سوال در مورد matte painting

N.Abedi

Well-Known Member
دوستان عزیز سلام، من بخش مرتبطی رو در سایت ندیدم برای همین سوالم رو اینجا مطرح می کنم و از اونجایی که شاید matte painting در بحث پست پروداکشن رندرهای سه بعدی هم کاربرد داشته باشه، شاید با بخش تری دی مکس بی ربط نباشه... سوالم اینه که غیر از فتوشاپ برای تهیه نقاشی های دیجیتال یا به اصطلاح درست کردن یک کلاژ دیجیتال به ابزارهایی مثل قلم نوری هم نیاز هست یا فقط با نرم افزار میشه این تکنیک ها را به کار برد.... در کل اگه کسی اطلاعات جامعی داره ( غیر از چیزایی که تو خود مجید انلاین قبلاً نوشته شده) خوشجال میشم راهنمایی کنه... :rose:
 

mahdi.b

Member
سلام
شاید با بخش تری دی مکس بی ربط نباشه
بله با تری دی بی ارتباط نیست .. اون طور که بنده میدونم میان تصاویری رو درست میکنن .. یه سری رو با هم کامپوزیت میکنن .. مثلا تو فیلم i'm the legend .. شما ببینید شهر رو داغون و کهنه نشون دادن .. ترکیب المنت های cg با live action footage اصطلاحا میگن هست .. نکه فقط نقاشی باشه و با قلم نقاشی کنن صحنه رو .. بهش گویا glass painting هم میگفتن .. فتوشاپ که digital paint هست .. واسه digital paint برنامه ی corel painter هم هست .. تو فتوشاپ هم میشه واسه عکسه مت پینت .. از ده ها عکس کمک میگیرن و یه سی از چیزها رو از این عکس ها استخراج میکنن و برش میزنن و با هم ترکیب میکنن و چیز جدیدی به وجود میاد .. image manipulation هم میگن بهش فکر کنم ..
یا مثلا واسه یه فیلم از یه دشت فیلم برداری میکنن و بعضی چیزها که نمیتونن تا واقعیت پیاده سازی کنن رو درست میکنن و باهاش ترکیب میکنن .. یه قصر اصافه میکنن .. دره اصافه میکنن .. الآن بیشتر معنی matte paint به این بخش ها بیشتر گرایش پیدا کرده .. که تو فیلم ها وقتی استفاده میشه بحث 3d motion tracking خیلی مهم هست توش تا حرکات دوربین واقعی با cg element ها match بشه .. یعنی طوری به نظر بیاد که انگار واقعا اونجا هست ..
the-lord-of-the-rings-matte-painting-by-yanick-dusseault.jpg
 

mediaportal

Member
سلام
بله 100 در 100 این مت پینتینگ یک تکنیک ایجاد تصاویر غیر واقعی و یا ایجاد تصاویری هست که در ذهنتون اون رو تصور می کنید و حالا با این روش اون رو به تصویر می کشید .
من حدود 1 سال میشه که با این تکنیک کار می کنم . از نرم افزار مختلف استفاده میشه کرد که photoshop . 3dmax . PF track . mocho . aftereffect . Nuke . از عمده نرم افزار های مورد استفاده در این تکنیک هستند .
که به شما در خلق یک صحنه معمولا خیالی کمک می کنند . اگه تو گوگل سرچ کنی Matte painting میتونی تصاویر ایجاد شده با این تکنیک رو ببینی و مراحل شکل گیری اونو بیشتر درک کنی آموزش هاشم هستش
می تونی از gfxtra.com اونا رو دانلود کنی .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا