقی که ما طرح جعبه رو روی اون چاپ کردیم هم اشتباها زیر قالب می ره و کار ما به اصطلاح دورش سفیدک می زنه .
برای پیشگیری از این مشکل شما ابتدا طرح جعبه رو در اندازه مد نظرت می زنی و save می کنی بعد از رویه این طرحت یک save as می زنی. حالا به کناره های طرحت نیگاه می کنی و از تمام کنار ها نیم سانت ( مثلا) به همه کنار ها اضافه می کنی. توجه داشته باش که به فونت ها و تصاویر کاری نداریم و هدف ما اینجا صرفا اینه که کناره ها جعبه رو کمی بیشتر کنیم و فقط هم کناره های خارجی و جا ها یی که با ورق چاپی زمینه سفید ما مرز محسوب می شن( در واقع از مرکز به تمام کناره ها کار بزرگ می شه و این نیست که کار فقط از یک سمت بزرگ بشه !) . این طرح که شما کناره هاشو رو بزرگ کردی می ره برای چاپ . و طرح اول شما که بزرگ نشد و save کردی از خطوط اطراف اون قالب ساخته می شه . در واقع با این کار قالب کاره شما اندازش دقیقا همون اندازه نهایی جعبه شما می شه و اون مقداری که شما روی طرح چاپ شده از کناره ها افزایش دادی زیر قالب می ره و بریده می شه اما خوبیش اینه که اگر ورق زیر قالب چند میلیمتر تکون خورد چون کار از کنارها بزرگ شده سفیدک نمی زنه و حواشی جعبه شما یک دست از آب در می یاد.

به هر حال دوست من این مختصری که من گفتم تمام موارد مهم در طراحی یک جعبه نیست و چون به نظر می یاد شما تا حالا این کار رو نکردی لازمه که از حضور فیزیکی یک طراحه وارد استفاده کنی تا به امید خدا راه بیفتی. سعی کن قبل از چاپ، کارت رو بهش نشون بدی تا کنترل کنه
موفق باشی
امین زردوزی
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا