تغییرات فایل 1 سوال در مورد particular

aligraphic

Well-Known Member
با سلام خدمت دوستان مجید آنلاینی
این قسمت از کلیپ رو با particular یا شاید world particle سوالم اینه که چطور وقتی دوربین به دور پارتیکل ها می چرخه پارتیکل ها ثابت هستن یعنی هیچ حرکتی ندارن به تعدادشون هم اضافه نمی شه!
من که امتحان کردم وقتی به دوربین مسیر میدم روی تایم لاین حرکت میکنم به تعداد پارتیکل ها اضافه میشه!!
چطور باید اینو ساخت؟؟
 

پیوست ها

  • 2afm_00961.jpg
    2afm_00961.jpg
    19.3 کیلوبایت · بازدیدها: 129

imanbaraty

کاربر متخصص افتر افکتز
این کار خیلی خیلی ساده و پیش پا افتاده است
شما تو پست قبلی این رو پرسیدین و جواب دادم و آقا رضا فکر کرد پست تکراری هست و پاکش کرد !!!!
بهر حال در CC
Particle World
برای ثابت نگه داشتن تعدادی پارتیکل باید دو تا کی فریم پشت سر هم در
Birth Rate داشته باشیم
که میزان Birth Rate اولی باید خیلی زیاد باشه مثلا 2000 و در کی فریم بعدی این مقدار باید
صفر باشه با این تکنیک می تونید تعداد خیلی زیادی پارتیکل رو ثابت نگه دارید
البته
میزان Velocity باید صفر باشه
میزان Longevity باید زیاد باشه مثلا 20
و میزان پخش شدگی پارتیکل رو با Radius تنظیم می کنید
و Gravity هم باید صفر باشه
و بخش In و Out از Opacity Map هم باید خط صاف باشه
نوع و سایز و رنگ پارتیکل رو می تونید به سلیقه خودتون تغییر بدین
حتی می تونید پارتیکل رو به یک Null Object متصل کنید و با استفاده از Null کارهای حرکتی رو انجام بدین
و حتی می تونید یک Camera داشته باشید و توی Particle ها و دور پارتیکل ها حرکت کنید و
دهها امکان دیگه .....

 
آخرین ویرایش:

aligraphic

Well-Known Member
ایمان جان قربون دستد مرسی عالی بود زیاد با Particle World کار نکردم بیشتر با particular کار کردم!
البته امروز که trapcode form رو نصب کردم دیدم دقیقا همون چیزیه که می خواستم فکر کنم همین که ثابت هستند رو با فرم ساختن چون تو فرم به صورت پیشفرض پارتیکل ها ثابت هستند.
دست رضا جان هم درد نکنه!!!
 

imanbaraty

کاربر متخصص افتر افکتز
ایمان جان قربون دستد مرسی عالی بود زیاد با Particle World کار نکردم بیشتر با particular کار کردم!
البته امروز که trapcode form رو نصب کردم دیدم دقیقا همون چیزیه که می خواستم فکر کنم همین که ثابت هستند رو با فرم ساختن چون تو فرم به صورت پیشفرض پارتیکل ها ثابت هستند.
دست رضا جان هم درد نکنه!!!
نه عزیزم !! فرم کارش چیز دیگه است
پارتیکل ها شبیه Faded Sphere ها هستن که توی
CC Particle World هست
هم توی Particular و هم توی
CC Particle World این شرایطی که گفتم شبیه هم هستن .

 

Reza2kn

مدیر انجمن فیلم سازی
ایمان جان قربون دستد مرسی عالی بود زیاد با Particle World کار نکردم بیشتر با particular کار کردم!
البته امروز که trapcode form رو نصب کردم دیدم دقیقا همون چیزیه که می خواستم فکر کنم همین که ثابت هستند رو با فرم ساختن چون تو فرم به صورت پیشفرض پارتیکل ها ثابت هستند.
دست رضا جان هم درد نکنه!!!

اول از همه متوجه نشدم ، تو کدوم تاپیک بود که دقیقا همین سئوال و جواب پرسیده شده بود؟؟
تاپیک سوم این کلیپ بود؟:-?

راجع به ثابت بودن تعداد پارتیکل ها هم ایمان جون کامل توضیح داد:rose:
فرم هم ماجراش چیز دیگس! تو فرم پارتیکل ها نه به وجود میان ، نه از بین میرن. یه تعداد پارتیکل رو تعیین میکنی و همون مقدار رو بهت میده. مثلا تو این کلیپ از فرم تو اون قسمتی که ذره ذره میشن استفاده شده...

راستی یه چیز خیلی جالبی هم که چند روز پیش بهش برخوردم این بود که تو نسخه جدید فرم میتونی فایل Obj که فایل 3D هست و تقریبا همه برنامه های 3D میتونن این خروجی رو تحویل بدن رو به فرم بدی و رو شکل فرم رو روی اون فایل تنظیم میکنه!! خیلی جالب بود...

خواهشا هم طبق معمول اینجا درخواست لینک فرم 2 و کرکش رو نکنید که تاپیک مسیر خودش رو گم کنه!!!
اگر کسی خواست تو بانک پلاگین درخواست بده ، خودم سرعتم داغونه ، وگرنه دانلود میکردم میذاشتم...

موفق باشید:oops:
 
آخرین ویرایش:

aligraphic

Well-Known Member
والا منم نمیدونم کی و تو کدوم تاپیک همچین سوالی پرسیده! فقط میدونم یه سوال در اون رابطه داشتم که نمیدونم چی شد یهو غیب شد!!!
واسه اطلاعاتی هم که راجع به نسخه جدید دادی ممنون ولی نه من که بهش نیازی ندارم نسخه های قبل هم واسه اون چیزی که خواستم جواب می ده!!!
مرسی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا