سوال در مورد dynamic Constraint

ssdsajad

Active Member
اینو میخوام چطور میشه اعمالش کردبا کدوم قسمت مایا؟؟

اصلا میشه؟؟


combine dynamicConstraintshape and polygons in maya

این حرکت به من کمک میکنه که یه پارچه رو به یه چوب بچسبونم
که با متحرک شدن چون پارچه هم حرکت کنه
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
شما به دو روش میتونی این کار رو بکنی
1. راست کلید روی پارچه انتخاب مقدار vertex ـی که میخوای pin یا میخ بشه به اون جسمت و بعد برو به مود nDynamic از منوی بالا nConstraint و بعد Transform ، با این کار یه point ایجاد میشه و اون vertex ـها به اون point وصل میشه و حالا میتونی این Point رو به اجسام مختلف متصل کنی
روش دوم بعد انتخاب vertex ـها مورد نظر و بعد جسم مورد نظر و بعد دوباره همون منو و گزینه ی Point to surface با این گزینه vertex ـها به جسم مورد نظر وصل میشن ولی با همون فاصله ای که بین اونها و سطح جسم هست ، حالا با انتخاب این اتصال توسط کلیک روی اون توی view یا انتخابش توی outliner و رفتن به منو attribute editor و تغییر Constraint Method از حالت Spring به weld میبینی که vertex ـها به محض شروع شبیه سازی میچسب به سطح جسم.

فکر کنم همینا جواب کارت رو بده

حق یارت
 

ssdsajad

Active Member
این توضیح شما بسیار عالی بود و آموزش داد نون روراحت تر بذارم دهنم !! یعنی من همین کارو با تکنیک پیچ در پیچ انجام میدادم
اما اونچیزی که میخواستم واسم کاملا کار نکرد
اما تونستم این کارو کنم تا به اون برسم
با توجه به توضیحات شما یه point ایجاد کردم ویه کره از polygon برداشتم و
Point to surface
زدم اما نچسبید
اما وقتی point رو objرا باهم میگیرم یعنیobj+ shift + انتخاب point
و به هر دو با هم یه حرکتو میدم به اون نتیجه میرسم
و از بخش nclothes
make the selected mesh
رو میزنم اون obj به پارچه تاثیر میذاره که خیلی عالی میشه دقیقا اون چیزی شد که میخواستم

ولی در کل من هدفم از روتنبلی یه چیز دیگه بود
که مثلا point رومتحرک کنم obj رو هم با خودش بکشونه اینورو اونور که نشد
ولی در کل ممنونم عالی بود
به نتیجه رسیدم و تونستم یه کار کنم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا