سوال در مورد real flow

korosh 3d

Member
سلام خدمت اساتید
راستش چند روزی هست که یه مشکل تو کارم ایجاد شد.اونم اینه که وقتی که من میخوام توی یه لیوان آب بریزم ، وقتی دکمه ی simulate رو میزنم ایشون همینجور شروع میکنه به آب ریختن.
بعد با چی آب قطع میشه؟اگه میشه کمکم کنید.
 

mht8181

Member
با سلام
وقتی شبیه سازی در حال انجام است و لیوان در حال پر شدن است تا مقداری که مورد نظر شماست پر شد، از پارامتر های مربوط به انتشار دهنده ، پارامتر Speed رو صفر بکنید ( مثلا اگه انتشار دهنده از نوع circle است. از پارامتر circle در سمت راست ، پارامتر Speed رو صفر قرار بده) این کار رو در حین شبیه سازی یعنی زمانی که لیوان در حال پر شدن است می تونی انجام بدی
 

korosh 3d

Member
ممنون
ممیشه یه آموزش کامل ازش بذارید؟
راستش آب ها توی لیوان به آب تبدیل نمیشن نقطه نقطه هستن
Capture.JPG
 

mht8181

Member
راستش آب ها توی لیوان به آب تبدیل نمیشن نقطه نقطه هستن

درسته، شما باید بعد از اتمام شبیه سازی پارتیکل ها رو به مش تبدیل کنید
من راه تبدیل پارتیکل به مش رو میگم ولی ممکنه بعد از اینکار نتیجه مطابق انتظار شما نباشه و باید نتظیمات دیگری هم روی مش انجام بشه و اینکار کمی سخته و به تمرین زیاد نیاز هست.
برای تبدیل پارتیکل به مش ابتدا emitter رو انتخاب می کنی بعد دکمه Show mesh menu زده و بعد گزینه ( particle mesh (standard رو می زنی که در پنجره ی Node ( پنجره سمت چپ) اضافه میشه.

1.jpg

سپس روی Particle mesh در پنجره node کلیک کرده و دکمه ی build mesh رو میزنی.
2.jpg

در این حالت فقط فریمی که time slider روی آن قرار دارد به مش تبدیل میشه و اگه به فریم های دیگه برید میبینید که در اون فریم ها پارتیکل به مش تبدیل نشده.
برای تبدیل به مش برای همه فریم ها از منویcommand -> sysyem command -> mesh -> build meshs رو انتخاب میکنید یا دکمه Ctrl+Shift+M رو میزنی.

برای تنظیمات مش هم باید روی Particle mesh در پنجره node کلیک کرده و از سمت راست تغییرات رو ایجاد کنی.
امیدوارم خوب توضیح داده باشم.
این نرم افزار نیاز به ماه ها آموزش و تمرین داره.
در مورد آموزش هم راستش من آموزش فارسی سراغ ندارم. اگر با آموزش انگلیسی مشکلی نداری آموزش های سایت http://www.digitaltutors.coml رو نگاه کن. یوتیوب هم هم آموزش های خوبی داره.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا